۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۴۶۶۸۹۱
معاون حوزه علمیه مازندران:

تفرقه و اختلاف حربه دشمن برای نفوذ در کشورهای اسلامی است

استاد حوزه علمیه مازندران تفرقه و اختلاف را مهم‌ترین حربه دشمنان برای ایجاد دو دستگی در میان امت اسلامی دانست و گفت: خوشبختانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی هر روز شاهد تقویت وحدت میان برادران شیعه و سنی هستیم و این افتخاری برای نظام است.
تفرقه اندازي - وحدت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سید ابوالحسن میرعمادی، معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه مازندران امروز در مراسمی که به مناسبت آغاز هفته وحدت در ساری برگزار شد، هفته وحدت را فرصتي ارزشمند براي تعميق اخوت اسلامي و نزديکي انديشمندان اسلامي به يکديگر دانست.

وی، دت را رمز پيروزي هر ملت و نهضتي دانست وافزود: همان طور که انقلاب اسلامی ایران با وحدت و همبستگی ملت ایران به پیروزی رسید، امروز نیز راه چیره شدن امت اسلامی بر دشمنان وحدت و همدلی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امت اسلامی در طول اعتقادی و ایمانی با یکدیگر اشتراک دارند، تصریح کرد: برخی برداشت های متفاوت از متون اسلامی موجب بروز برخی اختلاف های سطحی شده است.

حجت الاسلام میرعمادی با اشاره به این که امت اسلامی باید تفرقه و اختلاف های ظاهری و سطحی را کنار بگذارند، خاطرنشان کرد: یکپارچگی و وحدت مسلمانان بر محور كلمه توحيد براى همه موحدان و خداپرستان روى زمين، از تعاليم و آموزش هاى اساسى آيين اسلام و از اصول فرهنگ قرآنى است.

معاون حوزه علمیه مازندران با بیان این که امت اسلامی با تکیه بر اشتراکات دینی، وحدت و همدلی را مورد توجه قرار دهند، بیان داشت: سیره رسول گرامی(ص) بهترین الگو برای وحدت و همبستگی امت اسلامی است.

حجت الاسلام میرعمادی با اشاره به این که طرح اندیشه وحدت اسلامی یکی از دیدگاه های مهم فکری و اساسی امام راحل بود، تصریح کرد: امام خمینی(ره) به عنوان بنیانگذار انقلاب اسلامی پرچم دار وحدت و همدلی در جامعه اسلامی بوده اند و سخنان ایشان همواره در جهت همبستگی امت اسلام بوده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که سعادت و شقاوت ملت ها در گرو وحدت و یا تفرقه میان آنها است، تصریح کرد: اگر امروز شاهد مشکلات و بحران های گسترده در کشورهای اسلامی منطقه هستیم به دلیل عدم وحدت مسلمانان است.

معاون حوزه علمیه مازندران با بیان این که تنها دشمنان اسلام از تفرقه و اختلاف میان مسلمنان سود می برند، ادامه داد: آمریکا و انگلیس با نقشه ها و توطئه های شوم خود همواره با ایجاد اختلاف میان مسلمانان تلاش می کنند منابع کشورهای اسلامی را به تاراج ببرند.

وی، خاورمیانه را منطقه ای راهبردی در جهان برشمرد و با بیان این که منابع سرشار این منطقه تلاش دشمنان را برای تصرف و سوء استفاده این منابع بیشتر کرده است، افزود: آمریکایی ها با نابودی زیرساخت های کشور عراق منابع نفتی این کشور را سال ها غارت کردند.

حجت الاسلام میرعمادی با بیان این که امت اسلامی باید با وحدت و برادری پرچم اسلام را در سراسر جهان برافراشته نگه دارند، بیان داشت: مسلمانان جهان بدون وحدت و همبستگی نمی توانند در برابر قدرت های مستکبر جهان ایستادگی کنند، بلکه تنها راه شکست دشمن وحدت حول محور قرآن و سیره نبوی است.

وی اسلام را کامل ترین و بهترین دین برشمرد و با بیان که کلام الهی و سیره نبوی منادی وحدت در جهان اسلام است، تصریح کرد: قرآن به عنوان معجزه پیام گرامی اسلام علاوه بر امت اسلامی همه ادیان توحیدی را به قرار گرفتن زیر پرچم توحید دعوت می کنند.

معاون حوزه علمیه مازندران، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را پرچم دار وحدت و همبستگی در جهان عنوان کرد و با بیان این که امروز شیعه و سنی در کشورمان با مسالمت و وحدت رویه زندگی می کنند، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران نماد وحدت و همدلی در جهان به شمار می رود و همین مسأله موجب عصبانیت دشمنان کشورمان است و تلاش می کنند این هم زیستی وحدت بخش را بر هم بزنند.

وی با اشاره به این که امام خمینی(ره) در عصری که دین و معنویت به فراموشی سپرده شده بود فرهنگ وحدت را زنده کردند، ادامه داد: هفته وحدت به عنوان یکی از نعمت های بزرگ انقلاب امروز جهانی شده است.

حجت الاسلام میرعمادی با تأکید براین که امت اسلام باید به مقدسات خود احترام بگذارند و فریب توطئه های دشمنان را نخورند، گفت: رسالت علمای شیعه و سنی در دفاع از اسلام و جلوگیری از ایجاد تفرقه و اختلاف بسیار سنگین است.

معاون حوزه علمیه مازندران بر ضرورت روشنگری و آگاهی بخشی علما و بزرگان دینی امت اسلامی نسبت به توطئه های دشمنان در کشورهای اسلامی تأکید کرد و افزود: امروز تنها راهی که زمینه سعادت و تعالی مسلمانان عالم را فراهم خواهد کرد انسجام امت اسلام در برابر جبهه کفر است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که علمای شیعه و سنی باید به دور از هر گونه جو سازی به رسالت اصلی خود عمل کنند، تصریح کرد: متأسفانه امروز برخی نااهلان تلاش می کنند تا اسلام را تضعیف کنند.

حجت الاسلام میرعمادی در ادامه سخنان خود دفاع از حیثیت اسلام و جلوگیری از هر گونه تفرقه و اختلاف را رسالت امروز علمای اسلام دانست و خاطرنشان کرد: علما نباید در برابر تفرقه افکنان سکوت کنند.

وی به تلاش سازمان های جاسوسی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی بر ایجاد تفرقه و اختلاف در میان امت اسلامی اشاره کرد و گفت: این سازمان های جاسوسی با ارائه طرح های مشترکی همه تلاش خود را برای ایجاد جنگ افروزی در کشورهای اسلامی به کار گرفته اند.

استاد حوزه علمیه مازندران تفرقه و اختلاف مهم‌ترین حربه دشمنان برای ایجاد دو دستگی در میان امت اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: خوشبختانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی هر روز شاهد تقویت وحدت میان برادران شیعه و سنی هستیم و این افتخاری برای نظام است./1317/202/ب3

ارسال نظرات