۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۴۶۶۳۱۶

چند خبر کوتاه از سیستان و بلوچستان

برگزاری همایش « فقه حکومتی و فقه نظام ساز» در دانشگاه سیستان وبلوچستان، برپایی کنگره شعر « پیامبر مهربانی» برای نخستین بار در زاهدان و همچنین برگزاری جشنواره « بصیرت» به‌مناسبت سالروز حماسه نهم دی‌ماه در زابل عناوین برخی از اخبار سیستان و بلوچستان است.
خبر کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، همایش « فقه حکومتی و فقه نظام ساز» صبح امروز، شنبه 20 آذر با سخنرانی حجت‌الاسلام دکتر حسینعلی سعدی، رییس دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه امام صادق(ع) تهران، در زاهدان برگزار شد.

حجت‌الاسلام سعدی در این مراسم بیان کرد: خیلی‌ها در فضای علمی جامعه ما، فقه حکومتی را با فقه سیاسی اشتباه گرفته‌اند؛ فکرمی‌کنند فقهی که ناظر بر مسائل سیاسی است فقه حکومتی است درحالی  که اینگونه نیست.

رییس دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه امام صادق(ع) تهران اظهار کرد: یک بخشی از فقه حکومتی، می‌شود فقه سیاسی‌ که قدرت را می‌خواهد در جامعه طراحی کند.

وی با بیان اینکه ما با فکر فردی نمی‌توانیم فقه حکومتی را ساماندهی کنیم و براساس شیوه آن چیزی را طراحی کنیم و ارائه دهیم، افزود: اگر فقه ما ساختاری باشد، آن‌گاه می‌تواند فقه کل اعمال باشد، در حالی که اگر فقه ما فقط طوری باشد که به درد طاقچه می‌خورد،‌ چه منسجم باشد و چه نباشد،‌ فقه عمل نیست.

450 اثر به دبیرخانه کنگره شعر « پیامبر مهربانی» در زاهدان رسیده است

حسین مسگرانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان وبلوچستان از برگزاری کنگره شعر « پیامبر مهربانی» با حضور هنرمندان و شاعران برجسته ملی و بین‌المللی خبر داد و افزود: این کنگره، روزهای ۲۲ و ۲۳ آذر در زاهدان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: در این کنگره که مهمانانی از کشورهای هندوستان، تاجیکستان، پاکستان، افغانستان و عمان حضور دارند، شاعران برجسته به مدیحه سرایی پیرامون پیامبر اکرم(ص) می‌پردازند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان وبلوچستان با بیان اینکه این کنگره به مناسبت هفته وحدت برگزار می‌شود، افزود: بیش از 450 اثر به دبیرخانه کنگره شعر پیامبر مهربانی(ص) ارسال شده است و در روز اختتامیه از نفرات برتر تجلیل به‌عمل خواهد آمد.

جشنواره فرهنگی « بصیرت» در زابل برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام محسن عارفی، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان زابل از برگزاری جشنواره فرهنگی هنری « بصیرت» به‌مناسبت سالروز حماسه 9 دی‌ماه خبر داد و افزود: این همایش دی ماه امسال با حضور مهمانان برجسته استانی در زابل برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: دانش آموزان و دانشجویان می توانند انواع آثار فرهنگی و هنری خود در زمینه های شعر، نقاشی، وبلاگ‌نویسی، نماهنگ و فیلم  کوتاه در زمینه های  ولایت و رهبری، بصیرت و استکبارستیزی، بصیرت و حماسه نهم دی و بصیرت و فتنه را در این جشنواره ارائه دهند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان زابل با بیان اینکه هدف از برگزاری این همایش، ترویج فرهنگ انقلاب گری، استکبار ستیزی و مبارزه با فتنه است، افزود: علاقمندان می‌توانند آثار خود را تا ۳۰ آذرماه سال جاری به آدرس اداره تبلیغات اسلامی زابل ارسال کنند./831/303/ب3

ارسال نظرات