۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۴۶۵۵۱۲
رییس سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی:

ترویج تفکر انقلابی باید محور اصلی مراکز علمی کشور باشد

رییس سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی با بیان این که امروز دبیرستان های علوم و معارف اسلامی صدرا در خط مقدم تربیت نیروهای انقلابی و اثرگذار برای آینده کشور هستند، گفت: با توجه به افزایش توطئه ها و نقشه های شوم دشمنان علیه کشورمان، وجود نیروهای با بصیرت و انقلاب سد محکمی در برابر توطئه های دشمنان است.
انقلابی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، داوود بهرامسری، رییس سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا امروز در نشستی با رؤسای ادارات تبلیغات اسلامی استان، گفت: مدارس علوم و معارف اسلامی دژ مستحکم نظام اسلامی در برابر هجمه های دشمنان و مستکبران عالم خواهد بود.

وی با اشاره به برخی محدودیت ها و کاستی ها در حوزه فرهنگی کشور، افزود: کم و کاستی ها نباید ما را از اهداف عالی و متعالی اسلام دور نگه دارد و باید از همه ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در همه بخش های مختلف تبلیغات اسلامی استفاده کرد و جهادگونه حرکت کرد.

بهرامسری دشمن شناسی و استکبارستیزی را مهم ترین مؤلفه آموزشی و تربیتی دبیرستان های معارف اسلامی خواند و تأکید کرد: تاریخ تحلیلی اسلام سرشار از عبرت ها است و با توجه به فرهنگ غنی اسلامی می توان مهم ترین درس ها را در پس این تاریخ اسلام مشاهده کرد.

وی با بیان این که امروز دبیرستان های علوم و معارف اسلامی صدرا در خط مقدم تربیت نیروهای انقلابی و اثرگذار برای آینده کشور هستند، تصریح کرد: با توجه به افزایش توطئه ها و نقشه های شوم دشمنان علیه کشورمان، وجود نیروهای با بصیرت و انقلابی سد محکمی در برابر توطئه های دشمنان است.

بهرامسری با اشاره به این که امروز دشمن به دنبال کمرنگ کردن آرمان های انقلابی در نظام اسلامی، خاطرنشان کرد: آرمان ها و ارزش های انقلاب سدی محکم در برابر توطئه ها و هجمه های سنگین دشمنان است.

رییس مدارس علوم معارف اسلامی سازمان تبلیغات کشور با بیان این که فشارها و توطئه های دشمنان علیه نظام اسلامی به دلیل وجود تفکر انقلابی در این ملت است، تصریح کرد: انقلابی بودن و انقلابی عمل کردن مانع تحقق توطئه های دشمنان نظام اسلامی خواهد شد.

وی با آسیب پذیر خواندن جامعه در برابر هجمه های فرهنگی دشمنان، بیان داشت: متأسفانه همین مسأله موجب گسترش فرهنگ غربی در بخشی از جامعه اسلامی شده است.

رییس سازمان علوم و معارف اسلامی، شناخت معرفت دینی را لازمه فعالیت های فرهنگی دانست و تصریح کرد: چه در آموزش و چه در تربیت باید اهداف عالی نظام اسلامی لحاظ شود و برای پرورش هم باید فضاسازی متناسب با نشاط جوانان و نوجوانان صورت گیرد.

وی در ادامه به هجمه گسترده غرب علیه اعتقادات دینی نسل جوان جامعه اشاره کرد و با بیان این که امروز نوجوانان و جوانان جامعه اسلامی باید در برابر این هجمه ها واکسینه شوند، تصریح کرد: دبیرستان های علوم و معارف اسلامی زمینه تربیت اسلامی نسل جوان را فراهم می کنند.

رییس مدارس علوم معارف اسلامی کشور با اشاره به این که نسل جوان امروز جامعه با گسترش روزافزون شبهات دینی و اعتقادی در جامعه مواجه هستند، خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از فریب جوانان و نوجوانان کشورمان در برابر شبهات گسترده دشمنان باید آنها را به سلاح تقوا و ایمان مجهز کنیم.

وی بر ضرورت تقویت بصیرت و ولایت مداری در جامعه تأکید کرد و با بیان این که یکی از لازمه های مهم انقلابی ماندن همین دو عنصر بصیرت و ولایت مداری است، تصریح کرد: به حتم فاصله گرفتن از ولایت و بی بصیرتی جامعه را در مسیر انحراف قرار خواهد داد.

بهرامسری تربیت سرباز دین و نیروهای متدین و گفتمانی را از مهم ترین شاخصه های دبیرستان های معارف اسلامی خواند و تأکید کرد: بیشترین فازغ التحصیلان مدارس علوم و معارف اسلامی امروز در بخش های فرهنگی نظام اسلامی مشغول به فعالیت و کار هستند و این مایه مباهات ما است.

وی با اشاره به دغدغه های مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ و  در خصوص توجه معظم له  به دبیرستان های معارف اسلامی صدرا خاطرنشان کرد: به یاری خداوند در حال راه اندازی کانون های فارغ التحصیلی در مدارس علوم و معارف اسلامی سراسر شهرهای کشور هستیم تا پیوند عمیق بین دانش آموزان و این مدارس مستمر و تداوم داشته باشد.

رییس سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی با تأکید بر لزوم شناسایی نیروهای مستعد و ارزشی در استان ها اظهار داشت: باید شورای عالی تربیتی در دبیرستان های معارف اسلامی سراسر کشور تشکیل شود و در این شورا با مشارکت اولیاء دانش آموزان و شناسایی خیرین نسبت به ارتقاء سطح کیفی مدارس اقدام کنیم./950/202/ب2

ارسال نظرات