۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۵
کد خبر: ۴۶۸۵۰۰
آیت الله علما:

سخاوتمندان همواره از لطف خداوند بهره مند می شوند

آیت الله علما با اشاره به اینکه سخاوتمندان همواره از لطف خداوند بهره مند می شوند گفت: اعمال نیک انسانها در دنیا و آخرت مورد عنایت خداوند متعال قرار می گیرد و افراد سخاوتمند از الطاف الهی بهره مند می شوند.
آیت الله علما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه شامگاه امروز در سلسله جلسات اخلاقی مسجد حاج شهبازخان کرمانشاه ابراز داشت: نفس عمل سخاوت، بسیار پسندیده و شایسته است.

امام جمعه کرمانشاه در ادامه بیان داشت: رسول خدا (ص) می فرماید سخاوت برخی بندگان سبب می شود عذاب از آنها برداشته شد.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: امام صادق (ع) با وجود اینکه حاتم طایی مسلمان نبود به خاطر سخاوت و گشاده دستی برای او دعا کرده است.

وی با اشاره به حدیثی از رسول مکرم اسلام (ص) اظهار داشت: رسول الله (ص) می فرماید سخاوت و دست و دل بازی درختی از درختان بهشت است، کسی که با سخاوت است به یکی از شاخه های درخت بهشتی دست یافته و از آن بهره مند می شود.

آیت الله علما مطرح کرد: بندگان باید از گناه و خطای انسانی که اهل سخاوت است بگذرند زیرا خداوند نیز از گناه حاتم طایی که از مشرکان بود گذشت، چشم پوشی از گناه انسانهای با سخاوت امری شایسته و پسندیده است.

امام جمعه کرمانشاه افزود: در آخرت انسانهای با تقوا از جایگاهی والا برخوردارند و در دنیا انسانهای سخاوتمند از چنین جایگاهی برخوردارند، انبیای الهی نیز نسبت به انسانهای با سخاوت رئوف و مهربان بودند و آنها را دوست داشتند.

نماینده ولی فقیه در استان در پایان عنوان داشت: خداوند به انبیای الهی وحی کرده که صفت سخاوت را در میان بندگان تبیین کرده و نسبت به سخاوتمندان دلسوز باشند، اعمال نیک انسانها در دنیا و آخرت مورد عنایت خداوند متعال قرار می گیرد و افراد سخاوتمند از الطاف الهی بهره مند می شوند./857/202/ب3

 

ارسال نظرات