۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۹
کد خبر: ۴۶۷۳۰۸
حجت‌الاسلام والمسلمین مؤمنی:

مهم ترین مشکل پژوهشگران دسترسی نداشتن به منابع اصلی است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه پژوهشگران دینی حتما باید به منابع اصلی دسترسی داشته باشند، گفت: یکی از موانع ورود طلاب به عرصه های پژوهشی دست به قلم نبودن آنها است.
مومنی

حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی استاد حوزه علمیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: پژوهشگران دینی حتما باید به منابع اصلی دسترسی داشته باشند.

وی افزود: امروز حوزه های علمیه در عرصه مختلف پژوهشگر دینی دارد ولی متأسفانه به منابع دسترسی ندارند و باید در این عرصه فضایی در زمینه نرم افزار و کتاب آماده شود تا پژوهشگران با ذوق و شوق مضاعف بتوانند به تحقیقات خود ادامه دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مؤمنی در پاسخ به اینکه حوزه در زمینه تربیت پژوهشگر با چه مشکلاتی روبرو است، اظهار داشت: خوشبختانه امروز وضعیت حوزه های علمیه پژوهش محور شده است و طلابی که در زمینه های گوناگون علمی پژوهش و تحقیق انجام دهند نزد مدیران و اساتید حوزوی از اهمیت و ارزش ویژه ای برخوردار هستند.

استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: حوزه علمیه در زمینه های علمی و آموزشی با مشکلاتی روبرو است اما با تلاش مدیران قبلی حوزه علمیه و مدیر جدید آیت الله اعرافی روز به روز از مشکلات آن کاهش یافته و آینده ای روشن در انتظار حوزه های علمیه است.

وی با اشاره به دست به قلم نبودن طلاب در عرصه های علمی تصریح کرد: یکی از موانع ورود طلاب به عرصه های پژوهشی دست به قلم نبودن آنها است؛ یکی از راه حل های آن برنامه ریزی کردن تهیه یک فضای پژوهشی و کارگاهی در مدارس حوزه های علمیه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مؤمنی ادامه داد: مدیران آموزشی مدارس حوزوی باید در ابتدای طلبگی دست به قلم شدن و نوشتن را به روش های گوناگون از جمله تلخیص روزانه دروس و تحقیقات سطحی زیر نظر اساتید، آموزش دهند./1325/302/ب3

ارسال نظرات