۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۴۶۳۸۵۳
استاد اخلاق جامعه الزهرا:

شیطان تا لحظه آخر انسان را رها نمی کند

استاد اخلاق جامعه الزهرا (س) قم گفت: شیطان تا لحظه آخر انسان را رها نمی کند و تمام تلاشش را به کار می گیرد تا کافر از دنیا برویم پس قبل از رسیدن زمان مرگ، توبه کنیم و تا توان داریم عمل صالح انجام دهیم زیرا مرگ ناگهانی می رسد و اگر عادت به گناه کبیره داشته باشیم شیطان مانع بیان تلقین خواهد شد و به حالت کفر جان می دهیم.
سکرات مرگ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام والمسلمین حسین تهرانی استاد اخلاق و مدیر برنامه ریزی جامعه الزهرا (س) قم، امروز در حسینیه خیابان فیروز آباد کرمان درباره سکرات مرگ اظهار داشت: در روایات است که فرشته مرگ از مؤمنانی که در دنیا تلاش کردند پاک زندگی کنند و از اولیا الله هستند در هنگام مرگ می پرسد که چگونه می خواهند از دنیا بروند از این رو آنان می گویند در حال سجده جانشان را بستاند.

وی بیان داشت: توصیه شده در دنیا بسیار اهل سجده باشیم زیرا بهترین حالت نزدیکی و تقرب به خدا این حالت است و در واقع نشانه ای از بندگی خدا است.

حجت الاسلام تهرانی عنوان داشت: از ائمه معصومین (ع) سوال شده که چرا برخی مؤمنان را می بینیم که سخت جان می دهند؟ فرمودند: نگران نباشید چراکه اگر آنان لغزش وخطایی داشته باشند خدا به این وسیله پاکشان می کند تا در برزخ آسوده باشند از این رو خواسته شده که محتضر را تنها نگذارند و او را تلقین دهند.

وی خاطر نشان کرد: شیطان تا لحظه آخر انسان را رها نمی کند و تمام تلاشش را به کار می گیرد تا کافر از دنیا برویم پس قبل از رسیدن زمان مرگ، توبه کنیم و تا توان داریم عمل صالح انجام دهیم زیرا مرگ ناگهانی می رسد و اگر عادت به گناه کبیره داشته باشیم شیطان مانع بیان تلقین خواهد شد و به حالت کفر جان می دهیم.

این استاد اخلاق حوزه با اشاره به داستان جریح عابد افزود: یکی از مهمترین مواردی که سبب مرگ با حالت کفر می شود عاق والدین است که در حدیثی از حضرت رسول (ص) آمده که حتی بوی بهشت به مشام عاق والدین نمی رسد و عذابی دردناک در انتظارش است.

وی ابراز داشت: پیامبر اکرم (ص) فرمودند: اگر فرزندی حتی به حق از والدینش به خشم آید و از روی خشم به آنان بنگرد هیچ نمازی از او پذیرفته نخواهد شد و پس از مرگش بوی بهشت را استشمام نمی کند.

مدیر برنامه ریزی جامعه الزهرا (س) قم تصریح کرد: البته دعای خیر والدین در حق فرزند نیز موجب سعادت دنیا و آخرت آنان می شود چنانکه با دعای خیر مادری شخصی از بنی اسرائیل همنشین حضرت موسی (ع) در بهشت شد.

حجت الاسلام تهرانی در پایان ابراز داشت: اعمالمان در دنیا نه تنها در سرنوشت اخروی ما اهمیت دارد  بلکه هم در زندگی دنیایی و هم در لحظه مرگمان مؤثر است از این رو تلاش کنیم برای لحظه ای لذت دامانمان را با گناه آلوده سازیم که در حالت مرگ با حالت کفر مرده و هرگز روی آسایش را نبینیم./9703/202/ب3

ارسال نظرات