۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۶
کد خبر: ۴۶۴۰۳۵
آیت الله احدی مطرح کرد؛

کسی که خود را کنار سفره پیامبر ببرد حتما به کمال و سلوک می‌رسد

استاد اخلاق حوزه علمیه گفت: وقتی در عصر امروز می‌بینیم که زنان به برهنگی می‌روند یا مردان منحرف می‌شوند این خیانت به پیامبر اکرم(ص) است، دین را نباید به لهو و لعب گرفت، چیزی که این روزها دیده می‌شود عین لهو و لعب است.
آیت الله احدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله مهدی احدی استاد اخلاق حوزه علمیه شامگاه یک‌شنبه به مناسبت سوگواری ایام ماه صفر که در امام‌زاده حسن برگزار شد با اشاره به اینکه چهار صفت ممتاز در پیامبر اکرم(ص) بود که پس از ایشان در عموم مردم دیده نشد، اظهار داشت: اولین صفت این است که پیامبر اکرم(ص) نفیس‌ترین انسان در میان انسان‌ها است.

وی ادامه داد: حضرت زهرا(س) در این رابطه می‌گویند پیامبر اکرم(ص) به اختیار خودشان متولد و رحلت کردند، پیامبر اکرم(ص) در میان کسانی به ظهور رسید که در بدترین شرایط زندگی می‌کردند از این رو در این شرایط نفیس‌ترین انسان که توانست زندگی مردم را تغییر دهد پیامبر اکرم(ص) بود.

استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان اینکه انسان زمانی نفیس می‌شود که استادش نفیس باشد، خاطرنشان کرد: هرکسی خود را کنار سفره پیامبر ببرد حتما به کمال و سلوک می‌رسد، پیامبر امروز هم انسان را بی‌نیاز می‌کند به شرط آنکه به او دل بسپاریم.

آیت الله احدی یادآور شد: انسان تراز زندگی خود را نباید در نماز خواندن بداند، معنویت مهم و زیبا است و باید از آن استفاده کرد، در قرآن در مورد جنگ نرم 1200 آیه دارم، قرآن خیلی عمیق است وی یک آیه آن 1میلیون 270هزار تفسیر دارد، شئون خدا در مفاهیم قرآنی باید دیده و تفسیر شود، قله‌های معرفتی در قرآن بسیار است.

وی با اشاره به اینکه دنیای عرب و اسلام به پیامبر اکرم(ص) خیانت کردند، تصریح کردند: وقتی در عصر امروز می‌بینیم که زنان به برهنگی می‌روند یا مردان منحرف می‌شوند خیانت به پیامبر اکرم(ص) کردند، دین را نباید به لهو و لعب گرفت، چیزی که این روزها دیده می‌شود عین لهو و لعب است.

استاد اخلاق حوزه علمیه در پایان گفت: خیلی رهاورد پیامبر اکرم(ص) را تمسخر می‌کنند، این روزا به جای دیدن تلویزیون و مشغول شدن به امور دنیوی باید به قرآن پرداخت، زن و مردی که امروز درگیر فضای مجازی هستند هیچ چیز از معنویت نمی‌فهمند./816/202/ب3

ارسال نظرات