۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰
کد خبر: ۴۶۶۹۶۵
استاد حوزه علمیه مازندران:

تبعیت محض از ولایت فقیه عامل بالندگی نظام اسلامی است

استاد حوزه علمیه مازندران، تبعیت محض از ولایت فقیه را عامل بالندگی نظام اسلامی دانست و گفت: اگر می خواهیم نظامی پویا و بالنده در سطح دنیا داشته باشیم باید تابع اوامر رهبرمعظم انقلاب اسلامی باشیم.
ولایت فقیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در غرب مازندران، حجت الاسلام کشاورز، استاد حوزه علمیه مازندران دوشنبه شب در یادواره شهدای منطقه دریاپشته رامسر، خدا، رهبر و مردم را رمز پیروزی هر کشوری دانست و گفت: اگر سه رکن مهم در کنار هم باشند سبب پیروزی انسان و جامعه می شود.

وی افزود: بهترین انسان روی زمین پیامبر اکرم(ص) بود، اما ایشان در جنگ احد شکست خوردند؛ چون با وجود اینکه هم خدا و هم رهبر حضور داشتند، مردم در صحنه نبودند و بخاطر غنائم پیامبر را تنها گذاشتند که سبب زخمی شدن ایشان و امام علی(ع) شد.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه افزود: در جنگ صفین، هم خدا بود و هم حضرت علی(ع) به عنوان رهبر مسلمین حضور داشتند اما مردم به بهانه قرآن روی نیزه ها، پا را پس کشیدند همانطور که در کربلا مردم امام حسین(ع) را همراهی نکردند و ایشان به شهادت رسیدند.

وی با بیان این که در پیروزی انقلاب اسلامی، خدا، رهبری بصیر و آگاه و عارف نظیر امام خمینی(ره) و هم مردم حاضر بودند، خاطرنشان کرد: نتیجه این همراهی سرنگونی حکومت پهلوی و شکست ابهت آمریکایی ها در جهان بود.

حجت الاسلا کشاورز با اشاره به این که برخی ها در انقلاب اسلامی اطاعات از ولایت فقیه را لقلقه زبان خود کرده اند، اما در عمل هیچ اقدامی در جهت اطاعت نمی کنند، تصریح کرد: ولایت مداری تنها به شعار نیست، بلکه مدعیان دفاع از ولایت باید این ادعا را در عمل و گفتار خود ثابت کنند.

وی با بیان این که بعد از امام راحل، مقام معظم رهبری به بهترین شیوه کشور و نظام اسلامی را مدیریت کردند، افزود: علیرغم همه بحران ها و فتنه های به وجود آمده در مسیر راه، اما مقام معظم رهبری با تدبیر و دوراندیشی که دارند توانستند کشتی انقلاب اسلامی را در مسیر ساحل امن هدایت کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به اهمیت وجود ولایت فقیه و اطاعت پذیری از این مقام الهی در جامعه اسلامی اظهار داشت: در اکثر وصیت نامه شهدا این جمله تکرار شده است که ولایت را تنها نگذاریم و تا زمانی که چنین باشد، اگر همه دنیا در کنار هم قرار بگیرند هیچ کاری نمی توانند کنند که امام (ره) نیز در ۳۵ سال پیش فرموده بودند آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

حجت الاسلام کشاورز ولایت فقیه را مهم ترین عامل عزت و اقتدار نظام اسلامی دانست و با بیان این که همه تلاش دشمن تضعیف جایگاه ولایت در نظام اسلامی است، تصریح کرد: ولایت فقیه ضامن بقا و سعادت نظام مقدس جمهوری اسلامی است. 

وی با بیان این که  این انقلاب باعث بیداری و مقابله ملت های ستمدیده جهان در برابر ظلم و جور کشورهای استعمارگر شده است، تصریح کرد: رهبری داهیانه مقام معظم رهبری در طول سال های پس از رحلت امام کشتی نظام را از امواج پرتلاطم فتنه ها نجات داده و هم اکنون نیز تنها راه سعادت و پیروزی در مقابل استکبار پیروی از ایشان است.

استاد حوزه علمیه مازندران، تبعیت محض از ولایت فقیه را عامل بالندگی نظام اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم نظامی پویا و بالنده در سطح دنیا داشته باشیم باید تابع اوامر رهبرمعظم انقلاب اسلامی باشیم.

وی با اشاره به این که رهنمودهای مقام معظم رهبری در بیش از دو دهه اخیر زمینه سعادت نظام را فراهم کرده است، بیان داشت: مقام معظم رهبری نعمتی الهی برای نظام اسلامی هستند که همه ما باید شکرگذار این نعمت الهی باشیم.

حجت الاسلام کشاورز با اشاره به این که به فرموده امیرالمومنین(ع) ولایت همانند نخ تسبیح است و مردم مانند دانه های آن تسبیح هستند و اگر آن نخ پاره شود دیگر جمع کردن آن خیلی دشوار است، ادامه داد: بعضی ها اطاعت از ولایت را لقلقه زبان کرده اند ولی در عمل اطاعت نمی کنند.

وی گفت: یکی از افراد جبهه مشارکت در دولت اصلاحات در دانشگاه اراک گفته بود که ما ولایت را در چارچوب قانون اساسی قبول داریم و این یعنی جزو اعتقادات آن فرد نبوده که همان شخص در حال حاضر در انگلستان است و بر علیه نظام حرف می زند.

استاد حوزه علمیه مازندران به موضوع فسادهای اقتصادی در کشور اشاره کرد و گفت: در جریان صندوق ذخیره فرهنگیان، با جابه جایی وزیر مشکل حل نمی شود و اگر با اختلاس کنندگان برخورد درست انجام نشود، در بقیه افراد متخلف نیز جرأت کار خلاف پیدا می شود.

حجت الاسلام کشاورز بر ضرورت برخورد جدی و قانونی دولت با جریان فساد های اقتصادی در کشور تأکید کرد و افزود: اگر از کنار این گونه مسائل به راحتی گذر شود به حتم باید شاهد تبعات و خسارت های جبران ناپذیر بعدی باشیم.

وی درادامه سخنان خود همچنین به مسأله حقوق های نجومی در کشور اشاره کرد و با بیان این که این موضوع موجب ناراحتی بسیار رهبر معظم انقلاب اسلامی شده است، تصریح کرد: علیرغم تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص پیگیری این مسأله، متأسفانه هنوز اقدام مناسبی از سوی مسؤولان انجام نشد.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که مسأله حقوق های نجومی خسارت های سنگینی برای کشور در پی داشته است، افزود: این مسأله مهم موجب بی اعتمادی مردم به مسؤولان شده است.

حجت الاسلام کشاورز بر ضرورت توجه به نیروهای انقلابی از سوی مدیران ارشد در کشور تأکید کرد و ادامه داد: اگر به جوان های ارزشی و مؤمن بیشتر بها داده شود و پست های کلیدی مملکت به آنها واگذار گردد، آنها یا خطا نمی کنند و یا خطایشان بسیار قلیل است./1317/202/ب3

ارسال نظرات