۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۸
کد خبر: ۴۶۹۱۲۴
حجت الاسلام نبویان:

مدرنیته بزرگترین دشمن اندیشه اسلام است

معاون فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه تمدن اسلامی تفکر خاص، سبک زندگی خاص، اقتصاد ویژه، جامعه شناسی و مدیریت خاص خود را دارد، گفت: در مقابل این فکر، اندیشه مدرن یا مدرنیته قرار دارد که باید از آن به عنوان دشمن ترین دشمنان اندیشه اسلامی یاد کنیم که می خواهد در جامعه اسلامی سکولاریسم را ترویج کند.
نبویان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، چهارمین جشنواره ملی شعر رسول مهربانی عصر امروز در سالن نشست های بنیاد علوم وحیانی اسراء برگزار شد.

حجت الاسلام سیدمحمود نبویان معاون فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در این همایش با اشاره به واژه امت اسلامی تصریح کرد: به هرجامعه ای امت اطلاق نمی شود، بلکه امت مجموعه ای است که هدف واحد و اشتراکاتی داشته باشد که از جمله آن اشتراک در دین است، همچنانکه قرآن کریم ما را امت دانسته چون رب و خدای ما یکی است.

وی افزود: قرآن تأکید می کند عده ای همواره به دنبال تفرقه هستند که می بینیم بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب در دنیای اسلامی شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی در حال تلاش برای ایجاد فاصله بین مذاهب اسلامی که باید ما بیدار و هوشیار باشیم.

حجت الاسلام نبویان با بیان اینکه امت واحده اسلامی دو دسته دشمنان دارد، عنوان داشت: یک دسته به اسم اسلام دارد اسلام را از بین می برد که نمونه آن را با عناوین داعش و القاعده و مشابه آن در کشورهای منطقه می بینی ولی ما دشمن بیرونی بزرگی نیز داریم که از آن با عنوان مدرنیته نام برده می شود.

وی تأکید کرد: تمدن اسلامی تفکر خاص، سبک زندگی خاص، اقتصاد ویژه و جامعه شناسی و مدیریت خاص خود را دارد که در مقابل آن اندیشه مدرن است که باید از آن به عنوان دشمن ترین دشمنان اندیشه اسلامی یاد کنیم که می خواهد در جامعه اسلامی سکولاریسم را ترویج کند.

وی با بیان اینکه مهمترین اندیشه مدرنیته قطع بین مبدأ و معاد است، تصریح کرد: امت واحده اسلامی هم باید مقابل دشمن درونی بایستد و خود را برای مقابله با او آماده کند و هم از دشمن بیرونی غافل نباشد چراکه این دشمن بزرگترین ضربه را به ما وارد می کند و در واقع همین دشمن بیرونی است که دشمنان داخلی را برای مقابله با اندیشه اسلام ناب تحریک می کنند.

وی در ادامه با اشاره به فلسفه تشکیل چنین مجالسی یادآور شد: می خواهیم با این گونه فعالیت های فرهنگی جلوی تفرقه ها رابگیریم و این را بدانیم خدا هم بر کارهای ما نظارت دارد و امروز یکی از بهترین ابزارها برای نفوذ در قلب های مردم دنیا و رساندن صدای اسلام همین شعر و شاعری است که باید روز به روز بیشتر مورد تأکید قرار بگیرد./1330/202/ب3

ارسال نظرات