۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۴۶۳۸۴۷
همزمان با 3 روز آخر صفر صورت می گیرد؛

اجتماع عظیم 3 هزار هیأت مذهبی از سراسر کشور در حرم امام رضا

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: اجتماع عظیم عزاداران رضوی به مدت سه روز، از 28 تا 30 صفر با حضور سه هزار هیأت مذهبی در حرم امام رضا(ع) برگزار می شود.
هیأت های مذهبی

حجت الاسلام سید جلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با اشاره تجمع هیأتهای مذهبی در مشهد، اعلام کرد: اجتماع عظیم عزادارن رضوی با حضور سه هزار هیأت مذهبی از سراسر کشور در حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار می شود.

وی افزود: این اجتماع در سه روز آخر صفر پیش از ظهر در صحن جامع رضوی برگزار می شود و در صورت برودت هوا این تجمع در رواق امام خمینی(ره) صورت می گیرد.

سخنرانی آیت الله علم الهدی

حجت الاسلام حسینی عنوان کرد: آیت الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد سخنران نخستین روز این اجتماع است که دوشنبه هشتم آذر همزمان با رحلت رسول اکرم(ص) و شهادت امام مجتبی(ع) برگزار می شود.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: پس از اقامه نماز ظهر و عصر به امامت آیت الله علم الهدی، سعید حدادیان به قرائت زیارت پیامبر (از بعید) و مداحی می پردازد.

سخنرانی آیت الله حسینی بوشهری

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: عزاداران و هیئات مذهبی در دومین روز اجتماع پس از بهره مندی از فرمایشات آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، نماینده استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت قم نماز ظهر و عصر را به امامت وی اقامه می کنند.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: حاج ابوالفضل مشکینی، مهدی رسولی، میثم مطیعی از جمله مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) در روزهای دوم و سوم این اجتماع به مداحی و مرثیه سرایی می پردازند.

سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین رئیسی

وی از سخنرانی و اقامه نماز به امامت حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهمیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی در سومین روز یعنی چهارشنبه دهم آذر همزمان با سی ام صفر مصادف با شهادت امام رضا(ع) خبر داد.

حجت الاسلام حسینی یادآور شد: افزون بر این اجتماع سه روزه در حرم مطهر رضوی مراسم عزاداری و سوگواری رحلت نبی مکرم اسلام(ص)، شهادت امام حسن(ع) و  شهادت امام رضا(ع) همراه با برنامه های تبلیغی ـ مذهبی در نظر گرفته شده است./302/1308/ب1

ارسال نظرات