۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۴۶۸۷۸۶
پور ابراهیمی با انتقاد از دولت:

مجلس را متهم به بی اطلاعی نکنید

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس از اظهارات نماینده دولت در جریان بررسی لایحه برنامه ششم توسعه در صحن علنی انتقاد کرد.
پور ابراهیمی

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، محمدرضا پورابراهیمی، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز چهارشنبه اول دی‌ماه در جریان بررسی لایحه برنامه ششم توسعه کل کشور در تذکری شفاهی با استناد به بند 11ماده 24 آیین نامه داخلی مجلس گفت: در زمان بررسی ماده 9 لایحه برنامه ششم توسعه یکی از همکاران پیشنهاد حذف داد من نیز در راستای موافقت با این پیشنهاد صحبت کردم اما در ادامه نماینده دولت مطالبی را گفتند که خلاف واقع بود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: نماینده دولت وانمود کردند اطلاعات ما در خصوص لایحه کامل نیست و ایشان به دنبال تصحیح بودند. روز گذشته نیز رئیس سازمان برنامه و بودجه نکاتی در خصوص نمایندگان مطرح کردند و ما نیز از رئیس مجلس خواستار برخورد با این دست از صحبت ها شدیم چرا که وانمود می کردند مجلس اصلا در جریان لایحه برنامه ششم قرار ندارد.

وی ادامه داد: براساس بند 11ماده 24 آیین نامه داخلی مجلس رفتار نماینده دولت هتک حرمت به مجلس محسوب شده لذا باید جلوی آن را گرفت.

پورابراهیمی در اصلاح سخنان نماینده دولت گفت: قانون سلامت اداری مقابله با فساد مصوب 7 آبان 90 است اما سازمان مدیریت با 5 سال تاخیر این قانون را اجرا کرد با این وجود شما می گویید به موقع اجرا شده است در حالی که اینگونه نیست.

وی افزود: هنوز برخی از آیین نامه های قانون بهبود محیط کسب و کار که 3 اسفند سال 90 تصویب شده است در قالب پایگاه اطلاع رسانی جامع عملیاتی نشده است در حالی که قرار بود پایگاه ملی اطلاع رسانی ایجاد شود اما دولت این پایگاه را به یک سامانه اطلاع رسانی تبدیل کرده است نه پایگاهی جامع برای حل مشکلات و معضلات.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس خواستار اعلام تذکرات و اخطارهای نمایندگان در زمان بررسی هر بند و ماده لایحه مذکور به منظور جلوگیری از عدم تاثیرگذاری آنها شد و تاکید کرد: دولت نباید به خودش اجازه دهد با مجلس اینگونه صحبت کرده و آن را متهم به بی اطلاعاتی کند در حالی که خودشان اطلاعات کاملی ندارند./856/د102/ج

ارسال نظرات