۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳
کد خبر: ۴۶۷۴۷۷
تولیت حوزه های علمیه مراغه:

مراسم عمامه‌گذاری طلاب حوزه علمیه مراغه برگزار می‌شود

همزمان با میلاد بابرکت رسول گرامی اسلام(ص) مراسم عمامه‌گذاری تعدادی از طلاب مدارس علمیه شهرستان مراغه برگزار می شود.
محمدتقی پورمحمدی، امام جمعه مراغه

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری و تولیت حوزه های علمیه مراغه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: همزمان با سالروز میلاد نبی اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع)، 22 طلبه حوزه علمیه مراغه معمم خواهند شد.

وی با بیان این‌که مراسم عمامه‌گذاری طلاب مدارس علمیه مراغه با حضور و سخنرانی آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی، استاد درس خارج حوزه علمیه قم همراه خواهد بود، خاطرنشان کرد: این مراسم از ساعت 10 صبح جمعه قبل از اقامه نماز جمعه در مسجد جامع مراغه برگزار می شود.

امام جمعه مراغه با بیان این‌که طی سال‌های اخیر حوزه‌های علمیه تاریخی این شهرستان احیا شده و ظرفیت پذیرش طلبه همه ساله افزایش یافته است، تصریح کرد: هم اکنون بیش از 500 طلبه خواهر و برادر در مراغه مشغول تحصیل در حوزه های علمیه این شهر هستند.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با بیان این‌که حوزه های علمیه مراغه قطب مهم آموزش علوم و معارف اسلامی در شمال غرب کشور محسوب می شوند، افزود: سه مدرسه علمیه ویژه برادران به نام‌های حضرت امیرالمؤمنین(ع)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) و مدرسه ویژه خواهران با نام فاطمه الزهرا(س) در این شهر فعال هستند.

وی با بیان این‌که استقبال جوانان مؤمن و متدین مراغه و شهرهای همجوار برای تحصیل در مدارس علمیه این شهر همه ساله رو به افزایش است، خاطرنشان کرد: طی سالیان گذشته با افزایش امکانات و ظرفیت پذیرش طلبه در حوزه‌ های علمیه، پایه ‌های مدارس علوم دینی و حوزه‌ها تا پایه دهم افزایش یافته است.

تولیت حوزه های علمیه مراغه از راه‌ اندازی مدرسه جدید علوم دینی امام سجاد(ع) در مسجد تاریخی شیخ‌بابا خبر داد و افزود‌: این مسجد از چند صد سال پیش مدرسه علوم دینی بوده که بعد از سال ‌ها دوباره احیا شده است و قرار است به زودی پذیرش طلبه در این مرکز نیز صورت گیرد.

گفتنی است، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عصر دیروز چهارشنبه 24 آذرماه با استقبال حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری وارد تبریز شد و قرار است جمعه به شهرستان مراغه سفر کند./935/302/ب2

 

ارسال نظرات