۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۴۶۹۷۱۰
به همت کمیته مشترک دفتر تبلیغات و ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری؛

دوره تخصصی آموزش مبلغان مراکز ترک اعتیاد برگزار می شود

دبیر کمیته مشترک دفتر تبلیغات اسلامی و ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری گفت: تاکنون سه دوره برگزار شده و اکنون نام نویسی برای برگزاری دوره تخصصی آموزش مبلغان ترک اعتیاد آغاز شده است.
اعتیاد مخدر

حجت الاسلام علی احدی دبیر کمیته مشترک دفتر تبلیغات اسلامی و ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به فعالیت های این کمیته اظهار داشت: از جمله مسائلی که حوزه علمیه و دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم پیگیر بوده، فعالیت در راستای رفع آسیب های اجتماعی است که در کشور ما اوضاع نامناسبی دارد و یکی از بزرگترین محورهای آسیب ها، اعتیاد بوده که رهبر معظم انقلاب 5 آسیب را به دستگاه های مربوطه ابلاغ فرمودند که از جمله آنها می توان به مبارزه با اعتیاد اشاره کرد.

وی به تفاهم نامه آموزش مبلغان ویژه مراکز ترک اعتیاد اشاره کرد و گفت: در همین راستا تفاهم نامه ای از سوی دفتر تبلیغات اسلامی با ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری با حضور حجت الاسلام والمسلمین واعظی رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و دبیر این ستاد طی جلسه ای تفاهم نامه ای امضا شد که یکی از بندهای تفاهم نامه، آموزش مبلغان برای این امر بود.

دبیر کمیته مشترک دفتر تبلیغات اسلامی و ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری به بیان تشریح این دوره پرداخت و تصریح کرد: در دوره جدید تصمیم داریم از میان طلابی که دوره های تربیتی را گذرانده و در رشته روانشناسی تحصیل کرده اند، افرادی را گزینش کرده و دوره های بلند مدت یک ساله در زمینه پیشگیری و درمان اعتیاد را برگزار کنیم که تا به حال قریب به 80 نفر تماس گرفته و در این دوره نام نویسی کرده اند و برآورد می شود تعداد افراد ثبت نام کننده طی روزهای آینده به 200 نفر برسد و از میان این افراد، تعدادی گزینش خواهند شد و پس از یک سال آموزش، در بخش تبلیغ و پژوهش اساتیدی تربیت می شوند.

وی با اشاره به سه دوره برگزار شده تربیت مبلغ مراکز ترک اعتیاد ابراز داشت: تا کنون سه دوره برگزار شده و 400 نفر از طلاب در این دوره های یک روزه شرکت کرده و آموزش دیده اند؛ دوره اولی به مدت دو روزه برای 200 نفر از مسؤولان گروه های تبلیغی در دهکده وسف، دوره دوم در تهران برای مبلغان تهرانی، دوره سوم در همدان برای مبلغان همدانی برگزار شد و دوره چهارم دوره ای خاص و ویژه است که تحولی در بحث کاهش اعتیاد خواهد شد.

حجت الاسلام احدی افزود: کارشناسان خبره تربیت کرده ایم که جریان و تحولی ایجاد خواهد شد؛ از این رو در این دوره امید داریم که در بحث سخت افزار آموزشی افرادی را به عنوان مربی خبره تربیت کنیم.

وی درباره اجرای این طرح در تعدادی از شهرها اظهار داشت: افراد آموزش دیده به صورت ساماندهی شده و به صورت هفتگی به کمپ های ترک اعتیاد، مساجد و مدارس اعزام می شوند و در این زمینه فعال شده اند و مدت ها است که این طرح در استان های مرکزی، تهران، البرز، اصفهان و همدان و قم در حال برگزاری است.

دبیر کمیته مشترک دفتر تبلیغات اسلامی و ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری تصریح کرد: درمان اعتیاد غالبا به دست یک نفر صورت نمی گیرد و وقتی که یک درمانی صورت می گیرد، فرآیند های مختلفی وجود دارد تا درمان مؤثر واقع شود و در حال حاضر نمی توان آمار دقیقی از ثمرات این دوره ها در ترک اعتیاد بیان کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: متأسفانه مشکل ما این است که بسیاری از جوانان با آسیب های اعتیاد آشنا نیستند و این مسأله را جدی نگرفته و اطلاعی ندارند، این در صورتی است که طلاب با برد اجتماعی خود می توانند در راستای آگاهی دادن نسبت به آسیب های اعتیاد موثر واقع شوند./822/302/ب3

ارسال نظرات