۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۴۶۶۶۱۶

چند خبر کوتاه از جامعه المصطفی العالمیه

حضور مکتب نرجس در هفدهمین نمایشگاه پژوهش و فناوری، برگزاری سمینار بین المللی "منشور مدینه؛ الگو برای بشریت" و برگزاری همایش «محمد(ص) و عیسی(ع)» در ونزوئلا، بخشی از اخبار کوتاه جامعه المصطفی العالمیه است.
جامعه المصطفی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز خبر و اطلاع رسانی جامعةالمصطفی، مؤسسه علمی- تحقیقی مکتب نرجس(س) وابسته به جامعه المصطفی-واحد مشهد، در هفدهمین نمایشگاه دستاوردهای علمی و پژوهشی مؤسسات، مراکز و مدارس حوزوی وابسته به حوزه علمیه خراسان در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی مشهد شرکت نمود.

آثار پژوهشی ارائه شده این مؤسسه در نمایشگاه عبارتند از: معرفی بیش از 40 کتاب چاپ شده اساتید و طلاب سطح2 و 3 ، معرفی سایت نمایه نرجس با بیش از 200 عنوان نشریه (در زمینه علوم و معارف اسلامی) و قریب به 30 هزار مقاله ، معرفی گروه شیعه شناسی (که از سال 1380 آغاز به کار نموده و حاصل کار این گروه کتاب فرهنگ موضوعی آثار شهید مطهری (ره) ج1و چاپ مقاله دردانشنامه فاطمی می باشد) ، معرفی گروه مطالعات زنان و خانواده (این گروه نیز از سال 1380 آغاز به کار نموده و تاکنون چندین کتاب و مقاله منتشر نموده است) ، فصلنامه تخصصی میراث طاها (پیش شماره های 1، 2، 3، 4 و 5) ، فصلنامه بین المللی، فرهنگی و هنری شمیم نرجس (علیها السلام) تا شماره 32 ، رتبه های کسب شده کشوری وبین المللی توسط اساتید و طلاب سطح 2 و 3، پایان نامه¬ها و مقالات برتر سطح 3 ، معرفی سند چشم انداز مؤسسه علمی- تحقیقی مکتب نرجس (علیها السلام) ، معرفی طرح های انجام شده و درحال انجام موسسه علمی- تحقیقی مکتب نرجس (علیها السلام) .

شایان ذکر است ضمن بازدید اساتید، طلاب حوزه ، دانشجویان ، فرهنگیان و عموم ، برخی از مسئولین و شخصیت ها نیز از غرفه این مؤسسه بازدید نمودند و توضیحات لازم به آنها داده شد که از آن جمله می توان از دیدار حجه الاسلام و المسلمین حاج آقای عاملی (مدیر حوزه های علمیه خراسان)، حجه الاسلام و المسلمین حاج آقای جلائیان (معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خراسان)، حجه الاسلام و المسلمین حاج آقای فرزانه (دبیر شورای عالی حوزه)، آقای هاشمی (رئیس امور پژوهشی المصطفی)، آقای مهدی کبیری (رئیس نمایندگی اهل سنت خراسان)، آقای دکتر علی صالحی (رئیس هیأت مدیره موسسه پدید علم و صنعت امیرکبیر)، آقای جعفر ریحانی (مدیریت فرهنگی-تربیتی حوزه علمیه خواهران)، آقای مهندس زمانی (عضو هیأت علمی پارک فن آوری) و ... یاد کرد.

گفتنی است در این نمایشگاه از 5کتاب چاپ شده این موسسه در سال 1395 با عناوین "در دامن مهر"، "مالکیت فکری از دیدگاه فقهی و حقوقی"، "تمدن اسلامی در سرزمین شام"، "آموزش احکام حجاب به روش سرگرمی"،" آموزش وضو به روش سرگرمی"، توسط حجه الاسلام و المسلمین حاج آقای جلائیان (معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان) رونمایی شد.

 

برگزاری سمینار بین المللی "منشور مدینه؛ الگو برای بشریت"

سمینار بین المللی "منشور مدینه؛ الگو برای بشریت" به همت مرکز علمی جیلانی کامپلکس و با مشارکت نمایندگی جامعة المصطفی در داکا پایتخت بنگلادش برگزار شد.

مردم بنگلادش نیز همزمان با ملت های سراسر جهان، به مناسبت فرارسیدن میلاد پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) جشن های میلاد النبی(ص) برپا نمودند.

به منظور بپا داشتن میلاد نبی رحمت(ص) سمینار بین المللی با عنوان "منشور مدینه؛ الگو برای بشریت" به همت جیلانی کامپلکس و با مشارکت نمایندگی جامعة المصطفی العالمیة در داکا پایتخت بنگلادش برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین امیر انصاری  نماینده جامعة المصطفی در بنگلادش، نیز طی سخنانی در این سمینار ضمن اشاره به آیاتی از کلام الله و روایات اهل بیت(علیهم السلام)،  به اهمیت الگوگیری از سیره پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله) تاکید نمود.

وی اظهار داشت: در مدینه نخستین قانون اساسی مدون، توسط پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) تدوین و بین مسلمانان و سایر پیروان مذاهب به صورت پیمان نامه صلح و دوستی اجرا شد.

