۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۴۶۵۷۷۸

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

برگزاری همایش ملی بانکداری اسلامی در شیروان، محفل انس با قرآن با حضور قاری بین‌المللی در اسفراین و راه‌اندازی خانه هنرمندان خراسان شمالی در انتظار تصویب شورای شهر بجنورد عناوین برخی از اخبار فرهنگی این استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، ابوالفضل فرهادی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی شیروان، امروز گفت: همایش بانکداری اسلامی بیست و پنجم آذرماه امسال در این شهرستان خراسان شمالی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این همایش به مدت یک روز برگزار خواهد شد اظهار کرد: برای این همایش از اساتید برجسته کشوری، مسؤولان استانی و شهرستانی و شخصیت‌های سیاسی و مذهبی دعوت به عمل آمده است.

فرهادی گفت: برای برگزاری همایش ملی بانکداری اسلامی به میزبانی شیروان، از اردیبهشت‌ماه امسال دبیرخانه شکل گرفت و به ترتیب مجوزهای لازم صورت گرفت.

وی اظهار کرد: هم‌اکنون 104 مقاله از اقصی نقاط کشور به دبیرخانه همایش ارسال شده که از این تعداد تاکنون 19 مقاله مورد پذیرش قطعی قرار گرفته‌اند و درمجموع در کل این همایش 22 مقاله پذیرفته خواهد شد.

محفل انس با قرآن کریم در اسفراین

محفل نورانی انس با قرآن ظهر امروز با حضور جواد فروغی، استاد بین‌المللی قرآن کریم ح در محل سالن شهید رخشی آموزش‌وپرورش شهرستان اسفراین برگزار شد.

در این مراسم نورانی که شماری از مسؤولان محلی و اقشار مختلف مردم حضور داشتند سه تن از حافظان و قاری برجسته استانی و کشوری از شهرستان اسفراین به تلاوت آیاتی از کلام وحی پرداختند.

جواد فروغی، استاد برجسته و بین‌المللی و مفسر قرآن کریم در این محفل به نقشه‌های شوم دشمن برای از بین بردن اندیشه‌ها و تفکرات اسلام و مخدوش کردن چهره نورانی نبی مکرم اسلام به‌وسیله دشمنان در جهان اشاره کرد و گفت: دشمنان تلاش می‌کنند تا ملت‌های جهان را با خواسته‌های شومشان علیه اسلام بشورانند و چهره اسلام را در بین سایر کشورهای دنیا چهره‌ای خشن جلوه دهند.

خانه هنرمندان در انتظار تصویب شورای شهر

وحید نمازی، رییس حوزه هنری استان خراسان شمالی گفت: راه‌اندازی خانه هنرمندان خراسان شمالی منتظر تصویب شورای شهر بجنورد است.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی این خانه ماه گذشته در کمیسیون فرهنگی شورای شهر مطرح و کلیات آن مصوب شده و قرار است در صحن شورا مطرح شود، گفت: به نظر می‌رسد به‌زودی و طبق پیش‌بینی ما، دی‌ماه شاهد راه‌اندازی خانه هنرمندان باشیم.

نمازی با اشاره به اینکه خانه هنرمندان فضایی است برای فعالیت‌های هنری هنرمندان تا گره‌ای میان هنرمندان و فضاهای هنری در جامعه ایجاد شود، تصریح کرد: بخش‌های مختلفی هم چون خانه عکس، نقاشی، حجم، کارگاه تولید اثر دائمی، پلاتوی تئاتر، گالری آثار و استودیوی ضبط موسیقی در این خانه دیده شده است.

ارسال 20 فیلم کوتاه از خراسان شمالی به جشنواره ملی رویش

رضا خدادادی قره‌باشلو، مسؤول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری خراسان شمالی از ارسال بیش از 20 فیلم کوتاه از این استان به دهمین جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش خبر داد.

وی با اشاره به برگزاری دهمین دوره جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش از سوی حوزه هنری انقلاب اسلامی به میزبانی مشهد مقدس، اظهار کرد: هنرمندان و فیلم‌سازان خراسان شمالی هم بیش از 20 فیلم کوتاه به این جشنواره ملی ارسال کردند.

خدادادی با بیان اینکه فیلم‌های کوتاه ارسالی از خراسان شمالی در دو بخش ملی و جوانه‌های رویش این جشنواره شرکت کرده‌اند، ادامه داد: از این تعداد فیلم ارسالی 13 اثر به تهیه‌کنندگی حوزه هنری استان بوده و مابقی هم به‌صورت مستقل ساخته شده‌اند.

وی گفت: دهمین جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش در دو بخش ملی و جوانه‌های رویش و در قالب‌های داستانی، مستند و پویانمایی از بیست و هفتم تا سی‌ام دی‌ماه امسال برگزار می‌شود./9314/303/ب2

ارسال نظرات