۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۴۶۹۷۵۱
امام جمعه موقت اسفراین:

ولایت فقیه مهم‌ترین عامل حفظ نظام در برابر فتنه‌ها است

امام جمعه موقت اسفراین با اشاره به اینکه درایت و رهنمودهای رهبری سبب خنثی شدن فتنه سال 88 شد، گفت: در واقع مهم‌ترین عامل حفظ نظام مقدس اسلامی در برابر فتنه‌ها و توطئه‌های دشمنان ولایت فقیه است.
فتنه 88 حجت الاسلام عزیزی - امام جمعه موقت اسفراین

حجت‌الاسلام محمدحسین عزیزی، امام جمعه موقت اسفراین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با گرامیداشت فرارسیدن یوم‌الله 9 دی، روز ملی بصیرت و میثاق امت با ولایت، اظهار کرد: پذیرفتن ولایت فقیه پایه و اساس حفظ نظام در مقابل توطئه و فتنه دشمنان بوده و این موضوع در فتنه 88 کاملاً اثبات شد.

وی ادامه داد: در سال 88 موضع‌گیری و رهنمودهای رهبری سبب خیزش مردمی در یوم‌الله 9 دی و برچیده شدن بساط فتنه هشت‌ماهه دشمنان خارجی و فریب‌خوردگان داخلی شد.

حجت‌الاسلام عزیزی ادامه داد: در نهم دی‌ماه سال 88 ملت ایران بار دیگر در مقابله با بدخواهان نظام اسلامی، با بصیرت بی‌نظیر و اعلام انزجار و بیزاری از دشمنان و با پشتیبانی از ولایت فقیه، برگ زرینی در تاریخ این کشور سرافراز ثبت کردند.

وی افزود: فتنه سال ۸۸ سبب شد تا دشمنان قسم‌خورده ایران و امت اسلامی، طعم شکست را تجربه کرده و بدانند نمی‌توانند در هر کشور که خواستند انقلاب های رنگین به راه بیندازند.

امام جمعه موقت اسفراین با بیان اینکه بصیرت مردم در سال 88 سبب شکست فتنه شد، خاطرنشان کرد: شرط اصلی غلبه بر ستمگران بصیرت افزایی است.

حجت‌الاسلام عزیزی اضافه کرد: باید آگاه باشیم که داشتن بصیرت بهترین راه و شرط اصلی غلبه بر طاغوت و فتنه‌های زمان است.

وی مطالعه تاریخ را سرشار از عبرت‌آموزی برای مردم امروز و مقابله با فتنه گران و بیعت با ولایت مطلقه فقیه دانست و گفت: با نگاه محتوایی به عاشورا آنچه مسلم است تخریب مبانی فکری جامعه آن روز و شوراندن مردم علیه اهل بیت(ع) بود که چرا می‌خواستند نهضت عظیم ولایتخواهی و ولایت‌پذیری در جهان از بین برود.

حجت‌الاسلام عزیزی تصریح کرد: امروز هم بصیرت افزایی و پیروی از ولایت فقیه می‌تواند مردم و کشور را به‌ سوی سلامت سوق دهد و امنیت و آزادی را به ارمغان آورد.

وی با اشاره به اینکه ایام منتهی به یوم‌الله 9 دی فرصت مناسبی برای تبیین و تشریح این حماسه و آگاه‌سازی بیشتر مردم است، اظهار کرد: در این راستا باید روحانیان و مبلغان در محافل و مجالس مذهبی به بیان دیدگاه های امام خمینی(ره) و پشتیبانی از ولایت فقیه بپردازند و در این خط مقدم همچون گذشته با حضور فعال و گسترده و بصیرت افزایی، نقش ویژه خود را به‌درستی ایفا کنند.

حجت‌الاسلام عزیزی اضافه کرد: روحانیان و طلاب باید هوشیار باشند و در مسائل روز به‌صورت هماهنگ و همگام حر کت کنند تا مبادا دشمن راه نفوذ در جوانان ما را پیدا کرده و آنها را فریب دهد؛ زیرا در آن صورت اصلاح امور بسیار دشوار می‌شود./9314/302/ب2

ارسال نظرات