۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۴۶۹۵۹۹
خیری خبرداد؛

انتشار 70 عنوان کتاب در واحد پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی شعبه اصفهان

مسؤول اداره اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی شعبه اصفهان از انتشار 70 عنوان کتاب در واحد پژوهشی این دفتر خبرداد و گفت: آخرین اثر ما در این مرکز موسوعه 28 جلدی آثار حضرت آیت الله مظاهری بود که در هفته های گذشته رونمایی شد.
دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم احمد خیری دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان

احمد خیری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به آخرین فعالیت های علمی و پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی شعبه اصفهان اظهار داشت: عمده ترین کاری که داشتیم، برگزاری کنگره حضرت آیت الله مظاهری با رونمایی از موسوعه آثار وی در 28 جلد بود که در هفته های گذشته برگزار شد.

مؤسسه علامه مجلسی اصفهان پذیرای طلاب سطح سه

مسؤول اداره اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی شعبه اصفهان با بیان اینکه سیاست های دفتر اصفهان تابع دفتر مرکزی قم است، عنوان کرد: ما برنامه های خود را از قم می گیریم و در مسائل مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و تبلیغی فعالیت های خوبی داشته ایم همچنانکه امروز در بحث آموزش، مؤسسه علامه مجلسی در سطح سه پذیرای طلاب است.

وی افزود: این مؤسسه در چهار موضوع کلام، عقاید، تفسیر و فلسفه دانشجو می پذیرد و البته در کنار این برنامه ها، آموزش زبان خارجه را نیز در دستور کار خود دارد؛ مؤسسه آموزشی مجتهده امین نیز در سطح سه ویژه بانوان پذیرای طلاب است و ما امروز در بخش آموزش صاحب آثار و پایان نامه هایی هستیم که از جمله آنها «مسأله شفاعت» و «آراء و اندیشه های کلامی علامه مجلسی» است.

خیری با اشاره به رونق حوزه اصفهان با توجه به حضور حضرت آیت الله مظاهری یادآور شد: در حوزه علمیه اصفهان کرسی های آزاد اندیشی، کرسی های نظریه پردازی و نشست های علمی برای طلاب در مسائل روز جامعه برگزار می شود که در سال گذشته حدود 16 نشست داشتیم و هفت نشست نیز در همین ایام برگزار کرده ایم.

انتشار 42 شماره از نشریه تخصصی اخلاق

وی به نشریه تخصصی اخلاق به عنوان تنها مجله تخصصی اخلاق در حوزه اشاره کرد و عنوان داشت: این نشریه از سوی حوزه علمیه اصفهان منتشر می شود که تا کنون 42 شماره آن خارج شده است؛ این نشریه در واقع جمعی از مقالات پژوهشگران حوزوی در موضوع اخلاق است که به صورت فصلنامه تخصصی منتشر می شود.

مسؤول اداره اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی شعبه اصفهان ادامه داد: تا کنون 70 جلد کتاب نیز در حوزه دین چاپ شده و برخی آثار نیز صاحب رتبه شده اند و البته عمده ترین آنها همین موسوعه حضرت آیت الله مظاهری است و همچنین چهار گروه پژوهشی دفتر تبلیغات به همراه اعضای هیأت علمی و اساتید دانشگاه طرح های پژوهشی خوبی را دنبال کرده اند.

وی با بیان اینکه آثار پژوهشی دفتر تبلیغات اصفهان مورد استقبال مجامع علمی قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: کتاب «دین و اخلاق» اثر آقای ابراهیم رضایی که از سوی دفتر اصفهان منتشر شده است در مقطع دکتری دانشگاه تدریس می شود و همچنین کتاب «دانش اخلاق اسلامی» اثر حضرت آیت الله مظاهری نیز مورد استقبال خوبی قرار گرفته و به همین جهت به زبان عربی نیز ترجمه شده است.

برگزاری همایش بین المللی ادیان توحیدی

خیری عنوان کرد: با توجه به اینکه اصفهان خواستگاه تمام ادیان است، یکی از برنامه های اصلی ما برگزاری همایش بین المللی ادیان توحیدی با حضور نمایندگان تمام ادیان است که البته فراخوان مقاله نیز در موضوعات مختلفی از جمله خانواده و عدالت داده و ایم و تا کنون شش دوره از این همایش برگزار شده است.

وی همچنین با بیان اینکه دفتر تبلیغات اصفهان سه کتابخانه جامع دارد، یادآور شد: کتابخانه عمومی مورد اول است که مجاور حوزه علمیه قرار گرفته و عموم و طلاب و حوزویان از آن استفاده می کنند، کتابخانه دوم کتابخانه ای تخصصی است که در چهار رشته فلسفه، ادیان، اخلاق و روانشانی و فقه و حقوق دارای کتاب است و یکی هم ویژه بانوان در مؤسسه مجتهده امین قرار دارد./1330/302/ب3

ارسال نظرات