۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۴۶۷۵۸۹
دادستان انتظامی قضات کشور:

10 هزار قاضی در کشور فعالیت دارند

دادستان انتظامی قضات کشور از فعالیت 10 هزار قاضی در کشور خبر داد و گفت: این تعداد قاضی با توجه به صلاحیت علمی و اخلاقی استخدام شده اند.
دادستان قضات کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد موحدی ظهر امروز  در جمع خبرنگاران، گفت: دادستان نظامی قضات تنها نهاد نظارتی درون ‌سازمانی تشکیلات قضایی است.

حجت الاسلام والمسلمین موحدی با اشاره به فعالیت 10 هزار قاضی در کشور، افزود: قضات جوان کشور با توجه به دارا بودن شرایط قانونی استخدام از لحاظ صلاحیتهای علمی و اخلاقی، جذب شده اند.

دادستان انتظامی قضات کشور بیان داشت: قضات جوان هستند در پست های دادسرا فعالیت می کنند و حدود 10 تا 15 سال طول می‌کشد تا رییس محکمه باشند و رأی صادر کنند.

وی در ادامه با اشاره به انجام بازرسی های دوره‌ای، بیان داشت: در این راستا با مستقر شدن هیأتی در استان لرستان، در حدود 15 روز بازرسی همه بخشها صورت گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین موحدی ارائه پیشنهاد تقدیر و تجلیل از قضات خدمتگزار به ریاست قوه قضاییه را از وظایف سازمانی عنوان کرد و اظهار داشت: خدمات تعدادی از قضات برجسته و نیاز به تقدیر بود و در این راستا حدود 16 نفر از قضات لرستان امروز مورد تقدیر قرار گرفتند.

وی از کاهش تخلفات انتظامی خبر داد و گفت: کاهش این تخلفات نشان از عدالت محور و قانون محور بودن قضات است.

دادستان انتظامی قضات کشور بیان داشت: استان لرستان از استانهایی است که آمار تخلفاتش به ‌شدت پایین است و این اقدام قابل تقدیر است./9459/203/ب2

ارسال نظرات