۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۴۶۶۱۹۲
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

آغاز امامت حضرت مهدی حیاتی جدید برای شیعیان است

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران از سالروز آغاز امامت حضرت مهدی(عج) به عنوان آغاز حیاتی جدید برای شیعیان یاد کرد و گفت: این آغاز امامت نقطه عطفی بر شروع نهضت و قیام جهانی عدالت بر پایه حکومت صالحان بر روی زمین است.
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در مراسمی که به مناسبت آغاز امامت حضرت ولیعصر(عج) در ساری برگزار شد، ضمن تبريک آغاز امامت و ولايت امام زمان (عج) گفت: نبوت و امامت بايد در ميان انسان ها وجود داشته باشد زيرا انساني که از جسم و روح تشکيل شده و روح مجردش که همواره در پي حقيقت است، در تشخيص راه دچار مشکل مي شود به همین دلیل در اين مورد، نياز به راهنما و امام ضروري است.

وی با بیان این که مقام امامت گذشته از ارشاد و هدايت ظاهرى، يك نوع هدايت و جذبه معنوى است، افزود: این مقام با نورانيت و بصيرتى كه خداوند متعال به او عطا کرده در دل‏هاى آماده و شايسته تأثير و تصرف مى کند و اين صاحب دلان را به‏سوى كمال، واصل مى‏ کند و به اصطلاح، آنها را هدايت به‏ معناى ايصال الى المطلوب مى ‏كند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که آنها که آرزو داشتند در سال دهم هجري با صاحب غدير بيعت کنند، امروز بايد با حجت معبود، مهدي موعود بيعت کنند، خاطرنشان کرد: عاشقان ولایت هر چه در توان دارند، از ياري امام زمان خود دريغ نکنند.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران خاطرنشان کرد: نهم ربيع الاول، پيام رسان بهار ظهوري است که گل هاي زيباي زندگي همچون عدل، عزت، گذشت، ايثار و ايمان در آن مي شکفد و نويد بخش زندگي آرماني بشر خواهد بود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که محبت و مودت يك امر قلبى است و آثار و نشانه هايى دارد، افزود: این آثارو نشانه ها در اعضا و جوارح انسان ظاهر مى شود و چون يكى از مهم ترين اعضاء و جوارح براى اظهار محبت زبان است، مى توان اين محبت را با دعا كردن براى امام غائب و طلب ظهورش ابراز کرد.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که آغاز امامت حضرت ولیعصر(عج) علاوه بر ارزش و جایگاه عظیمی که دارد آغاز دوره اي حياتي و مهم در تاريخ شيعه نيز به شمار مي آيد، تصریح کرد: در این میان یکی از وظایف منتظران حقیقی پرهيزكارى، اخلاق نيكو و تلاش در جهت تحقق جامعه ای مهدوی است.

وی با بیان این که در طول تاریخ اسلام یکی از مهم ترین اهداف همه پیامبران و انبیای الهی رساندن پیام خداوند و بیداری فطرت بشریت بود، تصریح کرد: پس از شهادت امام حسن عسکری(ع) حکمت خداوندی بر این اساس شکل گرفت که آخرین ذخیره الهی از نظرها غائب بماند و روزی ظهور کند  تا دنیا را از گرفتاری، مشکلات و بدبختی نجات دهد.

استاد حوزه علمیه مازندران از سالروز آغاز امامت حضرت ولیعصر(عج) به عنوان آغاز حیاتی جدید برای شیعیان یاد کرد و گفت: این آغاز امامت نقطع عطفی بر شروع نهضت و قیام جهانی عدالت بر پایه حکومت صالحان بر روی زمین است.

