۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۴۶۷۹۴۱
نائب رییس مجمع نمایندگان حوزه مطرح کرد؛

حوزه علمیه بهترین منادی وحدت بین مذاهب اسلامی

حجت الاسلام سعیدی با بیان اینکه در هر جای جامعه اسلامی که وحدت از بین رفته اختلاف به وجود آمده است، گفت: دو گروه شیعه و سنی باید به عقاید هم احترام بگذارند و به دنبال واقعیت ها باشند و حرمت های همدیگر را نگه دارند که این خواسته بزرگان و اندیشمندان اسلاب ناب محمدی است.
محمد سعیدی

حجت الاسلام محمد سعیدی، نائب رییس اول مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه هفته وحدت جز یادگارهای و گنجینه های امام خمینی(ره) است که از سوی ایشان به امت اسلامی هدیه داده شده است، ابراز کرد: نقش وحدت در جامعه اسلامی نقش اساسی است که اگر از آن غافل شویم دشمن از همان ناحیه و زاویه نفوذ سریع و جدی پیدا می کند.

وی ادامه داد: در هر جای جامعه اسلامی که وحدت از بین رفته اختلاف به وجود آمده است، این تفکر و هدف یک منادییانی دارد که به تعبییر امام(ره) بهترین منادی و مهم ترین ماموران انجام این وحدت، حوزه های علمیه هستند که باید بر حسب وظیفه ای که بر عهده دارند این وحدت را در جامعه با تبیین و تقسیم درست برای نسل امروزی روشن کنند.

حجت الاسلام سعیدی با بیان اینکه حوزه علمیه بر اساس منویات بزرگان تا به امروز خوب عمل کرده است، گفت: اگر از این به بعد هم به دنبال عملیاتی شدن بیشتر فرمایشات امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب باشیم، از مسیر خارج نخواهیم شد.

دو گروه شیعه و سنی باید به عقاید هم احترام بگذارند

وی بحث تقریب را یکی از مباحث بسیار جدی و مهم دانست و اظهار داشت: در بحث تقریب اندیشه های فقهی، اصولی، مبانی و مشترکاتی در بین این دو جریان فکری و اعتقادی وجود دارد، اقدامات اساسی صورت گرفته است و روی این قضیه هم کار شده است و پژوهشهای خوبی در این حوزه صورت گرفته است.

عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه افزود: کتاب هایی زیادی در بحث تقریر در مبانی چاپ شده و پژوهش های خوبی هم صورت گرفته است که برای آماده کردن نسل امروز جهت حفظ وحدت و آرمانهای امام(ره) بسیار تأثیر گذار است.

حجت الاسلام سعیدی عنوان کرد: دو گروه شیعه و سنی باید به عقاید هم احترام بگذارند و به دنبال واقعیت ها باشند و حرمت های همدیگر را نگه دارند که این خواسته بزرگان و اندیشمندان اسلاب ناب محمدی است.

وی در پایان گفت: حب و بغض های شخصی باید کنار برود، جریان های سیاسی باید در این بخش دخالت نکنند و معارف اعتقادی، مبنایی و فکری مدنظر باشد و براساس روایت موجود و آنچه در اعتقادات دینی است، عملیاتی شود./875/303/ب3

ارسال نظرات