۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۴
کد خبر: ۴۶۹۹۶۶

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

درخشش دو حافظ قرآن خراسان شمالی در مسابقات ارتش، برپایی 24 نمایشگاه هنری با محور حمایت از تولید ملی و افزایش 60 درصدی اعزام زائران استان به عتبات عالیات عناوین برخی از اخبار فرهنگی خراسان شمالی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، دو حافظ قرآن استان خراسان شمالی در مسابقات سراسری قرآن نیروی زمینی ارتش خوش درخشیدند.

سرباز وظیفه جلیل پورمند از تیپ 130 شهید دلجویان بجنورد در رشته حفظ 15 جزء مسابقات قرآن نیروی زمینی ارتش در شیراز با کسب مقام دوم، به مرحله نهایی رقابت‌ها راه یافت، همچنین سرباز وظیفه مقصود وحدانی هم در رشته حفظ 10 جزء مقام سوم را کسب کرد.

سی و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم نیروی زمینی ارتش با حضور 300 قاری و حافظ برتر یگان‌ها در مرکز آموزش علوم و فنون مکانیزه شیراز برگزار شد و مرحله نهایی این مسابقات هم از پنجم تا هشتم دی‌ماه در تهران برگزار می‌شود.

برپایی 24 نمایشگاه هنری با محور حمایت از تولید ملی

علی‌اکبر طهماسبی، معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از برپایی 24 نمایشگاه هنری با محور حمایت از تولید ملی در استان خبر داد و افزود: نمایشگاه نقاشی، نمایشگاه گروهی پوستر، نمایشگاه عکس، نمایشگاه نقاشی آبرنگ رازیان، نمایشگاه مشبّک، فراهم کردن زمینه فروش آثار هنری و نمایشگاه هنرمندان جوان، از برنامه‌های فرهنگی است که در این مدت اجرایی شد.

وی گفت: همچنین در 9 ماه گذشته، نمایشگاه خوشنویسی، نمایشگاه هنرهای تجسمی، معرق، صنایع دستی، چاپ روی پارچه، مد و لباس، طراحی مانتو، بافته‌های داری پالاس و نمایشگاه نقاشی با عنوان «یک لحظه نگاه» با محور حمایت از تولید ملی برپا شده است.

اعزام زائران عتبات عالیات در خراسان شمالی 60 درصد افزایش یافت

محمدباقر قاصری، مدیر حج و زیارت خراسان شمالی گفت: در 9 ماه گذشته تعداد زائران عتبات عالیات استان به مدت مشابه سال گذشته 60 درصد افزایش یافت.

وی با اشاره به اینکه در این مدت 5 هزار و 755 زائر استان در قالب 158 کاروان به عتبات عالیات اعزام شدند، افزود: 51 کاروان به تعداد هزار و 779 نفر هوایی و 107 کاروان به تعداد 3 هزار و 976 نفر به‌صورت زمینی اعزام شدند.

قاصری اظهار کرد: از این تعداد کاروان، 145 کاروان به‌صورت عادی با 5 هزار و 267 نفر، 3 کاروان کمیته امداد با 123 نفر، 7 کاروان دانشجویی با 248 نفر، 2 کاروان دانش‌آموزی با 82 نفر و یک کاروان مربوط به بازنشستگان با 35 نفر بوده است.

ارائه 130 میلیارد ریال خدمات پزشکی از سوی مجمع خیران سلامت خراسان شمالی

علیرضا صفاری، مدیرعامل مجمع خیران سلامت خراسان شمالی گفت: امسال این مجمع 130 میلیارد ریال خدمات در بخش زیرساخت‌های بهداشتی و پزشکی با مشارکت خیران ارائه کرده است.

وی اظهار کرد: این مجمع در سال‌های گذشته هم افزون بر 36 هزار میلیارد ریال به حوزه بهداشت، درمان و سلامت کمک کرده است. وی با اشاره به اینکه با تعامل ایجاد شده بین سازمان اوقاف کشور و به‌تبع آن استان، امیدواریم موقوفات حوزه سلامت رشد چشمگیری داشته باشد.

صفاری گفت: نیازها نامحدود و اعتبارات محدود است و وقف، حوزه‌ای است که در ایجاد توازن در این بخش مؤثر است./9314/303/ب2

ارسال نظرات