۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۴۶۵۴۸۶
استاد حوزه علمیه:

توسعه کشور بدون همت دانشجویان حاصل نمی‌شود

استاد حوزه علمیه زاهدان گفت: دانشجویان سرمایه‌های مملکت هستند، در همه زمینه‌های علمی، فرهنگی و اقتصادی می‌توانند نقش‌آفرینی کنند؛ باید بدانیم پیشرفت و توسعه کشور، بدون همت دانشجویان حاصل نمی‌شود.
روز دانشجو

حجت‌الاسلام محمد طباطبایی، مدرس حوزه و دانشگاه شهرستان زاهدان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: 16 آذر یادآور ظلم ستیزی و استکبارستیزی دانشجویان انقلابی و یکی از ماندگارترین ایام در حافظه ملت ایران است.

وی اظهار کرد: نقش دانشجویان چه در پیروزی انقلاب اسلامی، چه در دوران جنگ که بسیاری از فرماندهان دانشجو بودند و چه بعد از آن در سازندگی و آبادانی کشور، غیر قابل انکار است.

مدرس حوزه علمیه افزود: جامعه امروز هم به همان روحیه نیاز دارد؛ همان روحیه‌ای که 16 آذر را خلق کرد، روحیه‌ای که کشور را با وجود آن همه توطئه و تهدید، به این حد از عزت و اقتدار رساند.

وی بیان کرد: در بحث مبارزه با مفاسد اقتصادی، تحقق اقتصاد مقاومتی، مقابله با پروژه نفوذ دشمن و صدها حوزه دیگر، اگر دانشجویان پای کار نیاند و با تمام توان، ورود نکنند، موفقیت کامل حاصل نخواهد شد.

حجت‌الاسلام طباطبایی ادامه داد: در درون کشور هم امروز مشکلات زیادی داریم؛ از این رو به فکرهای پویا، با نشاط و توانمند دانشجویان نیاز داریم. برای تولید علم و بهره برداری از منابع موجود باید دانشجویان پای کار بیایند.

این مدرس حوزه و دانشگاه افزود: دانشجو نباید منزوی و گوشه‌گیر باشد؛ همچنین نباید ملعبه دست جناح‌های سیاسی قرار بگیرد. بلکه باید آرمان‌گرا بوده و با روحیه انقلابی، مسائل اجتماعی و سیاسی روز را تحلیل کند./302/831/ب1

ارسال نظرات