۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۴۶۳۹۳۸
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین:

وقف، چشمه همیشه جاری و تمدنی انسان ساز است

حجت الاسلام عادل گفت: تربیت حافظان قرآن، راه اندازی حفظ آموزش مجازی قرآن، اجرای طرح مهر تندرستی و اجرای طرح مهر تحصیلی از برنامه‌های اوقاف استان قزوین بوده است.
حجت الاسلام غلامرضا عادل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام غلامرضا عادل مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات اوقاف برگزار شد گفت: وقف برای مردم استان قزوین موضوع ناشناخته‌ای نیست و آنها از دیر باز در انجام کارهای خیر پیش قدم بودند.

وی در ادامه افزود: تمدن، فرهنگ و خصوصیات مردم قزوین نشان از ولایت مداری آنها دارد، مردم با علاقه به اهل بیت(ع) و الگو قرار دادن آنها در وقف شرکت می‌کنند و خود را در برابر هم نوعانشان مسؤول می‌دانند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با بیان اینکه وقف چشمه همیشه جاری، تمدن ساز و انسان ساز است ابراز کرد: با کمک خیرین و هیئتهای امنا 12 میلیارد در پروژه‌های اوقاف استفاده شد البته بخشی از نذورات امامزادگان هم صرف کارهای اوقاف شده است.

این مسؤول از احداث درمانگاه خیریه در بیدستان خبر داد و اظهار کرد: پروژه‌هایی از جمله افتتاح پروژه تجاری محمدیه، افتتاح درمانگاه الوند و بسیاری از پروژه‌های دیگر در هفته وقف بهره برداری خواهد شد.

وقف چشمه همیشه جاری و تمدن انسان ساز است

حجت الاسلام عادل با بیان اینکه بخش خصوصی 26 میلیارد سرمایه گذاری کرده است عنوان کرد: در حوزه حقوقی، 250 جلد سند تک برگی را ثبت کرده‌ایم و تا پایان سال سند تمام موقوفات ثبت خواهد شد.

وی با بیان اینکه 20 موقوفه جدید در استان شناسایی شده است خاطر نشان کرد: رشد مالی موقوفات 44 درصد بوده و نزورات امامزادگان 10 درصد افزایش یافته است و 8 فقره صدور گواهی تولیت را در استان داشته‌ایم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به برنامه‌های اوقاف در سال 95 یاد آور شد: ویژه برنامه آرامش بهاری در 90 بقعه، ویژه برنامه جشن ولایت در ایام غدیر در 60 بقعه، ویژه برنامه بصیرت عاشورایی در 105 بقعه برگزار شده است.

قدیمی‌ترین وقف در استان قزوین صورت گرفته است

حجت الاسلام عادل در ادامه اضافه کرد: موکب اوقاف در اربعین بر پا بود و به زائران امام حسین(ع) خدمت رسانی می‌کرد، اوقاف برنامه‌هایی هم برای اعیاد و شهادت ائمه معصوم(ع) داشت و هایش و بزرگداشتی برای امامزادگان(ع) هم انجام می‌شد.

وی با اشاره به اعزام روحانیون بومی به مناطق محروم، ابراز کرد: تربیت حافظان قرآن، راه اندازی حفظ آموزش مجازی قرآن، اجرای طرح مهر تندرستی و اجرای طرح مهر تحصیلی از برنامه‌های اوقاف بوده است.

این مسؤول با بیان اینکه 37 وقف جدید در استان داشته‌ایم تصریح کرد: تکمیل و بهینه سازی هیئتهای امنا از کارهای مهم اوقاف بوده است، میثاق با شهدا و اهدای گل، دیدار با نماینده ولی فقیه از برنامه‌های انجام شده در نخستین روز هفته وقف است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در پایان گفت: همایش وقف و اقتصاد مقاومتی، همایش تجلیل از واقفین، همایش تجلیل از اساتید قرآنی و همایشی با حضور مدیران حوزه‌های علمیه برای احیای موقوفات حوزه‌های علمیه در هفته وقف برگزار خواهد شد./955/202/ب3

ارسال نظرات