۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۴۶۹۵۹۵
مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه تأکید کرد؛

لزوم ترویج بانکداری اسلامی و احیای سنت قرض الحسنه

مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه با اشاره به لزوم ترویج بانکداری اسلامی و احیای سنت قرض الحسنه، گفت: امید است با فراگیر شدن بانکداری اسلامی شاهد رونق اقتصاد کشور بوده و قوانین بانکداری غربی را از بانکهای کشور حذف کنیم.
حوزه علمیه خواهران کرمانشاه حوزه علمیه خواهران کرمانشاه حوزه علمیه خواهران کرمانشاه حوزه علمیه خواهران کرمانشاه حوزه علمیه خواهران کرمانشاه حوزه علمیه خواهران کرمانشاه حوزه علمیه خواهران کرمانشاه حوزه علمیه خواهران کرمانشاه حوزه علمیه خواهران کرمانشاه حوزه علمیه خواهران کرمانشاه حوزه علمیه خواهران کرمانشاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام داوود زارع، مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه ظهر امروز در دیدار با مدیر کل و جمعی از کارکنان بانک قرض الحسنه رسالت کرمانشاه، ابراز داشت: حل مشکلات مردم و باز کردن گره از زندگی مسلمانان توفیقی بزرگ است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه با تأکید بر لزوم ترویج بانکداری اسلامی، تصریح کرد: اگر خداوند بخواهد خیر دنیا و آخرت را نصیب فردی کند باز شدن گره کار را به دست آن شخص می سپارد، بانک قرض الحسنه رسالت نیز با احیای فرهنگ بانکداری اسلامی گره گشای مشکلات افراد جامعه است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: متأسفانه با ترویج سودهای بالا از سوی برخی بانکها، اکراهی در ذهن مردم نسبت به سپرده گذاری در بانک شکل گرفته که با ترویج بانکداری اسلامی و اعطای تسهیلات قرض الحسنه به مردم این دید و نگرش منفی از بین خواهد رفت.

وی بیان داشت: امید است تمام بانکهای کشور به سمت و سوی بانکداری اسلامی حرکت کنند، زیرا اگر جامعه، اسلامی باشد برکت به زندگی مردم وارد شده و مشکلات آنها مرتفع می شود.

حجت الاسلام زارع اظهار داشت: اگر بانک ها اسلامی شده و سوددهی و اخذ جریمه از سوی بانکها برداشته شود مردم با مشاهده اینکه دینداری در مسائل اقتصادی نیز ورود پیدا کرده دلگرم می شوند، اما در صورت تداوم روند فعلی در برخی بانکها زندگی در جامعه اسلامی نیز به سمت زندگی های غربی پیش رفته و مردم نسبت به مشکلات یکدیگر بی تفاوت می شوند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه با تقدیر از عملکرد بانک قرض الحسنه رسالت در ترویج بانکداری اسلامی، گفت: قطعأ بانیان این امر خیر از اجر دنیوی و اخروی برخوردار می شوند، زیرا با التزام به احکام بانکداری اسلامی، سنت نیک قرض الحسنه را احیا می کنند.

این مسؤول طلاب را موظف به نشر فرهنگ قرض الحسنه دانست و اظهار داشت: امید است با فراگیر شدن بانکداری اسلامی شاهد رونق اقتصاد کشور بوده و قوانین بانکداری غربی را از بانکهای کشور حذف کنیم.

شهریار سعید پور، مدیریت شعب بانک قرض الحسنه رسالت در استان کرمانشاه نیز در این دیدار با اشاره به خدمات این بانک، به اعطای وام‌های بدون سود فقط با کارمزد 2 درصد به سازمان های مختلف از جمله بهزیستی، کمیته امداد، هلال احمر، سازمان فنی و حرفه ای، آموزش و پرورش، مرکز خدمات حوزه های علمیه، ارتش و دیگر مؤسسات اشاره کرد و بیان داشت: هدف اصلی بانک قرض الحسنه رسالت کمک به قشر ضعیف و متوسط جامعه و راه اندازی مشاغل خرد برای ایجاد فضای کسب و کار قشر آسیب پذیر است.

در پایان این دیدار مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه از مدیر کل و کارکنان شعب بانک قرض الحسنه رسالت استان کرمانشاه تقدیر کرد./857/202/ب2

ارسال نظرات