۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۴۶۸۷۸۰
مدیر حوزه علمیه خواهران شهرستان صحنه مطرح کرد؛

لزوم حمایت بیشتر دولت از سیاست های تشویقی افزایش جمعیت

مدیر حوزه علمیه خواهران شهرستان صحنه خواستار حمایت بیشتر دولت از سیاست های تشویقی افزایش جمعیت شد و گفت: طبق آمار سازمان ملل، در سال۱۴۳۰ شمسی ایران با بحران سالمندی رو به رو شده و یکی از پیرترین کشورها خواهد بود.
خانم سعادت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، اولین جلسه کارگاه آموزشی افزایش جمعیت پیش از ظهر امروز با حضور طلاب و اساتید در حوزه علمیه خواهران شهرستان صحنه برگزار شد.

خانم فریبا سعادت، مدیر حوزه علمیه خواهران شهرستان صحنه در این جلسه، ابراز داشت: طبق آمار سازمان ملل، در سال۱۴۳۰شمسی ایران با بحران سالمندی رو به رو شده و یکی از پیرترین کشورها خواهد بود.

استاد حوزه علمیه در ادامه افزود: این امر دارای پیامدهای منفی از جمله افزایش بار تکفل جامعه در صندوق های بیمه بازنشستگی و کاهش میزان بیمه و نارضایتی مردم، هزینه های بهداشت و نگهداری جمعیت پیر جامعه، کاهش رشد علمی، کاهش نوآوری و خلاقیت و تهدید جدی جمعیت پیر برای امنیت کل کشور از جمله این پیامدها محسوب می شود.

وی اظهار داشت: رواج فرهنگ فرزندسالاری در خانواده ها آسیب های جدی به دنبال دارد و اثرات سوئی بر شخصیت کودک بر جای می گذارد، این کودکان غالبأ حساس، زودرنج، پرتوقع و کم صبر هستند و نمی توانند مسؤولیت عمل خود را بپذیرند.

خانم سعادت تصریح کرد: فرزندسالاری مانع شکل گیری شخصیت فعال فرزند می شود که عواقبی چون بلوغ زودرس، کم شدن روابط اجتماعی، عدم جامعه پذیری، کاهش اقتدار والدین و کاهش انسجام خانواده را به دنبال خواهد داشت.

مدیر حوزه علمیه خواهران شهرستان صحنه مطرح کرد: سیاستهای اجرایی افزایش جمعیت شامل اهمیت دادن به سلامت و تغذیه در جامعه است، تأثیر تغذیه سالم بر بهبود وضعیت باروری مردان و زنان غیر قابل انکار است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: مطالعات نشان می دهد زنانی که از یک رژیم غذایی سالم و مقوی بهره مند هستند کمتر از بقیه زنان دچار ناباروری می شوند.

وی بیان داشت: تغذیه سالم باید تمام نیازهای بدن انسان را تأمین کند، متعادل و مناسب با وضعیت سنی و جنسیت فرد باشد و موجب افزایش قدرت ایمنی در بدن شخص شود.

خانم سعادت در پایان افزود: دولت باید از سیاست های تشویقی افزایش جمعیت مانند سایر کشورهای جهان استفاده کند، به عنوان مثال دولت باید از مشوق های نقدی، مرخصی مادران و پدران و امکان استفاده طولانی مدت از مرخصی و تسهیلات دولتی را برای خانواده های پرجمعیت مقرر کند./857/203/ب2

ارسال نظرات