۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴
کد خبر: ۴۶۹۹۹۹

چند خبر کوتاه از خراسان رضوی

مراسم آغازین رویداد پایتخت فرهنگ اسلامی با حضور 15 مقام خارجی،اعلام برنامه های رویداد پایتخت فرهنگ اسلامی ویژه حوزه زنان و پیام تسلیت مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی به مناسبت درگذشت آیت الله واعظ زاده خراسانی از مهمترین عناوین اخبار کوتاه خراسان رضوی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسادرمشهد، سید سعید سرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از آغاز برنامه های این رویداد با حضور 15 تن از شخصیت های برجسته جهان اسلام خبر داد.

دبیر شورای برنامه ریزی و هماهنگی پایتخت فرهنگ اسلامی اشاره به حضور دو هزار و 500 میهمان رسمی داخلی و خارجی در آیین افتتاحیه، اظهار کرد: این مراسم پنجم بهمن ماه آغاز و به مدت سه روز ادامه خواهد یافت.

وی همچنین از حضور عبدالعزيز بن عثمان التويجری، مدیرکل آیسسکو به عنوان میهمان اصلی  این مراسم یاد کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: همچنین در این مراسم 250 میهمان از 52 کشور و ی کهزار و  500 میهمان اعم از مسوولان و نخبگان کشوری حضور خواهند داشت.

سرابی از فعالیت 25 کمیته مختلف جهت هماهنگی در راستای برگزاری مطلوب مراسم افتتاحیه رویداد مشهد 2017 خبر داد.

وی با بیان اینکه در برنامه ریزی های مراسم افتتاحیه به استفاده از فرصت رویداد  «مشهد 2017» جهت معرفی هر چه بهتر فرهنگ و تاریخ این شهر تاکید شده است،  برگزاری همایش ها و بازدیدهای مختلف را از جمله مهمترین برنامه ها در این خصوص بر شمرد.

سرابی همچنین با اشاره به دریافت برنامه های دیگر دستگاه ها برای رویداد «مشهد 2017»، اظهار کرد: هفته‌نگار فرهنگی شامل 52 هفته سال 2017 به زبان های فارسی، انگلیسی و عربی تهیه و تدوین شده و در بین میهمانان  مراسم افتتاحیه توزیع خواهد شد.

برنامه های رویداد پایتخت فرهنگ اسلامی ویژه حوزه زنان اعلام شد

مدیرکل بانوان استانداری خراسان رضوی برنامه های رویداد پایتخت فرهنگ اسلامی ویژه حوزه زنان را اعلام کرد.

فرشته حسین زاده سلجوقی اظهار کرد: از هفته آینده و با شروع سال 2017 مشهد به مدت یک سال پایتخت فرهنگ اسلامی خواهد بود و این فرصت حداقل تا سال 2024 دیگر تکرار نخواهد شد.

وی ادامه داد: برگزاری نشست بین المجالس زنان کشورهای اسلامی، برگزاری نمایشگاه توانمندسازی زنان جهان اسلام و برگزاری المپیاد ورزش های بومی زنان اسلامی، از جمله برنامه های ویژه رویداد «مشهد 2017» در حوزه زنان است.

سلجوقی همچنین از برگزاری هفتمین دوره دانش افزایی زنان کشورهای عرب زبان، معرفی و بزرگداشت مادران نمونه جهان اسلام، ایجاد موزه ملی پوشاک اقوام ایرانی و جشنواره قصه گویی و مسابقات لالایی خوانی زنان کشورهای اسلامی، به عنوان دیگر برنامه های این حوزه در سال 2017 یاد کرد.

 پیام تسلیت مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی به مناسبت درگذشت آیت الله واعظ زاده خراسانی 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی طی پیامی درگذشت فقیه وحدت، خادم فرهنگ رضوی آیت الله واعظ زاده خراسانی را تسلیت گفت که متن پیام به شرح ذیل است:

