۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۴۶۷۳۸۴
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

ایران پرچمدار وحدت در جوامع اسلامی است

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران وحدت و همبستگی را کلید عبور امت اسلامی از بحران ها و مشکلات امروز جوامع اسلامی دانست و گفت: نبود وحدت در میان مسلمانان موجب چیره شدن کفار و مستکبران عالم بر امت اسلامی خواهد شد.
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکريان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران بعد از ظهر امروز در جلسه آموزشي ارتقای سلامت اداري کارکنان تبليغات اسلامي شهرهاي استان با عرض تبريک به مناسبت هفته وحدت و روز ولادت نبي مکرم اسلام حضرت محمد مصطفي(ص) و امام صادق(ع)، اظهار داشت: امروز نظام اسلامي همه پيشرفت ها و دستاودرهاي خود را مرهون جانفشاني ها و ايثارگري هاي رزمندگان اسلام و در سايه رهبري بي بديل حضرت امام خميني(ره) و مقام معظم رهبري مي داند و در آينده هم براي عبور از شرايط بحران و سخت در نظام اسلامي همه بايد با وحدت حول محور ولايت حرکت کنيم تا پيروزي نهايي محقق شود.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران تنها رمز عبور از بحران ها در نظام اسلامي را وحدت حول محور ولايت دانست و افزود: جامعه اسلامی بدون وحدت و همبستگی نمی تواند در برابر توطئه های دشمنان بیاستد.

استاد حوزه علمیه مازندران وحدت و همبستگی را کلید عبور امت اسلامی از بحران ها و مشکلات امروز جوامع اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: نبود وحدت در میان مسلمانان موجب چیره شدن کفار و مستکبران عالم بر امت اسلامی خواهد شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران ایران اسلامی را پرچمدار وحدت در جوامع اسلامی دانست و با بیان این که این پیشگامی موجب عصبانیت دشمنان اسلام شده است، تصریح کرد: همین مسأله موجب شده بدخواهان نظام اسلامی همه توان خود را در جهت تضعیف وحدت اسلامی به کار گیرند.

حجت الاسلام شکریان از وحدت بین امت اسلامی به عنوان اصلی کلیدی در تحقق اهداف اسلامی یاد کرد و گفت:  قرآن در آیات خود بر وحدت امت اسلامی تاکید کرده وآنها را از تفرقه نهی می کند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که مسأله وحدت در قرآن به عنوان یک نعمت الهی یاد شده است، تصریح کرد: در سیره پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت(ع) همواره به مسأله وحدت میان امت اسلامی تأکید شده است.

وی با بیان این که علمای اسلام همواره بر تقویت وحدت اسلامی تأکید داشتند، گفت: امروز نیز علما و بزرگان دینی باید با آگاهی دادن به جامعه درباره توطئه دشمن، بر تقویت وحدت و همدلی در جامعه اسلامی تلاش کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که برای دشمنان، شیعه و سنی هیچ تفاوتی با هم ندارند، خاطرنشان کرد: هدف اصلی و نهایی دشمنان تضعیف و از بین بردن اسلام ناب است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با تأکید بر این که برخی اختلافات جزئی نباید منشأ تفرقه و سوء استفاده دشمنان را فراهم کند، بیان داشت: سیره اهل بیت(ع) و بیانات قرآن به ما می گوید برای تحقق اهداف اسلام، یکی از اصول حیاتی و سرنوشت ساز وحدت بین امت اسلامی به ویژه شیعه و سنی است.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با اشاره به این که اختلاف نظرها میان امت اسلامی باید در سایه احترام متقابل رفع شود و نباید به تفرقه و دشمنی کشیده شود، تصریح کرد: امت اسلامی باید بدانند که تنها دشمن از این تفرقه امت اسلامی سود خواهد برد.

وی با بیان این که رسالت امروز علما روشنگری و ارتقای سطح بصیرت مردم درباره اهمیت وحدت است، بیان داشت: به حتم وحدت علما و بزرگان دین موجب عقب نشینی دشمنان از توطئه افکنی علیه مسلمانان می شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که همه امید دشمنان روی ایجاد تفرقه بین مسلمانان است، تصریح کرد: کسانی که با عملکرد و اظهار نظرات خود زمینه تفرقه میان امت اسلامی را فراهم می کنند به عبارتی همراه دشمنان اسلام هستند.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که نقش علمای اسلامی در وحدت امت اسلامی ارزنده و مهم است، تصریح کرد: در حال حاضر که جهان اسلام شرایط پیچیده و حساسی دارد اگر تلاش های لازم در راستای وحدت اسلامی صورت نگیرد چالش ها و مشکلات روز به روز بیشتر خواهد شد.

