۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۴۶۴۳۵۲
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

خلأهای فرهنگی زمینه نفوذ دشمن را فراهم می کند/ وقف عامل گسترش معنویت در جامعه

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با تأکید بر این که امروز در حوزه فرهنگی نیازمند یک برنامه ریزی صحیح و هدفمند هستیم، گفت: متأسفانه در این حوزه ضعف های بسیاری در کشور وجود دارد و همین خلأهای فرهنگی موجود در کشور زمینه نفوذ دشمن را فراهم می کند.
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری امروز در همایش استانی وقف و ترویج فرهنگ قرآنی که در قائمشهر برگزار شد با بیان این عالم واقعی کسی است که فعل و عملش، گفتار او را تصدیق کند، گفت: علم به تنهایی یک ارزش ذاتی دارد، اما عالم عامل ارزشی مضاعف دارد.

وی با تسلیت ارتحال آیت الله محمد فاضل استرآبادی، مسؤول حوزه علمیه فیضیه بابل از ایشان به عنوان یک عالم حقیقی یاد کرد و گفت: چنین شخصیت های وارسته ای همواره نعمتی برای جامعه اسلامی هستند و فقدان آن ثلمه ای بزرگ برای نظام دینی است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که عالم واقعی کسی است که انسان با دیدن این چنین شخصیت هایی یاد خدا بیفتد، خاطرنشان کرد: آیت الله فاضل(ره) از جمله علمایی بودند که حرف و عملشان در یک مسیر قرار داشت و برای جامعه دینی ما الگو بودند.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی در بخش دیگری از سخنان خود به مسأله مهم وقف در جامعه اسلامی اشاره کرد و با بیان این که وقف سنت حسنه و صدقه جاریه ای است که از زمان پیامبر الهی و ائمه معصومین(ع) وجود داشته است، گفت: یکی از دلایل مهم حفظ ارزش های دینی در جامعه ماندگاری سنت حسنه وقف بوده است.

وی با بیان این که ائمه معصومین(ع) با سنت حسنه وقف و ترویج آن در جامعه اسلامی دین را حفظ کردند، افزود: یکی از دلایل مهمی که امروز می بینیم عزاداری امام حسین(ع) با گذشت هزاران سال همچنان زنده و پویا است، موقوفاتی است که برای عزاداری حسینی از سوی واقفان خیر اندیش انجام گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که کسی که از اموال خود در راه خدا می گذرد نزد خداوند متعال اجر و ثواب ویژه ای دارد، تصریح کرد: وقف در دین اسلام حقیقتی اساسی و قرآنی است و خداوند اجر و پاداش واقفان را چندین برابر به آنها عطا می‌کند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که جذب مردم به سمت دین اسلام و گسترش معنویت در جامعه یکی از مهم ترین اثرات وقف است، خاطرنشان کرد: امروز یکی از بهترین راه های گسترش دین و معنویت در جامعه تقویت فرهنگ وقف است.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با اشاره به این که وقف یکی از سنت‌های حسنه دین اسلام برای جبران نیازمندی‌های جامعه است و اکثر مردم می‌توانند از برکات آن بهره‌مند شوند، گفت: وقف در دین اسلام حقیقتی اساسی و قرآنی است و خداوند اجر و پاداش واقفان را چندین برابر به آنها عطا می‌کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که اثرات وقف تا سالیان متمادی برای آحاد جامعه مفید خواهد بود، تصریح کرد: بسیاری از موقوفاتی که امروزه منفعت آن به عموم مردم می رسد و رنگ فقر را از جامعه می زداید مربوط به صدها سال پیش است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که وقف نقش بسیاری مهمی در رفع نیازمندی های جامعه دارد، خاطرنشان کرد: دین مبین اسلام این سنت حسنه و ارزشمند الهی را برای گسترش و تقویت دین و رفع حاجات مردم سفارش کرده است.

وی با بیان این که امروز می بینیم به برکت وجود موقوفات صدها مسجد، مدارس علمیه و مراکز دینی و فرهنگی متعددی در سراسر کشور احداث شده است، تصریح کرد: امروز بسیاری از کشورهای اروپایی با الگو برداری از این سنت ارزشمند دینی بسیاری از مراکز علمی خود را اداره می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که بیشتر موقوفات نشأت گرفته از قرآن است، خاطرنشان کرد: امروز تمسک به کلام الهی بهترین راه رسیدن تعالی و سعادت حقیقی است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که یک واقف با وقف اموال خود آن را براس نسل بعدی ماندگار می کند، تصریح کرد: امروز آحاد جامعه ما نیز باید با تأسی از پیامبر گرامی اسلام و ائمه معصومین اموال خود را در راه ترویج ارزش های دینی، مسائل فرهنگی و حتی درمانی وقف کنند تا همواره ماندگار باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که عترت منهای کتاب و کتاب منهای عترت معنا ندارد، تصریح کرد: این مسأله مهم مکمل یکدیگر هستند و جامعه اسلامی با تکیه بر این دو اصل مهم به تعالی حقیقی دست خواهد یافت.

امام جمعه قائمشهر با اشاره به این که امروز می بینیم بسیاری از افرادی خیراندیشی که صدها سال قبل اموال خود را در راه دین وقف کردند امروز با گذشت سالیان متمادی همچنان نامشان زنده و جاودان است، خاطرنشان کرد: به حتم این چنین افرادی که از مال دنیا خود را بی نیاز کردند در نزد خداوند متعال اجر ویژه ای دارند.

وی با بیان این که امروز جامعه نیازمند وقف در حوزه های فرهنگی، علمی و درمانی است، تصریح کرد: متأسفانه برای ترویج وقف در حوزه قرآنی هنوز اقدامات مناسبی صورت نگرفته که باید تلاش شود این موضوع بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که با وقف در حوزه قرآن، فرهنگ قرآنی در جامعه بیشتر ترویج خواهد شد، خاطرنشان کرد: امروز جامعه دینی بیش از پیش نیازمند بهره گیری از این فرهنگ اصیل است.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با تأکید براین که امروز در حوزه فرهنگی نیازمند یک برنامه ریزی صحیح و هدفمند هستیم، تصریح کرد: متأسفانه در این حوزه ضعف های بسیاری در کشور وجود دارد و همین خلأهای فرهنگی موجود در کشور زمینه نفوذ دشمن را فراهم می کند.

وی از کلام الهی به عنوان راهنمای زندگی بشر یاد کرد و با اشاره به این که بسیاری از مفاهیم ناب و ارزشی در کلام الهی وجود دارد، تصریح کرد: اگر به مفاهیم متعالی قرآنی تکیه کنیم هیچ گاه مسیر صحیح را گم نخواهیم کرد و منحرف نخواهیم شد./950/202/ب2

ارسال نظرات