۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۴۶۶۵۱۱
حجت الاسلام والمسلمین تراشیون مطرح کرد؛

عوامل گفتارگرایی در زنان

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که حرف زدن و گفتارگرایی از ویژگی های مهم زنان است، گفت: زنان از حرف زدن و گفت و گو کردن لذت می برند و بر خلاف مردان که از مهمانی رفتن به دنبال لذت بردن از غذاهاهستند؛ زنان به مهمانی می روند تا حرف بزنند.
حجت الاسلام سید علیرضا تراشیون

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا تراشیون، استاد حوزه علمیه قم، پیش از ظهر امروز در آستان حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه با وجود سرشت مشترک میان زن و مرد، هرکدام از این دو جنس دارای خصوصیت های خاص خود هستند، گفت: گفتارگرایی یا حرف زدن از خصوصیت های بارز زنان است.

وی افزود: برخلاف مردان که همواره به دنبال سکوت هستند زنان از گفتارگرایی و حرف زدن لذت می برند وحرف زدن و شنیده شدن از نیازهای ضروری برای زنان است.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: نیاز به شنیده شدن و حرف زدن در زنان به حدی زیاد است که  اگر در دوران نوجوانی به این نیاز دختران توجه نشود آنها در بزرگسالی دچار مشکلت عاطفی، سرخوردگی و افسردگی می شوند.

حجت الاسلام و المسلمین تراشیون تصریح کرد: زن باحرف زدن نگرانی،احساس، هیجان، خواسته و نیازهای خود را بیان می کند به همین علت اگر در توجه به این نیاز زن کوتاهی شد او با مشکلات زیادی روبه رو شده و کم حرف شدن خانم ها یکی از نشانه های بروز و وجود مشکلات روحی و افسردگی در آنها است.

وی با تاکید براین که خانم ها از طریق گفتار مفاهیم را به دیگران از جمله همسر و فرزندان منتقل می کنند، افزود: به همین علت کمترخانمی است که به بچه اخم کند بلکه زنان بیشتر حرف می زنند ولی در مورد مردان و پدران این قضییه بر عکس بوده و کودک با دیدن اخم پدر متوجه خیلی از مسائل می شود.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: خانم ها قدرت کلامی بسیار بالایی دارند؛ اما متأسفانه مهارت استفاده از این قدرت را ندارند به همین دلیل در بیشتر موارد گفتار و کلام خانم ها برای آنها ایجاد مشکل می کند؛ در حالی که اگر بدانند کی و کجا باید از چه کلامی و چگونه استفاده کنند به راحتی و بدون مشکل می توانند پیام خود را به دیگران منتقل کرده و از آنها برای اجابت نیازها و خواسته های خود پاسخ مثبت دریافت کنند.

حجت الاسلام و المسلمین تراشیون انتخاب زمان و مکان مناسب را از مهم ترین معیارهای تاثیر گذاری قدرت کلام چه در مورد زنان و چه در مورد مردان عنوان کرد، یادآور شد: اگر زنی می خواهد که همسرش به خواسته های منطقی و معقول او پاسخ شایسته داده و یا بتواند مشکلات خود را با همسر و فرزندان به خوبی رفع کند باید در استفاده و انتخاب از این دو عنصر یعنی زمان و مکان به خصوص در مورد همسر دقت و نکته بینی لازم را داشته باشد./968/پ202/س

ارسال نظرات