۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۹
کد خبر: ۴۶۵۸۰۶
رییس اداره اوقاف ناحیه یک تبریز:

طرح ساماندی هیأت امنای مساجد در دستور کار است

حجت الاسلام جعفری با بیان اینکه ساماندهی هأیت امنا در مساجد در دستور کار است، گفت: در طول دو تا سه سال آینده ساماندهی هیأت امنای مساجد انجام خواهد شد.
مسجد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام رضا جعفری رییس اداره اوقاف ناحیه یک تبریز امروز در همایش ائمه جماعات، هیأت امنا و انجمن اسلامی مساجد ناحیه یک تبریز با بیان اینکه ائمه جماعات، هیأت امنا، انجمن اسلامی و فرماندهان پایگاه سمتی معنوی دارند، اظهار داشت: مسؤولیت این بزرگوران سنگین است.

وی با اشاره به اینکه هیأت امنا و مسؤولان پایگاه ها در مدیریت مساجد نقشی محوری دارند، تصریح کرد: باید هیأت امنا دارای مسؤولایت خطیری هستند، بنابراین هیأت امنای مساجد به جهت این وظیفه و مسؤولیت سنگین خود باید در انجام وظایف دقت بیشتری داشته باشند.

حجت الاسلام جعفری ساماندهی هیأت امنای مساجد با بیان این‌که عامل بهره وری بیشتر در کارکردهای مساجد خواهد شد، افزود: مساجد مرکز دیانت و معنویت است و در دین اسلام مسجد از جایگاه محوری برخوردار است، بنابراین مساجد باید به بهترین شیوه مدیریت شود تا شاهد توسعه مساجد باشیم.

وی با بیان اینکه ساماندهی هیأت امنا در مساجد در دستور کار است، افزود: در طول دو تا سه سال آینده ساماندهی هیأت امنای مساجد انجام خواهد شد، طول این امر به جهت وجود  700 مسجد در استان است و این امر به جهت تعداد بسیار مساجد زمانبر و طولانی خواهد بود.

رییس اداره اوقاف ناحیه یک تبریز با اشاره به کارکرد مساجد در دیانت و ترویج دینداری، خاطرنشان کرد: مساجد نباید مکانی تنها برای مجالس ترحیم باشند، بلکه مساجد محلی برای حل مشکلات دینی و تعمیق معنویت در میان مردم است، بنابراین مساجد باید به دیگر کارکردهای معنوی و اسلامی خود توجه داشته باشد.

وی با بیان اینکه مساجد باید در شرایط امروز بیشتر مورد توجه قرار گیرد، گفت: همه باید به این امر اهتمام ویژه داشته باشند.

خانم شریف زاده مادر شهید و فرمانده پایگاه نیز با ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده در این پایگاه، اظهار داشت: از کمک های مردمی و بسیجیان این پایگاه 27 پتو به جبهه مقاومت ارسال شده که در حال حاضر نیز 56 پتو به همراه 36 بسته لباس گرم جمع آوری شده است./203/854/ب1

ارسال نظرات