۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۴۶۹۲۱۷
امام جمعه موقت پردیسان:

حماسه 9دی نباید به فراموشی سپرده شود

امام جمعه موقت پردیسان آمریکا را همانند گرگ دندان ریخته دانست و بیان داشت: گرگ دندان ریخته حمله می کند، گاز می گیرد اما توان آسیب زدن ندارد.
حجت الاسلام محمد همتیان معاون تهذیب حوزه علمیه قم 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام همتیان در خطبه های سیاسی عبادی نمازجمعه پردیسان که در مسجد حضرت زینب(س) برگزار شد با اشاره به آیه 28 سوره حدید بیان داشت: خداوند در این آیه بصیرت و بخشیده شدن گناه را نتیجه داشتن تقوا و ایمان به پیامبراکرم(ص) می داند.

امام جمعه موقت پردیسان با طرح سؤالی مبنی بر این که مخاطب «یا ایهاالذین آمنوا» در آیه 28 سوره حدید چه افرادی هستند، تصریح  کرد: برخی مفسران بیان می کنند مخاطب این آیه مسلمانان هستند که با توجه به این مطلب باید گفت ایمان ظاهری، تقوا ایجاد نمی کند.

وی ادامه داد: برخی نیز بیان می کنند اهل کتب آسمانی مخاطب این آیه هستند در نتیجه باید گفت ایمان به انیباء سلف کافی نیست بلکه باید به پیامبراکرم(ص) نیز ایمان داشته باشید تا دین شما مؤثر باشد؛ سخن نخست قوی تر است.

حجت الاسلام همتیان خاطرنشان کرد: خداوند در آیات فراوانی میان تقوا و بصیرت رابطه برقرار کرده است از جمله این که بیان می کند در صورت داشتن تقوا، دارای بصیرت خواهید شد به گونه ای که به واسطه آن توان تشخیص حق و باطل راخواهید داشت؛ در روایات فراوانی نیز بیان شده است در صورت نبودن تقوا علم نیز وجود نخواهد داشت.

معاون تهذیب حوزه علمیه قم ادامه داد: گناه همانند یک ابر تیره مانع از بصیرت و آگاهی می شود چنانچه امام علی(ع) می فرماید دین و هوا پرستی با یکدیگر جمع نمی شوند؛ امروزه دشمن دام های فراوانی بر سر راه جوانان قرار داده است که پدران، مادران، معلمان و اساتید باید از آنان مراقبت کنند.

وی با اشاره به سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم بیان داشت: حضرت معصومه(س) تنها امامزاده ای است که امام معصوم(ع) خطاب به او از ابوها فداک استفاده کرده و زیارت نامه او را نیز یک امام معصوم بیان کرده است.

امام جمعه موقت پردیسان با تأکید بر این که روز 9 دی نباید به فراموشی سپرده شود، تصریح کرد: امام علی(ع) در زمینه معرفی فتنه بیان می کند فتنه در زمان آمدن شناخته نمی شود اما به هنگام رفتن برای همگان روشن می شود.

وی ادامه داد: امام علی(ع) فتنه را به گردباد تشبیه می کند زیرا همان گونه که گردباد با ایجاد غبار دید را برای همگان تنگ می کند فتنه نیز شناخت حق از باطل را پیچیده می کند؛ امام علی(ع) فتنه را برای گروه خاصی نمی داند بنابر این در همه مکان ها و قشرها حتی روحانیت، خواص و افراد متدین نفوذ خواهد کرد.

حجت الاسلام همتیان با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که فتنه انقلاب را تا لبه پرتگاه کشاند، اظهارداشت: ملت ایران پیش از آن که فتنه و فتنه گران به اهداف خبیث خود دست پیدا کنند آنچنان مشت آهنین بر سینه آنها کوبید که به زباله دان تاریخ سپرده شدند و فقط ننگ و ذلت آنها باقی مانده است.

وی نهضت سواد آموزی را از افتخارات انقلاب اسلامی دانست و ابراز داشت: ائمه معصوم(ع) بهترین راه صرف عمر را علم می دانند بنابراین تلاش کنید جوانان عمر خود را به اتلاف سپری نکنند گرچه امروزه جوانان دانشمند برجسته ای دشمنان را زمین گیر کرده اند.

معاون تهذیب حوزه علمیه قم ادامه داد: امروزه آمریکا، انگلیس و اسرائیل همانند گرگ دندان ریخته هستند که حمله می کند، گاز می گیرد اما توان آسیب زدن ندارد زیرا ملت ایران ظرفیت های خدادادی خود را شکوفا کرده است چنانچه امام خمینی(ره) در آغاز انقلاب و امروزه رهبر معظم انقلاب بر خود باوری تأکید فراوانی دارند.

وی اضافه کرد: آمریکایی ها به دلیل این که می دانند جوانان ایرانی چه پیشرفت هایی داشته اند ذلیلانه فقط سروصدا می کنند و کار دیگری انجام نمی دهند؛ امیدواریم مسؤولان نیز به منویات رهبر معظم انقلاب گوش فرا دهند و بدانند آمریکا همانند دیوار شکسته ای است که در صورت تکلیه زدن به آن فقط هلاکت نصیبمان خواهد شد./1324/پ201/ج

ارسال نظرات