۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۴۶۷۶۸۸
با معرفی پژوهشگران برتر؛

همایش تجلیل از پژوهشگران مؤسسه امام خمینی برگزار شد

همایش تجلیل از پژوهشگران مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با حضور آیت الله مصباح یزدی و جمعی از اساتید برگزار شد.
تجلیل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش تجلیل از پژوهشگران مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ظهر امروز با حضور پژوهشگران و مسؤولان این مؤسسه در سالن اجتماعات آن برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این مراسم آیت الله محمدتقی مصباح یزدی رییس، آیت الله محمود رجبی قائم مقام، حجت الاسلام موسوی نسب معاون آموزش، حجت الاسلام سقای بی ریا معاون پژوهش و جمعی از اساتید و پژوهشگران مؤسسه امام خمینی(ره) حضور داشتند.

در ابتدای این برنامه حجت الاسلام سقای بی ریا با اشاره به فعالیت های پژوهشی مؤسسه امام خمینی(ره) از آبان 94 تا مهرماه 95 اظهار داشت: در بخش مدیریت تدوین متون معاونت پژوهش 50 عنوان کتاب به انتشارات رسانده شده است و بیش از 80 عنوان از کارها در حال اماده سازی و اجرا است.

معاون پژوهش مؤسسه امام خمینی(ره) با بیان این که 17 کارگروه پژوهشی در مؤسسه فعال هستند، ابراز داشت: این کارگروه ها در موضوعاتی همچون روانشناسی دین، خانواده، معرفت شناسی و مکاتب اخلاقی مشغول کار هستند.

وی عنوان کرد: برگزاری همایش های علمی علمی در زمینه تاریخ معاصر، اقتصاد و حقوق با توجه به نیازها روز از دیگر برنامه ها به شمار می رود و در طول این مدت 18 کرسی ترویجی برگزار شده است.

در ادامه آیت الله مصباح یزدی رییس مؤسسه امام خمینی(ره) با بیان این که در تشخیص وظیفه و رعایت اهم و مهم نباید کوتاهی کنیم، ابراز داشت: فسادها در عالم کم نیست، نباید انتظار داشت که نظامی بدون هیچ عیب و نقصی باشد، ابتدا باید خود را اصلاح کنیم و نگوییم باید همرنگ جماعت شویم، همچنین از عده کم نباید بهراسیم.

وی عنوان کرد: دلیل موفقیت و کمال کثرت افراد نیست، باید دنبال شناخت وظیفه باشیم تا عمل کنیم، خطری که وجود دارد این است که ما اولویت ها را در نظر نگیریم، در جامعه انواع فسادها وجود دارد اما باید ببینیم که مبارزه و برطرف کردن کدام مسأله اولویت دارد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: تشخیص اهمیت در بسیاری از موارد جنبه فنی و تخصصی دارد، الحمدلله خدا رهبری به ما داده که می توانیم به شناخت او اعتماد کنیم، اشاره هایی که مقام معظم رهبری می فرمایند باید غنیمت شمرده شود، همانند قطب نمایی است که جهت را مشخص می کند.

وی اضافه کرد: در فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری این نکته مکررا وجود داشت که حوزه باید انقلابی بماند، این شوخی نیست یک جمله و عبارت کوتاه است اما یک عالم معنا و تجربه پشت آن قرار دارد، ما با این جمله مواجه هستیم و باید ارزش آن را بدانیم و به دنبال تبیین آن باشیم، باید شناسایی شود که چه ضعفی وجود داشته و چه خطری حوزه را تهدید می کند که ایشان هشدار می دهند.

در خاتمه از حجت الاسلام محمد فولادی وندا از گروه جامعه شناسی، حجت الاسلام ابوالفضل ساجدی از گروه کلام و فلسفه دین، محمد جواد توکلی از گروه اقتصاد به عنوان پژوهشگران برتر مؤسسه امام در سال 95 تقدیر شد.

همچنین حجت الاسلام مهدی امیدی ازگروه علوم سیاسی، حجت الاسلام محمدرضا احمدی از گروه روانشناسی، حجت الاسلام محسن منطقی از گروه مدیریت، حجت الاسلام سید علی حسنی از گروه ادیان، حجت الاسلام علیرضا کرمانی از گروه عرفان به عنوان پژوهشگران برتر شایسته تقدیر شناخته شدند.

پژوهشگران برتر شایسته تحسین هم حجت الاسلام محد حسین زاده از گروه فلسفه، حجت الاسلام مهدی ابوطالبی گروه تاریخ اندیشه معاصر، حجت الاسلام حمید آریان گروه تفسیر و علوم قرآنی، حجت الاسلام حامدی منتظری مقدم از گروه تاریخ بودند که جوایز خود را از آیت الله مصباح یزدی دریافت کردند./1323/202/ب3

ارسال نظرات