 انا لله و انا اليه الراجعون

بيت محترم مرحوم  آيت الله محمد واعظ زاده خراساني

سلام عليكم

با نهايت تاثر و اندوه، فقدان عالم جليل القدر و فرهيخته، مرحوم شادروان حضرت آيت الله محمد واعظ زاده خراساني را به محضر حضرت صاحب الزمان عجل الله تعالي فرجه الشريف و مقام معظم رهبري و علماي عظام و خاندان محترم آن مرحوم تسليت عرض مي نمايم . مجموعه تلاش هاي ان مرحوم از جمله رياست بنياد پژوهش هاي آستان قدس رضوي، افتخار خادم فرهنگ رضوي، استادي دانشگاه فردوسي، تاسيس دانشگاه مذاهب اسلامي، نخستين دبير كل مجمع جهاني تقريب مذاهب و ساير تلاش هاي علمي، در سابقه كوشش هاي علمي و معنوي ايشان مي درخشد. آن عالم فقيد فرصت كسب علوم ديني در حوزه هاي علميه نجف، مشهد و قم و افتخار تلمذ در محضر اساتيد گرانقدري همچون حضرت آيت الله سيد حسين طباطبايي بروجردي، حضرت امام خميني ( ره ) و حضرت علامه طباطبايي را داشته اند . علو درجات و رحمت واسعه الهي براي آن مرحوم و همجواري با روح اساتيد بزرگوارشان را از محضر خداوند منان و در پناه عنايات حضرت علي بن موسي الرضا عليه السلام و ادعيه زاكيه حضرت صاحب الزمان عجل الله تعالي فرجه الشريف، مسئلت مي نمايم.

جابجایی در مدیران داخلی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی

طی احکامی جداگانه از سوی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی جابجایی هایی در سطح مدیران داخلی این اداره کل صورت گرفت.

بر اساس احکام صادر شده از سوی سید سعید سرابی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، قائم مقام اداره کل، معاون اداری و مالی، معاون هنری و سینمایی، معاون مدیر کل و رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد منصوب شد.

بر اساس این گزارش ناصر نبی زاده قائم مقام، عزت میرنجاتی معاون اداری و مالی، افشین تحفه گر معاون هنری و سینمایی، مهدی یونسی مشاور مدیر کل و سرپرست گروه طرح و برنامه و تحول اداری و محمد کاظم دبیری معاون مدیر کل و سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد و صدرا یوسفی مشاور مدیر کل در امور جوانان و نخبگان منصوب شدند.

احکام این انتصابات که در راستای سیاستهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مخصوصا تمرکز بر موضوع بسیار مهم مشهد پایتخت فرهنگ اسلامی در 2017 صورت گرفته است در شورای اداری این اداره کل ابلاغ شد

برای معرفی فرهنگ ایثار و شهادت در رویداد مشهد 2017 برنامه ریزی کنیم

سیدموسی حسینی کاشانی اظهار کرد: در شرایطی که تکفیری ‌ها و تفرقه ‌انگیزان از یک سو و سردمداران تفکر سکولار و سازشگر از سویی دیگر به دنبال از بین بردن اسلام هستند، رویداد «مشهد 2017» بهترین فرصت برای گسترش تفکرات دینی و انقلابی با محوریت این شهر به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی است.

وی افزود: تحقق این اهداف در رویداد مشهد 2017 به تأمین امکانات لازم با پشتیبانی ملی نیاز دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز تصریح کرد: برای برگزاری باشکوه این رویداد و انجام یک حرکت بزرگ فرهنگی، می‌طلبد که تمامی دستگاه‌های دولتی و مدیریتی پا به میدان عمل بگذارند.

حسینی کاشانی همچنین از آمادگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز را برای همکاری با دبیرخانه مشهد 2017 در جریان برگزاری این رویداد اعلام آمادگی کرد.

پاییزه کتاب» با صدرنشینی خراسان رضوی به پایان رسید

«پاییزه کتاب» با صدرنشینی خراسان رضوی به پایان رسید پس از رقابت تنگاتنگ کتابفروشی‌های مشهد و تهران در طرح پاییزه کتاب،خراسان رضوی با کسب رتبه برتر صدر نشین این رقابت شد

یوسف امینی، معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی خراسان رضوی اظهار کرد : در این طرح که با هدف اختصاص یارانه خرید کتاب به صورت مستقیم از سوی دولت به مردم اجرا شد، استان خراسان رضوی با فروش ١١٥ هزارو ٨١ جلد کتاب از استان های تهران و خوزستان پیشه گرفت .

وی ادامه داد: پر فروش‌ترین کتاب‌فروشی‌های مشهد،کتابفروشی «شهر کتاب مشهد» و «آبان مشهد» و «پردیس کتاب مشهد » هستند که هر یک به ترتیب با ٤٣ هزار و ١٥٥ جلد کتاب و ٣١ هزار و ٤٥٣ جلد و ٥ هزار و ٦٢ جلد فروش، در جایگاه‌های سوم و چهارم این طرح قرار گرفته‌اند.

امینی تصریح کرد: این رقابت در حالی‌ صورت گرفت که استان خراسان رضوی با ٦١ کتابفروشی فعال با ١١٥ هزار و ٨١ جلد، استان تهران با ١١٨ کتابفروشی فعال با ٩٦ هزار و استان خوزستان با ١٩ کتابفروشی فعال ٩٦ هزار ١٨٠ جلد فروش داشته‌اند./934/303/ب2

ارسال نظرات