این استاد دانشگاه ادامه داد آنان همچنان می توانند چشم انداز جهان اسلام در آینده را ترسیم و تدوین کنند و با توجه به تاثیرگذاری که در سطح کشورهای اسلامی دارند باید اتحادیه ای از نخبگان جهان اسلام شکل بگیرد و مرکزی داشته باشد که هر ازگاهی مشکلات جهان اسلام را آسیب شناسی و نقاط ضعف و قوت آن را پیدا کند و با یافتن راه حل های منطقی بر بسیاری از چالش های جهان اسلام غلبه کنند.

وی با اشاره به اینکه وحدت سرمایه جامعه، تفرقه و نزاع باعث آسیب وارد شدن به جامعه است، اظهارداشت: سود ما در وحدت ما مسلمین است که بر همین اساس نباید میدان را برای دشمن باز کرد.

حجت الاسلام شکريان در ادامه سخنان خود با اشاره به پيروزي های جبهه مقاومت در سوریه ادامه داد: دنياي اسلام  و تاريخ تحليلي اسلام نشان داده و اين را به عنوان تجربه بايد ثبت کنيم که در سايه مقاومت و ايستادگي در مقابل جبهه کفر و نفاق و استکبار جهاني مي توان پيروزي را با چشم به نظاره نشست و امروز شهداي مدافع حرم الگوي عملي ايستادگي و مقاومت در برابر زياده خواهي هاي جريان هاي استکباري  هستند.

عضو شوراي فرهنگ عمومي مازندران، سربازي را زير سايه نظام مقدس جمهوري اسلامي و نايب امام زمان(عج) و حضرت ولي عصر(عج) مايه مباهات و افتخار دانست و تاکيد کرد: هر کسي در هر مقام و منصب و مسؤولیتی در جامعه اسلامي و  به خصوص در نظام مقدس جمهوري اسلامي حضور دارد بايد خود را سرباز امام زمان(عج) بداند و به عهدي که بسته است بايد استوار و پايدار وفا کند.

وي حضرت محمد مصطفي(ص) را مهم ترين الگوي وحدت دنياي اسلام دانست و خاطرنشان کرد: دنياي اسلام با تکيه بر اشتراکات و رفع همه اختلافات موجود بايد در جهت رفع بحران ها و چالش هاي جهان اسلام چاره جويي کند و اين امر در سايه وحدت و همدلي ميسر خواهد شد.

مدير کل تبليغات اسلامي مازندران خدمت در دستگاه امام عصر(عج) را نعمتي بزرگ و الهي دانست و بيان داشت: نيت همه ما در کارها  بايد در جهت رضايت خدا و اهل بيت (ع) باشد و خوب کار کنيم تا کار ما هم برکت پيدا کند.

وي در ادامه به برخي ويژگي هاي نبي مکرم اسلام (ص) در دوران حيات ايشان اشاره کرد و افزود: اخلاق در آموزه ها و ارزشهاي ديني ما بسيار حائز اهميت است و از اين رو بايد در نظام اسلامي جهت ارتقاء اخلاق ديني و حفظ ارزشهاي اسلامي همه بايد با تمام وجود همت مضاعف داشته باشيم و احساس مسئوليت کنيم.

حجت الاسلام شکریان در ادامه به سياست هاي نظام اسلامي و قوانين ابلاغي و مصوب از سوي قانون گذار در حوزه سلامت اداري اشاره و خاطرنشان کرد: اجراي دقيق برنامه هاي تحول اداري و تقويت نظام و ساز و کارهاي نظارت و کنترل درون سازماني و برون سازماني در جهت پيشگيري از برخي تخلفات موثر و قابل اجراست که خود مي تواند در بخش سلامت اداري تحول آفرين باشد.

وي در پايان به اهميت ترويج ارزش ديني و اخلاقي در دستگاه هاي اجرايي اشاره کرد و بيان داشت: براي  تقويت باورهاي ديني و اعتقادي بايد برنامه هاي مختص به اين حوزه تدوين شود که خود مهم ترين عامل در جهت توسعه سلامت اداري قلمداد مي شود./950/202/ب2

ارسال نظرات