۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۳
کد خبر: ۴۶۴۵۵۷
حداد عادل:

تحقق توحید جز با ولایت ممکن نیست

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که تحقق توحید در عرصه زمین جز با ولایت ممکن نیست، گفت: ولایت پیامبر و اهل بیت(ع) همان ولایت الله است، با ولایت است که توحید بر روی زمین اجرا می شود و واقعیت عینی پیدا می کند.
دکتر غلامعلی حداد عادل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، غلامعلی حداد عادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام امشب در برنامه زنده تلویزیونی در سوگ عرشیان که از مشهد مقدس و در جوار حرم امام رضا(ع) از شبکه قرآن پخش شد، با اشاره به حدیث سلسلة الذهب گفت: امام رضا می فرماید کلمه«لا اله الا الله» حصن خداوند است که هر کس وارد آن شود از عذاب ایمن است البته شرایطی دارد که من از شروط هستم.

وی افزود: این حدیث بار دیگر با همین جملات برای ولایت حضرت علی(ع) استفاده شده است، افراد باید از خود بپرسند که چه رابطه ای بین ولایت امیرمؤمنان و کلمة لااله الاالله وجود دارد، هردوی این ها یک نتیجه و اثر دارد که دژ و قلعه مستحکم خداوند هستند که هر کس وارد شود از عذاب در امان است.

حداد عادل با بیان این که تحقق توحید در عرصه زمین جز با ولایت ممکن نیست، اظهار داشت: ولایت پیامبر و اهل بیت(ع) همان ولایت الله است، با ولایت است که توحید بر روی زمین اجرا می شود و واقعیت عینی پیدا می کند، از این رو یک تعبیر واحد برای هر دو آمده است.

وی با اشاره به منش زندگی امام رضا(ع) ادامه داد: حضرت را دانشمند آل محمد(ص) نامیدند از آن جهت که ایشان در دوره ای زندگی می کرده که صاحبان افکار و عقاید مختلف، فلسفه ها و جهان بینی های گوناگون و افکار بسیاری وجود داشته که امام با آن ها به بحث نشسته است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این یکی از جلوه های زیبای زندگی معنوی امام رضا(ع) مجالس و نشست های علمی است،  ابراز داشت: هجرت ایشان از مدینه به طوس، جهاد در راه خدا و تلاش برای احیای دین الهی بر پایه ولایت و شهادت در راه خدا از امام رضا(ع) شخصیتی بی نظیر همانند دیگر اهل بیت(ع) ساخته که در دل شیعیان جا دارند.

وی عنوان کرد: مرقد امام رضا(ع) در مشهد همه ایران را روشن کرده است، اگر همه ایران همانند شبستانی باشد حضرت چلچراغ این رواق هستند، در همین روزهای پایانی صفر از هر شهر و گروهی مردم به مرقد مشرف حضرت سرازیر می شوند تا عرض ارادت کنند، امام رضا(ع) همانند مغناطیس و آهن ربایی است که دل ها را جذب می کند و به آن ها شکل می دهد.

رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی خاطرنشان کرد: همه انسان ها باید توجه کنند که پس از زیارت حضرت باید مسلمان و مؤمن بهتری باشند، زیارت امام رضا(ع) انسان را بنده ای خوب برای خدا و هم نوع و هم وطن بهتری برای سایر انسان تبدیل می کند؛ زیارت امام رضا(ع) می تواند اثرات تربیتی داشته باشد البته انسان باید ظرفیت وجودی آن را داشته باشد./1323/پ202/ج

ارسال نظرات