وی با بیان این که همه ادیان و مذاهب الهی اعتقاد راسخ دارند که روزی کسی ظهور خواهد کرد و جهان بشریت را از ظلم و ستم مستکبران نجات خواهد داد، گفت: اعتقاد به ظهور منجی یک اعتقاد جهانی و تنها مختص شیعیان نیست.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با تأکید بر این که منتظران حقیقی باید از همه ظرفیت های موجود در جهت زمینه سازی ظهور آن حضرت فراهم کنند، افزود: همه اعمال و رفتار منتظران واقعی باید مهدوی باشد.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که مسیر ظهور حضرت باید از سوی منتظران حقیقی فراهم شود، تصریح کرد: همه انسان ها به وجود کسي که رهايي بخش انسان از ظلم و ستم مستکبران و منجي عالم بشريت باشد اذعان دارند و ما معتقديم او همان حضرت ولي عصر (عج) است.

وی به مفهوم بيعت رضوان اشاره کرد و افزود: بيعت رضوان بيعتي است که مورد رضايت خداوند متعال باشد و انسان با حجتي که از سوي خداوند برگزيده شد بيعت کند و بيعت با امامان معصوم (ع) بيعت رضوان است.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به اين که هر امام و پيشوايي که انتخاب مي شود مردم بايد با او بيعت کنند، اظهار داشت: امام حسن عسگري قبل از شهادتش 40 نفر را براي بيعت با امام زمان (عج) گرد آورد تا با امام عصر بيعت کنند همانگونه که پيامبر مکرم اسلام (ص) در روز عيد غديرمردم را براي بيعت با اميرالمؤمنان حضرت علي(ع) گردهم آورد تا با او بيعت کنند، از این رو آغاز امامت امام عصر(عج) و همه ائمه معصوم(ع) قبل از شهادت امام قبلي است چرا که جهان لحظه اي از حضور حجت خدا خالي نيست.

استاد حوزه علمیه مازندران با بيان اين که هر روز بايد با امام زمان خود بيعت کنيم به فرازهايي از دعاي عهد با امام عصر (عج) اشاره کرد و خاطر کرد: در دعاي عهد که قرائت آن در هر روز تاکيد شده است با امام زمان بيعت مي کنيم و آمادگي خود براي ياري کردن با او تا پاي جان اعلام مي داريم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در ادامه سخنان خود گسترش اندیشه ظهور حضرت ولیعصر(عج) را عاملی مهم در جهت جلوگیری از مفاسد اجتماعی، اخلاقی، اعتقادی دانست و گفت: با ظهور آن حضرت عدل و داد گستره زمین را فرا خواهد گرفت و انسان به حیات طیبه خواهد رسید.

وی ترویج فرهنگ مهدویت را ترویج حسنات و خوبی‌ها عنوان کرد و افزود: جوانان و نوجوانان با مطالعه و شناخت نسبت به امام زمان(عج) خویش باید زمینه آشنایی جوانان دیگر جوامع نسبت به مهدویت را فراهم آورند.

حجت الاسلام شکریان مهدویت را امیدی روشن در دل مستضعفان عالم بیان کرد و افزود: دشمنان می‌دانند که اگر ترویج فرهنگ انتظار در جوامع قوت پیدا کند زمینه ظلم و جور آنان برچیده خواهد شد؛‌ بنابراین از همه ظرفیت خود برای از بین بردن مسلمانان به ویژه شیعیان استفاده می‌کنند.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران در ادامه سخنان خود با تاکید بر ضرورت اشاعه فرهنگ انتظار افزود: مهم ترین وظیفه منتظران ظهور در عصر غیبت، نهادینه کردن فرهنگ انتظار، اخلاق و مهدویت در جامعه است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که بشر امروز با وجود پیشرفت در زمینه های مختلف علمی همچنان گرفتار ظلم، ستم و بی عدالتی است و تشنه ظهور منجی است، تصریح کرد: تنها راه رهایی بشریت از ظلم و گرفتاری بهره گیری از فرهنگ مهدویت است.

استاد حوزه علمیه مازندران، اعتقاد به مهدویت را از افتخارات شیعیان دانست و بر معرفی امام زمان مهدی موعود(عج) به جهانیان تاکید کرد و افزود: در حوزه ترویج مهدویت و انتظار نباید به اقدامات سطحی اکتفا کرد بلکه باید شاهد اقدامات هدفمند و اثربخش در جامعه باشیم./202/1317/ب1

ارسال نظرات