۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۴۶۷۳۵۲
مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان اصفهان:

رسانه ها نقش مهمی در ترویج وصيتنامه شهدا دارند

مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان اصفهان، وحدت و اتحاد، اخلاق و تقواي اسلامي، دفاع از ولايت و انقلاب، توجه به نماز اول وقت از سوی نسل جوان و دفاع از مقاومت اسلامي را از مهم ترين بخشهاي وصيتنامه 14 هزار شهيد دفاع مقدس اعلام كرد و گفت: رسانه ها مي توانند اين نكات را در وصيتنامه شهدا براي نسل امروز جامعه برجسته كنند.
داريوش وكيلي مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در کاشان، داريوش وكيلي امروز در حاشيه ديدار با نماينده ولي فقيه در كاشان، در گفت‌وگو با خبرنگاران، گفت: استان اصفهان كه 6 درصد جمعيت كشور را دارد توانسته 10 درصد جامعه ايثارگري را به خودش اختصاص دهد.

وي با اشاره به اينكه، استان اصفهان 23 هزار و 500 شهيد، حدود 50 هزار جانباز و 3 هزار و 500 آزاده سرافراز دارد، اظهار اميدواري كرد با همكاري و حمايت و پشتيباني فرمانداران و ائمه جمعه و جماعات گامهاي مهم و اساسي در راستاي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت برداشته شود.

وكيلي دو سوم فعاليتهاي بنياد شهيد را فعاليتهاي فرهنگي اعلام كرد و با اشاره به رسالت بنياد بر اساس اساسنامه در سه بخش خانواده شهيد، شهادت و شهيد، گفت: بر اساس رسالت بنياد شهيد، شوراي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت در دستور كار قرار گرفته و نخستین جلسه استاني آن با حضور استاندار و با تشكيل 9 كارگروه دانشجويي، دانش آموزي، تشكلها، كانونهاي فرهنگي كودك و نوجوان با مسؤوليت روساي دانشگاهها و مديران كل تشكيل شد.   

به گفته وي، با ابلاغ استاندار، فرمانداران شهرستانهاي استان اصفهان بعنوان روساي شوراي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت انتخاب شدند كه اميد است طي يكماه آينده دومين جلسه شوراي ترويج فرهنگ و ايثار و شهادت استان اصفهان با حضوراستاندار، روساي كارگروه ها، اعضاي كارگروه ها و فرمانداران شهرستانهاي استان اصفهان برگزار شود.

مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان اصفهان فرهنگ ايثار شهادت را برگرفته از فرهنگ ائمه اطهار(ع) دانست و اظهار اميدواري كرد با همدلي و همراهي يكديگر تلاش كنيم تا فرهنگ ايثار و شهادت به نسلهاي آينده منتقل شود، چرا كه اگر اين فرهنگ به درستي منتقل شود مي تواند ضامن بقاي امنيت ملي كشور باشد.

وكيلي ادامه داد: اگر جبهه مقاومت را خوب تقويت كنيم دشمن جرات اينكه بتواند در مرزهاي ما به جنگ ما بيايد را ندارد چرا كه توانسته ايم فرهنگ ايثار و شهادت را به نسلهاي بعد منتقل كنيم و امروز نيز مدافعان حرم در جبهه هاي مقاومت حضور دارند و تا كنون  استان اصفهان حدود 120 شهيد مدافع حرم را تقديم اسلام كرده است.

وي در ادامه با اشاره اينكه استان اصفهان 23 هزار و 500 شهيد را تقديم اسلام و انقلاب كرده است يادآور شد: از اين تعداد شهيد در استان اصفهان 580  شهيد روحاني هستند كه بيانگر اين است  كه روحانيت نه تنها در عرصه علم پيشتاز است بلكه در عرصه ايثار شهادت نيز پيشتاز و پيشگام است كه از برجسته ترين شهداي روحانيت استان اصفهان مي توان به شهيد آيت الله اشرفي اصفهاني، آيت الله بهشتي، حجت الاسلام اژه اي، شهيد طباطبايي نژاد و شهيد محمد منتظري اشاره كرد.

وكيلي همچنين نقش خبرنگاران و رسانه ها را در ترويج فرهنگ ايثار و شهادت حائز اهميت و مهم خواند و از رسانه خواست تا فرازهاي مهم وصيتنامه هاي شهدا را برجسته كنند كه جامعه و نسل امروز به شدت به آن نيازمند است.

مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان اصفهان، وحدت و اتحاد، اخلاق و تقواي اسلامي، دفاع از ولايت و انقلاب، توجه به نماز اول وقت توسط نسل جوان و دفاع از مقاومت اسلامي را از مهمترين بخشهاي وصيتنامه 14 هزار شهيد دفاع مقدس اعلام كرد و افزود: رسانه ها مي توانند اين نكات برجسته در  وصيتنامه شهدا را براي نسل امروز جامعه برجسته كنند./203/1307/ب1

ارسال نظرات