۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵
کد خبر: ۴۶۶۶۹۷
آیت الله مجتهد شبستری:

پاسخگویی به شبهات وظیفه دانشجویان بسیجی است

امام جمعه تبریز با بیان اینکه پاسخگویی به شبهات اعتقادی و اخلاقی کار بزرگ و با اهیمتی است، گفت: در جنگ نرم امر به معروف و نهی از منکر و رفع شبهات، همه از وظایف مهم دانشجویان بسیجی به ویژه در محیط دانشگاه است.
آیت الله شبستری در دیدار دانشجویان بسیجی دانشگاه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری شب گذشته در دیدار جمعی از دانشجویان بسیجی دانشگاه تبریز با تبریک فرارسیدن هفته وحدت، میلاد رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) با اشاره به مطالبات و تأکیدات رهبر انقلاب بر تزکیه نفس و تهذیب اخلاق، اظهار داشت: اکثر مفاسد از نبود تهذیب نفس در وجود بشر است.

وی با بیان اینکه اگر ما در جامعه این همه مفاسد مالی و اخلاقی مشاهده می کنیم همه از نبود تهذیب نفس است، گفت: شاید عده ای دانشگاه رفته و دوره های تخصصی و فوق تخصصی را دیده اند اما متأسفانه تهذیب نفس نکرده اند، نتیجه نبود تهذیب نفس اتفاق ناخوشایند حقوقهای نجومی و رانت خواری ها خواهد بود.

امام جمعه تبریز با اشاره به ادعاهای بنی صدر، ادامه داد: بنی صدر می گفت اگر فقها در بیست علم تخصص داشته باشند من در بیست و پنج علم تخصص دارم، با اینکه دارای معلومات و سخنرانی های شیرینی بود اما چیزی که نداشت تهذیب نفس و پیروی از نفس اماره بود و با توجه به این که به قدرت ظاهری رسید اما خودش را بدبخت کرد و نزدیک بود کشور را به سقوط بکشاند.

وی با تأکید بر تهذیب نفس برای قشر تحصیلکرده جامعه، ابراز داشت: آدم معمولی اگر بخواهد خیانت بکند نهایت یک گونی برنج و یا یک قالیچه می دزدد، اما اگر یک تحصیلکرده خیانت کند با نیش قلم ممکن است میلیاردها اختلاس کند و مملکت را بفروشد، بدین جهت تهذیب نفس از همه مسائل برای دانشگاهیان واجب و لازم است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه یک بسیجی دانشجو باید در حین اصلاح خود به فکر اصلاح دیگران هم باشد،  افزود: بسیجی مجاهد فی سبیل الله است که جهاد با نفس و جهاد با شیاطین را پیش رو دارد، در چنین شرایطی که روز به روز شاهد گسترش فساد اخلاقی هستیم، دانشجویان بسیجی باید فعالیت فرهنگی، جهاد علمی و فکری بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به اهمیت نماز و برپایی آن در دانشگاه ها، خاطرنشان کرد: اگر شما دانشجویان بسیجی بتوانید در محیط دانشگاه افرادی که به نماز اعتنا نمی کنند و سهل انگاری می نمایند را امر به معروف کرده و اهل نماز کنید و او توفیق تهذیب نفس را پیدا کند مثل آن است که کل جامعه را احیاء کرده اید.

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) پاسخگویی دانشجویان بسیجی به شبهات روز را از بهترین کارها برشمرد و تصریح کرد: اگر شبهاتی را در فضاهای مجازی، رسانه های مکتوب و غیرمکتوب القاء می کنند و شما عزیزان بتوانید جواب شبهات را با منطق و استدلال بدهید کار بزرگی کرده اید.

وی با بیان اینکه پاسخگویی به شبهات اعتقادی، شبهاتی که به عنوان برچسب به شخصیتها ایراد کرده اند، شبهات اخلاقی و هر نوع مسائلی که اسباب ابهام شده است باید مدنظر باشد، گفت: رفع شبهات القاء شده بهترین کار برای دانشجویان بسیجی و یک مجاهده برای اصلاح جامعه است.

آیت الله مجتهد شبستری ابراز داشت: شما جوانان ولایی و آگاه هستید، بتوانید این شبهات را برطرف کنید کار بزرگی را انجام داده اید و به وظیفه بسیجی بودن خود عمل کرده اید، در جنگ نرم، جهاد فکری، امر به معروف و نهی از منکر و رفع شبهات همه از وظایف مهم دانشجویان بسیجی به ویژه در محیط دانشگاه است./۸۵۴/202/ب2

ارسال نظرات