۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۴۶۳۸۷۲
استاد حوزه و دانشگاه:

اندیشه بسیج ریشه در عاشورا و سیره اهل بیت دارد

حجت الاسلام اشراقی بسیج را مکتبی بر گرفته از عاشورای حسینی دانست و گفت: اندیشه و تفکر بسیجی در جریان کربلا و قیام حسینی دارد و اصول خود را از آن گرفته است.
هفته بسیج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مجید اشراقی استاد حوزه و دانشگاه ظهر امروز در جمع عزاداران حسینیه نورالائمه، بسیج را مکتبی بر گرفته از عاشورای حسینی دانست و اظهار داشت: اندیشه و تفکر بسیجی در جریان کربلا و قیام حسینی دارد و اصول خود را از آن گرفته است.

وی با بیان اینکه عزت و آزادی در اندیشه بسیج همه از حرکت حسین بن علی (ع) گرفته شده است، خاطرنشان کرد: این اندیشه و مکتب اصیل و عمیق نیازمند توجه و اعتقاد بیشتر مسؤولان دارد، مسؤولان لازم است در ترویج و تقویت این اندیشه متعالی هر آنچه در توان دارند را به کار گیرند.

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر تقویت سخت افزاری این نیروی انقلابی، ابراز داشت: بسیج درس عزت، آزادگی و شهادت را از اهل بیت (ع) به ویژه جریان عاشورا فراگرفته است، تقویت این نهاد مردمی و انقلابی باید در دستور کار مسؤولان باشد تا همچنان برای میدانهاای سخت آماده باشیم.

وی با اشاره به بیانات امام راحل در جایگاه و شأن این نهاد انقلابی، ادامه داد: بسیج شجره ای طیبه ای است که در تمام فصول و مراحل انقلاب، میوه و ثمرات آن را مشاهده کردیم، کسی نمی تواند برکت و جایگاه بسیج را برای انقلاب و کشور انکار کند.

حجت الاسلام اشرافی با اشاره به رشادتهای بسیجیان در طول دوران دفاع مقدس، ابراز داشت: بی شک این لشکریان مخلص خدا همیشه بدون ریا پشت ولایت فقیه ایستاده و خواهند ایستاد و گوش به فرمان رهبری هستند، لایتمداری در حقیقت روح و جان تفکر بسیجی است.

وی با بیان اینکه امروز کشور بیش از هر زمانی نیازمند تفکر و اندیشه بسیجی است، ادامه داد: ترویج فرهنگ اسلامی، تحقق اقتصاد مقاومتی و سیاست خارجی ما زمانی موفق خواهد بود که بر پایه اندیشه و تفکر بسیجی شکل گرفته باشد، بسیج عامل اقتدار و توسعه کشور بوده و هست.

این استاد حوزه و دانشگاه رسول گرامی اسلام را نوید بخش دوستی و محبت در جهان دانست و گفت: داعش مخالف با اندیشه نبی مکرم اسلام است و هیچ بویی از انسانیت و اسلام نبرده است، اما بسیج و بسیجی با تمسک به سیره نبوی امروز در برابر گروه های تکفیری در منطقه ایستاده است./۸۵۴/202/ب3

ارسال نظرات