۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۱:۵۰
کد خبر: ۴۶۵۴۳۹
استاد حوزه علمیه:

علما مرزبانان عقیدتی و فکری جامعه هستند

استاد حوزه تأکید کرد: علما در صف اول مبارزه با کفر و شرک قرار دارند و بر اساس روایات ائمه طاهرین(ع) مرزبانان عقیدتی و فکری جامعه هستند.
حجت الاسلام صابری اراکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ابوالفضل صابری اراکی استاد حوزه دوشنبه شب در مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله شاهرخی که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به نقش علما در هدایت مردم گفت: عمل و کلام علما تأثیر ویژه ای بر جامعه دارد و می تواند مردم را از غفلت ها دور کند.

وی افزود: علما در صف اول مبارزه با کفر و شرک قرار دارند و بر اساس روایات ائمه طاهرین(ع) مرزبانان عقیدتی و فکری جامعه هستند، علما و شاگردان امام باقر(ع) و امام صادق(ع) هستند که مردم را به سوی فرهنگ حسینی و مهدوی دعوت می کنند.

حجت الاسلام صابری اراکی با تأکید بر لزوم زنده نگه داشتن یاد و خاطره علما اظهار داشت: البته انسان باید سعی کند تا علما زنده هستند از آن ها نهایت بهره را ببرند و استفاده کنند اما پس از مرگ ایشان باید  نام آن ها زنده نگه داشته شود.

وی ادامه داد: علما و بزرگان دین همچون ستاره هایی در جامعه و امت اسلامی می درخشند و سکاندار کشتی هدایت و نجات مردم هستند، از این رو باید از آن ها قدردانی و همواره به نیکی از آنها نام برده و یاد کنیم.

استاد حوزه علمیه  با اشاره به شخصیت مرحوم آیت الله شاهرخی، تأکید کرد که آن مرحوم تلاش بسیاری در مسیر انقلاب و خدمت رسانی به مردم کرد و فعالیت های بسیار خوبی در کشورهای مسلمان و خارجی برای وحدت اسلامی داد.

 وی افزود: آیت الله شاهرخی شخصیتی سلیم النفس بود که در سنگرهای گوناگون از جمله امامت جمعه خرم آباد، نمایندگی خبرگان، عضویت در مجمع جهانی اهل بیت(ع) و حضور در کشورهای شرق آسیا خدمت بسیاری به انقلاب و اسلام کرد./1323/پ202/ج1

ارسال نظرات