نماینده جامعة المصطفی در بنگلادش مسئله وحدت را یکی ازخلاء های کنونی دنیای اسلام دانست و اظهار داشت: وحدت از اصول مهم اسلام بوده، پیروان مذاهب اسلامی باید با وحدت در مقابل دشمنان اسلام ایستادگی کنند و از رفتارهای خشونت آمیز پرهیز نمایند.

حجت الاسلام و المسلمین امیر انصاری افزود: بر اساس دستور قرآن کریم و سیره پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله)، هیچ مسلمانی حق ندارد مسلمان دیگری را تکفیر کند.

 

برگزاری همایش «محمد(ص) و عیسی(س)» در ونزوئلا

همایش «محمد و عیسی(سلام الله علیهما) دو پیام آور رحمت خداوند» با همکاری نمایندگی جامعه المصطفی و سفارت واتیکان در ونزوئلا برگزار می شود.

اعلایی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ونزوئلا به همراه حجت الاسلام حسینی نژاد، نماینده جامعه المصطفی در این کشور با آلدو ژوردنو سفیر واتیکان در ونزوئلا دیدار کردند.

حجت الاسلام حسینی نژاد در این دیدار، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های علمی و پژوهشی نمایندگی جامعه المصطفی در ونزوئلا، بر آمادگی جامعه المصطفی به منظور برگزاری همایش مشترک خبر داد.

گفتنی است؛ در این جلسه مقرر شد تا با توجه به نزدیکی زمانی ولادت حضرت محمد(ص) و حضرت عیسی(ع)، کنفرانس مشترکی با همکاری نمایندگی جامعه المصطفی و سفارت واتیکان در ونزوئلا برگزار شود.

در این جلسه تفاهم نامه ای به منظور برگزاری کنفرانسی با عنوان «محمد و عیسی (سلام الله علیهما)  دو پیام آور رحمت خداوند» در دانشگاه کاتولیک آندرس بژو در کاراکاس به امضاء رسید.

  

برنامه های پژوهشی نمایندگی المصطفی در اصفهان بررسی شد

برنامه های پژوهشی نمایندگی جامعه المصطفی در اصفهان به مناسبت هفته پژوهش با حضور کارشناسانی از ستاد مرکزی جامعه المصطفی در نمایندگی اصفهان بررسی شد.

در آستانه هفته پژوهش و هفته وحدت جلسه شورای پژوهش مجتمع آموزش عالی اصفهان با حضور حجت الاسلام والمسلمین اوصیا مدیر کل امور پژوهشی جامعه المصطفی برگزار شد.

حجت الاسلام کاییدیان معاون پژوهش نمایندگی جامعه المصطفی در اصفهان، در ابتدای این نشست اظهارداشت: معاونت پژوهش نمایندگی المصطفی در اصفهان در  هفته پژوهش، برنامه‌های مختلفی از جمله برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی؛ اعم از کتاب، پایان نامه ها، مقالات و... و نیز تجلیل از پژوهشگران برگزیده را در دستور کار خود قرار داده است.

وی برگزاری کارگاه های دانش افزایی در موضوع پژوهش، برپایی کرسی های آزاد اندیشی، تشکیل نمایشگاه دائمی از آثار جامعه المصطفی اصفهان و برگزاری مسابقه های علمی را از دیگر برنامه های هفته پژوهش در نمایندگی جامعه المصطفی در اصفهان عنوان کرد و ابراز داشت: به مناسبت تقارن هفته پژوهش و هفته وحدت نشست های علمی تخصصی با موضوع وحدت اسلامی به همت گروه های علمی نمایندگی اصفهان برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام کاییدیان ضمن اشاره به دستاوردهای اخیر نمایندگی اصفهان در حوزه پژوهش، ابراز داشت: هفته پژوهش فرصت مناسبی است تا ضمن تمركز بر ابعاد مختلف امور پژوهش، توانمندی های پژوهشی در نمایندگی جامعه المصطفی را شناسایی نمود .

حجت الاسلام و المسلمین اوصیا مدیر کل امور پژوهشی جامعه المصطفی نیز در ادامه این نشست ارتقاء کمی و کیفی امور پژوهشی نمایندگی اصفهان را  نتیجه مدیریت جهادی المصطفائیان عنوان کرد و اظهار داشت: در هفته پژوهش باید از تمام فعالیت های صورت گرفته در راستای نیل به اهداف متعالی المصطفی قدردانی نمود.

گفتنی است؛ تعیین جایگاه رتبی و نیز تبیین و تحلیل ارزیابی های صورت گرفته نمایندگی اصفهان با شاخصه های گوناگون پژوهشی از دیگر برنامه های ارائه شده در این جلسه بود.

  

برگزاری آزمون کارشناسی ارشد در المصطفی(ص) واحد گرگان

آزمون کارشناسی ارشد دانش پژوهان ایرانی و غیرایرانی شیعه و اهل سنت در جامعه المصطفی(ص) واحد گرگان برگزار شد.

این آزمون همزمان با سایر واحدهای المصطفی(ص) با حضور دانش پژوهان خواهر و برادر در رشته های تفسیرعلوم قرآن، فقه و معارف و فقه و اصول در این واحد برگزار گردید.

به گفته دکتر سیدالزهیر المسیلینی، معاون آموزش واحد گرگان، این آزمون در راستای اجرای مصوبه پذیرش  20 درصد دانش پژوهان ایرانی در المصطفی با حضور 46 نفر از 4 ملیت برگزار گردیده است./1325/303/ب3

 

ارسال نظرات