۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۸
کد خبر: ۴۶۸۴۸۲
عضو هیأت امنای اتاق تبلیغ خراسان:

محور و مبنای وحدت ولایتمداری است

حجت الاسلام عزیزی گفت: نخستین مرحله وحدت در خانواده شکل می‌گیرد و محور و مبنای وحدت ولایتمداری است، بنابراین تمرین آن در خانواده خواهد بود که اطاعت و حرمت نگه داشتن پدر و مادر است.
حجت الاسلام عزیزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام رضا علی عزیزی، عضو هیأت امنای اتاق تبلیغ خراسان، امروز در حرم مطهر رضوی با بیان این‌که عمل به قرآن کریم و سفارشات أهل بیت (ع) ضرورت دارد، گفت: امروزه اگر مشکلاتی در جامعه وجود دارد به دلیل عمل نکردن به قرآن کریم است. ممکن است قرائت صورت گیرد اما قرائت به تنهایی سودمند نیست.

وی افزود: قرائت دعاهای گوناگون نیز به همین شکل است و به تنهایی و بدون عمل کردن ثمره‌ای نخواهد داشت. الفاظ دعاها تفکر و فلسفه و وظیفه‌ای در پس خود دارند که باید به آن‌ها توجه کرد. بنابراین اگر به این مسائل دقت کنیم بسیار سود خواهد داشت.

وی با اشاره به این‌که ائمه اطهار (ع) نور واحدی هستند، اظهار داشت: ائمه اطهار (ع) به لحاظ مقام در یک درجه و همه این بزرگواران نماینده خدا هستند اما در احادیث می‌فرمایند زیارت امام رضا (ع) ثوابش از زیارت امام حسین (ع) بیشتر است حتی در بعضی احادیث از زیارت رسول اکرم (ص) نیز ثواب بیشتری دارد.

حجت الاسلام عزیزی افزود: این روایات مربوط به شخصیت و مقام أهل بیت (ع) نیست بلکه مربوط به ثواب زیارت است.

وی در ادامه در ارتباط با وحدت اسلامی ابراز داشت: أهل بیت(ع) اگر بخواهند اهمیت کاری را گوشزد کنند از جوانب گوناگونی آن را بیان می‌کنند. در قرآن کریم نیز همین شیوه به کار رفته است.

عضو هیأت امنای اتاق تبلیغ خراسان با بیان این‌که طبق سفارش قرآن کریم بعد از روشن شدن حقیقت باید روی آن متحد بود، گفت: بعد از این‌که مسیر درست و حقیقت روشن شد افراد اگر متفرق شدند خداوند متعال این افراد را به عذاب دچار خواهد کرد.

وی افزود: نخستین مرحله وحدت در خانواده شکل می‌گیرد. محور و مبنای وحدت ولایتمداری است بنابراین تمرین آن در خانواده خواهد بود که اطاعت و حرمت نگه داشتن پدر و مادر است. دشمن از تفرقه سیاسی و اجتماعی استفاده می‌کند و آن را حتی تا خانواده نیز ادامه می‌دهد.

حجت الاسلام عزیزی با اشاره به این‌که اگر امروزه بعضی از مسؤولان ما خطا می‌روند مقصر کوتاه آمدن ما است، گفت: بعضی از ما در وظایف خود کوتاهی کرده‌ایم مانند تربیت فرزند. اگر به وظایف خود می‌پرداختیم و خود را ارزان نمی‌فروختیم بسیار بهتر پیش می‌رفتیم./202/862/ب1

ارسال نظرات