۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۳
کد خبر: ۴۶۷۱۷۸
آیت الله مجتهد شبستری:

ترویج اسلام ناب محمدی راه مقابله با تهاجم فرهنگی غرب است

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی ترویج اسلام ناب محمدی را راه مقابله با تهاجم فرهنگی غرب دانست و گفت: باید بستر سازی لازم برای آشنایی عمیق نسل جوان با قرآن و اسلام ناب محمدی ایجاد شود.
آیت الله مجتهد شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در آیین تجلیل از برگزیدگان کشوری مسابقات قرآنی آموزش و پرورش با تبریک سالروز میلاد نبی مکرم اسلام (ص)، اظهار داشت: اعلام آمار دقیق قاریان و فعالان قرآنی سبب اقبال و رغبت مردم به حفظ و انس با قرآن خواهد شد.

وی با بیان اینکه تبریز به عنوان شهر اولینها که نخستین روزنامه و چاپخانه را دارد باید به عنوان شهر قرآن مبدل شود، ابراز داشت: این استان با سه هزار هیأت حسینی به استان محبان حسینی و شهر اهل بیت (ع) معروف است و باید جنبه فرهنگی و دینی آن جلوه بیشتری داشته باشد.

امام جمعه تبریز با تأکید بر ترویج عزاداری عقلانی در جامعه اسلامی، عزاداری غیر عقلانی را به ضرر اسلام دانست و افزود: برگزاری عزاداری در شأن و چارچوب اسلام عامل رضایت حضرت اباعبدالله خواهد شد، با تبدیل استان به استان قاریان و حافظان قرآن می توان در برابر تهاجم فرهنگی و مبتذل غرب ایستاد.

وی با بیان اینکه باید بستر سازی لازم برای آشنایی عمیق نسل جوان با قرآن و اسلام ناب محمدی ایجاد شود، گفت: اگر روزی استان هزاران قاری و حافظ قرآن داشته باشد جامعه به گلستان مبدل خواهد شد، ترویج قرآن و فهم اسلام سبب خواهد شد تا نسل جوان و آینده ساز کشور دچار انحراف نشوند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نزدیکی ایام دهه فجر سالروز بصیرت، ابراز داشت: باید از این فرصت برای انقلابی ماندن دانش آموزان و نورانیت آنها بهره برد، بنابراین باید از این فرصت مهم استفاده بهینه برای آشنایی بیشتر نسل جوان با انقلاب و آرمان‌های امام راحل بهره برد.

وی با اشاره به رذیله اخلاقی تبعیت از هوای نفس، خاطرنشان کرد: پیروی از هوای نفس از بزرگترین رذایلی است که به توحید لطمه می زند و مصداق بارز آن در جامعه ما حقوقهای نجومی است که هنوز شفاف سازی و برخورد صحیحی با آن نشده است و آمار دقیقی در رابطه با آن ارايه نشده است.

آیت الله مجتهد شبستری افزود: این افراد به جای خدا پرستی پول پرستی را پیشه خود قرار داده اند و آبروی نظام اسلامی را در شرایطی که عده ای محتاج نان شب خود هستند برده اند و از بیت المال مسلمین مبالغ هنگفتی را برای خود و به ناحق برداشت می کنند.

وی با اشاره به آسیب آرزوهای دور و دراز در معنویت و توجه انسان به آخرت، خاطرنشان کرد: آرزوهای دور و دراز انسان را از توجه به معاد و آخرت دور خواهد کرد./202/854/ب1

ارسال نظرات