۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۴
کد خبر: ۴۶۸۵۲۹
استاد حوزه علمیه:

حوزه و دانشگاه از ارکان مهم پیشرفت کشور هستند

استاد حوزه علمیه با بیان این مطلب که حوزه و دانشگاه از ارکان مهم پیشرفت کشور هستند، گفت: دشمنان از دیر باز فعالیت سنگین و دقیقی را برای جدا کردن دو نهاد دانشگاه و حوزه انجام دادند که باید با بیداری و بصیرت مانع نقشه های شوم آنها شویم.
محمد پور رمضان کراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام محمد پوررمضان، استاد حوزه علمیه امشب در سید نظام الدین بندپی با اشاره به اهمیت وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: وحدت حوزه و دانشگاه یک مساله راهبردی برای نظام جمهوری اسلامی در جهت حرکت شتابان علمی و استحکام درونی است.

وی افزود: یکی از وظایف مهم حوزه علمیه جهت دهی به جامعه علمی ما و دانشگاه به دلیل وسعت و فراگیری زیاد آن به این مهم سرعت می بخشد.

استاد حوزه علمیه دانشگاه و حوزه را از ارکان مهم پیشرفت جامعه عنوان کرد و اظهار داشت: اگر دو نهاد حوزه علمیه و دانشگاه در کنار هم هم پوشانی علمی داشته باشند، تخصص و تعهد در مراکز علمی ما پیشرفت همه جانبه را رقم خواهد زد.

وی ادامه داد: دشمنان از دیر باز فعالیت سنگین و دقیقی را برای جدا کردن دو نهاد دانشگاه و حوزه انجام دادند که باید با بیداری و بصیرت مانع این تلاش دشمنان شویم.

حجت الاسلام پور رمضان با اشاره به فعالیت دو مدرسه علمیه در بخش بندپی شرقی بابل، خاطرنشان کرد: خوشبختانه بخش بندپی شرقی دارای یک مدرسه علمیه برادران به نام شهید امیری و مدرسه علمیه خواهران به نام مقدس حضرت زهرا(س) است و این بخش با توجه به استعداد خوب جوانان این منطقه، تعداد زیادی از جوانان در دانشگاههای معتبر مشغول تحصیل هستند.

وی با تاکید بر این نکته که باید دانشجویان و طلاب باید  روحیه ایستادگی را در  خود تقویت کنند، گفت: ما هیچگاه در مقابل فشارهای دشمنان تسلیم نمی شویم و با اتکا بر دانش جوانان و تقویت درونی کشور، راه نفوذ را بر دشمنان خواهیم بست.

امام جمعه بندپی شرقی افزود: امیدوارم تحریم مجدد آمریکا و نشان دادن خوی خباثت این دولت مستکبر، آنهایی که در خواب خوش اعتماد به دشمن به سر می بردند را بیدار کرده باشد.

وی ضمن اشاره به این نکته که باید به جای کدخدای دروغین جهان به خداوند بزرگ اتکال داشت، تصریح کرد: در اسلام و در متکب انقلاب اسلامی، ترس از قدرتهای پوشالی دشمنان و تهدید آنها جایی ندارد زیرا قدرت خداوند بالاتر از هر قدرتی است./1313/202/ب3

ارسال نظرات