۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۰
کد خبر: ۴۶۴۱۷۱
رییس عقیدتی سیاسی منطقه هوایی شهید بابایی:

زشتی رفتار وهابی ها به دلیل دوری از اهل بیت است‏

حجت الاسلام پورعابد تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) را به معنای اطاعت از ثقل اکبر و ثقل اصغر دانست و گفت: کسی که حکم او مطابق با قرآن نباشد، کافر و فاسق است‏، باید ملاک مدح و مذمت ما قرآن باشد و اعمالمان را به قرآن عرضه کنیم.
وهابی وهابیت مفتی وهابی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام پورعابد، رییس عقیدتی سیاسی منطقه هوایی شهید بابایی‏، امشب در جمع کارکنان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی به مناسبت عزاداری رحلت نبی مکرم اسلام(ص)، گفت: باید در خودمان جستجو کنیم که احترام و تکریم ما نسبت به شخص پیامبر اسلام(ص) چگونه است، سلامی که ما در نماز به نبی اسلام می دهیم مانند درودی است که به یک شخص زنده می فرستیم.

وی ادامه داد: یعنی پیامبر(ص) در بین ما حاضر است و غائب نیست، اما باید بدانیم که حضور پیامبر(ص) به چیست، خداوند در سوره حجرات می فرماید «صدای خود را از صدای پیامبر(ص) بلندتر نکنید»، خداوند می فرماید پیامبر(ص) را با تکریم مورد خطاب قرار دهید، اگر این تکریم را قائل نباشیم وظیفه خود را در برابر پیامبر(ص) انجام نداده ایم.

امروز زمان مراجعه و پناه بردن به قرآن از شر انبوه فتنه ها و شبهات است

رییس عقیدتی سیاسی منطقه هوایی شهید بابایی‏ افزود: پیامبر(ص)در حدیث ثقلین، قرآن و اهل بیت(ع) را برای ما به امانت گذاشتند، اگر خواست پیامبر(ص) در این حدیث را جستجو کنیم، به کمی و کاستی کار خود در برابر توصیه رسول اکرم(ص) پی خواهیم برد، پیامبر(ص) از ما خواسته اند تا نسبت به ثقل اکبر و ثقل اصغر تمسک داشته باشیم.

حجت الاسلام پورعابد ‏اظهار داشت: تسک به قرآن و اهل بیت به معنای پیروی و اطاعت از دستورات قرآن و اهل بیت(ع) است، قران امروز آنطور که باید کاربرد عملی در بین ما ندارد و  انس علمی و عملی به قرآن در جامعه مسلمانان بسیار کمرنگ شده است، در روایت است که وقتی شبهات و فتنه ها مانند شب ظلمانی شما را در بر گرفت، به قرآن پناه ببرید، زمان کنونی زمان سیل خروشان فتنه ها و شبهات گوناگون نسبت به اسلام و دین است.

وی ابراز داشت: البته بهره همه افراد نسبت به قرآن یکسان نیست و هر کس نسبت به توانایی و ظرفیت خود از آن بهره مند می شود، اما انتظار این است که همه مسلمانان در حد ضروریات دین خود از قرآن اطلاع داشته باشند، باید ببینیم اعمال امروز جامعه ما تا چه حد مورد پذیرش قرآن است، باید همه اعتقادات، افکار و ایده های خود را با قرآن مطابقت دهیم.

رییس عقیدتی سیاسی منطقه هوایی شهید بابایی‏ توضیح داد: 3 آیه در قرآن داریم که درباه کسانی است که عقیده و ایده خود را با قرآن مطابقت نمی دهند، خداوند می فرماید کسی که حکم کند و حکم او مطابق با قرآن نباشد، کافر است، در جای دیگر می فرماید کسی که حکم او خلاف حکم کتاب خدا باشد، ظالم است و در جای دیگر خداوند نسبت فسق را به چنین کسی می دهد.

ملاک خوبی و بدی اعمال ما معیارهای قرآنی است

حجت الاسلام پورعابد ‏بیان داشت: امام صادق(ع) به جابر جعفی می فرماید «به ولایت ما نمی رسی مگر اینکه در جایی که زندگی می کنی اگر همه مردم جمع شوند و تو را به خوبی تأیید کنند، خوشحال نشوی و اگر همه مردم جمع شدند و از تو بدگویی کردند ناراحت نشوی» ، جابر در جواب گفت پس چه کنم و ملاک من چه باشد، امام صادق(ع) فرمودند «اعمال خودت را به قرآن عرضه کن، قرآن مدح دسته ای از انسانها را کرده اگر در آن دسته ها قرار داشتی پس ثابت قدم باش».

وی با اشاره به فرازی از دعای کمیل «کَم مِن ثَناءٍ جَمیلٍ لَستُ اَهلاً لَه نَشَرتَه»، گفت: بسیاری از مدحها و تعاریف مردم حقیقی نیست، بلکه ما خیال می کنیم که اعمال ما خوب است و ملاک ما مردم هستند، حال آنکه باید ملاک ما قرآن باشد، متأسفانه امروزه در فضای مجازی شاهد هستیم که عده ای می خواهند تا زشتیها در میان مردم رواج پیدا کند و این خلاف دستور قرآن است، هر چند زشتیها در جامعه وجود دارند، اما ما اجازه نداریم تا آنها را پراکنده کنیم.

رییس عقیدتی سیاسی منطقه هوایی شهید بابایی‏ اظهار داشت: قرآن هم آیات عذاب دارد و هم آیات پاداش، همه گفته های قرآن جدی است، البته تفسیر واقعی قرآن در دست اهل بیت(ع) قرار دارد و باید در کنار قرآن تمسک به اهل بیت(ع)را هم داشته باشیم.

حجت الاسلام پورعابد ‏افزود: عده ای وقتی هنوز رسول الله(ص) زنده بودند، شعار «حَسبُنا کِتابَ الله» را سر دادند تا ولایت اهل بیت(ع) را تضعیف کنند، در حالی که قرآن مبین و مفسر می خواهد، احکام الهی از زبان اهل بیت(ع) بیان شده اند، قرآن فرموده نماز بخوانید اما نحوه نماز خواندن به جزییات در قرآن نیامده است، قرآن امر به روزه داری کرده اما احکام مبطلات و واجبات روزه را بیان نکرده است.

وی تصریح کرد: تفاوت امام معصوم با افراد معمولی در این است که ایشان از ناحیه خداوند سخن می گویند، اخلاق و احکام قرآنی را اهل بیت(ع) به ما می آموزند، انحرافاتی که امروز در دنیای مسلمانان مشاهده می شود به دلیل نبود معیار صحیح و دوری از اهل بیت(ع) است، وهابیها خیال می کنند احکام خود را از قرآن می گیرند، در حالی که اعمال و رفتار آنها مورد تمسخر همه جهانیان قرار گرفته است، رضایت اهل بیت(ع) بر اساس رضایت قرآن و خداوند است و باطل چیزی است که ایشان را به خشم می آورد./201/869/ب1

ارسال نظرات