۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۴۶۹۵۷۰
رییس مرکز فقهی ائمه اطهار تأکید کرد؛

ضرورت وحدت مسلمانان برای مقابله با وهابیت

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر وحدت مسلمانان برای مقابله با وهابیت تأکید کرد و وهابیت را دشمن اساس اسلام دانست.
آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی پیش از ظهر امروز در دیدار با نورالدین شیعه چینی با اشاره به سخنان وی مبنی بر علاقه اهل تسنن چین به اهل بیت(ع) بیان داشت: قرآن کریم و پیامبراکرم(ص) بر احترام به اهل بیت تأکید دارند و این علاقه موجب می شود اهل تسنن چین از فتنه داعش و وهابیت محفوظ بمانند.

مدیر مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) وهابیت را دشمن اسلام دانست و تصریح کرد: وهابیت فرقه دینی نیست بلکه گروهی است که دشمن آنها را برای نابودی اسلام تأسیس کرده است به گونه ای که اگر مجال پیدا کند قبر پیامبراکرم(ص) را نیز نابود خواهد کرد و درصدد چنین کاری نیز هستند.

وی اضافه کرد: بنابراین ضروری است تمامی مسلمانان چه شیعه و چه سنی این خطر مشترک را به درستی احساس و برای مقابله با آن روشن گری کنند.

استاد درس خارج حوزه علمیه با تأکید بر این که امروزه آگاهی مسلمانان باید نسبت به گذشته افزایش پیدا کند، گفت: مقابله با دشمنان اسلام از جمله وهابیت و داعش نیازمند آگاهی است و اگر آگاهی امروزی مسلمانان به میزان آگاهی گذشتگان از قرآن و دستورات پیامبراکرم باشد کافی نخواهد بود.

وی افزود: از راه های افزایش اطلاعات دینی مردم تربیت طلبه های عالم و فاضل همچنین گسترش مجالس عاشورایی است؛ به همان میزان که آگاهی مردم در حفظ دین نقش دارد عاشورا نیز در حفظ دین نقش دارد و می توان گفت عاشورا اساس پیوند انسان با دین است.

آیت الله فاضل لنکرانی با اشاره به سخن شیعه چینی مبنی بر این که ما از کودکی دوازده امام را معصوم می دانیم اما امروزه برخی عمامه به سرها خلاف آن را بیان می کنند، تصریح کرد: هر عمامه به سری روحانی نیست و عمامه در علم دخالتی ندارد بلکه مراجع تقلید و علمای بزرگ را برای خود ملاک قرار دهید.

وی ادامه داد: همه علما از هزار سال پیش تا کنون بر معصوم بودن دوازده امام تأکید داشته اند؛ دلایل فراوانی نیز در زمینه عصمت دوازده امام وجود دارد به عنوان مثال در میان سخنان دوازده امام کلام متضادی دیده نمی شود همچنین در طول تاریخ از امامان معصوم(ع) حتی یک اشتباه بیان نشده است.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار در پایان توصیه کرد: ارتباط خود را با قم و حوزه علمیه قطع نکنید و برای پیشرفت مکتب اهل بیت(ع) شبانه روز تلاش داشته باشید./1324/پ202/ج1

ارسال نظرات