۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۴۷۰۰۱۶
استاد حوزه علمیه مازندران:

ناتوانی مسؤولان در حل مشکلات اقتصادی ناشی از عدم خودباوري است

استاد حوزه علمیه مازندران ناتوانی و ضعف مسؤولان در حل مشکلات اقتصادی را ناشی از عدم خودباوري دانست و گفت: تبیین دستاوردهای نظام و بیان خطرات و آسیب های ناشی از توطئه های دشمن، رسالت مهمي است كه بر عهده همه نخبگان، روحانيان و تأثيرگذاران است و بايد در شرايط فعلي آگاهي رساني در جامعه را در دستور كار خود قرار دهند.
اقتصاد مقاومتی

حجت الاسلام مهدي خوشرو، استاد حوزه علميه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري رسا در بهشهر، ناامید کردن مردم نسبت به نظام و انقلاب را یکی از توطئه های مهم دشمنان دانست و گفت: در این باره نقش رسانه های گروهی، علما، نخبگان و دلسوزان به نظام، انقلاب و اسلام، روشنگري، آگاهي بخشي و هدايت گري است.

وي شرایط امروز جامعه را مهم و حساس توصیف کرد و با بیان این که دشمن با همه توان براي ضربه زدن به نظام اسلامی تلاش می کند، افزود: بايد در اين شرايط حساس، با تبیین و بیان دستاوردهای نظام اسلامی برای نسل جوان جامعه، انقلاب را براي نسل هاي آينده حفظ كنيم.

استاد حوزه علميه مازندران آمریکا را دشمن درجه یک ملت ایران معرفی کرد و ادامه داد: آمریکا برای جبران شکست های خود در برابر ایران هر کاری كرده و دست به هر عملي می زند که راه مقابله با دسیسه های آن تقویت روحیه استکبار ستیزی در برابر دشمنان است.

حجت الاسلام خوشرو با بیان این که دشمنان در طول دوران انقلاب همواره به دنبال کمرنگ جلوه دادن اهداف و برنامه های انقلاب بوده است، افزود: دشمنان چون به اهداف خود در طول این سه دهه انقلاب نرسيدند؛ اكنون با توطئه و ترفندهاي مختلف وارد عمل شده و عليه نظام جبهه گرفته اند و سعي دارند كه نظام ما را ناكارآمد جلوه دهند.

وي افزود: مهم‌ترين راه مقابله با خط فكري دشمنان، قرار گرفتن در مسير اهل بيت(ع)، قرآن و در دستور كار قرار دادن فرمايشات و رهنمودهاي امام راحل و رهبر ي است؛ چرا كه راهي را كه امام راحل و رهبري طي مي كنند در ادامه راه انبياي الهي است كه بايد در دستور كار ما باشد.

استاد حوزه علميه مازندران خاطرنشان کرد: دشمنان با خط فكري انقلابي مردم مشكل دارند و قرارگرفتن در مسير ارزش ها و آرمان هاي اسلام و انقلاب آنان را هراسان مي كند و به همین دلیل بايد از اعتقادات سستي كه برگرفته از الگوهاي غربي است جلوگيري شود.

وي با بیان این که ترويج روحيه جهادي و ارزش ها در جامعه از مسائل بسیار ضروری و مهم است، گفت: نخبگان و تأثيرگذاران در مسیر اسلام و انقلاب باید با استفاده از  مبانی حکومت و نظام اسلامی، نداي حق طلبي اسلام را به گوش جهانیان برسانند.

حجت الاسلام خوشرو با اشاره تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری درباره توطئه هاي دشمن، نفوذ و افزايش بصيرت در جامعه، خاطرنشان کرد: ایشان همواره دشمني هاي دشمن را گوشزد كرده اند و ما هم بايد در تبعيت از فرمايشات رهبري در مقابله با نفوذ دشمن بيش از پيش در صحنه باشيم و با آگاهي، مانع پيشروي دشمن شويم.

وي با اشاره به تلاش های 38 ساله دشمن در تهدید و تحریم علیه ملت ایران اسلامی، گفت: جنگ دشمن علیه نظام و انقلاب اسلامی همچنان ادامه دارد و امروز در جنگ اقتصادی با دشمنان قرار داریم و بدخواهان نظام تلاش می کنند تا از اين طريق به مملكت و نظام ما ضربه بزنند.

استاد حوزه علمیه مازندران راه مقابله با توطئه های دشمنان را مجهز شدن به سلاح ایمان و تقویت خودباوری در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: مسؤولان باید تلاش کنند تا رهنمودهای مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی در کشور نهادینه شود.

وی با اشاره به این که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در 38 سال گذشته علیرغم تهدید و تحریم های گسترده غرب به دستاوردهای بسیاری در حوزه های مختلف دست یافته است، تصریح کرد: این پیشرفت های خیره کننده موجب حیرت جهانیان به ویژه دشمنان و بدخواهان نظام شده است.

حجت الاسلام خوشرو رمز پیشرفت و توسعه کشور را در تبعیت محض از ولایت و رهبری دانست و خاطرنشان کرد:  تبعیت از مقام ولایت و حرکت در مسیر ارزش ها کشور را به رشد و تعالی حقیقی خواهد رساند.

وی ناتوانی و ضعف مسؤولان در حل مشکلات اقتصادی را ناشی از عدم خودباوري دانست و افزود: تبیین دستاوردهای نظام و بیان خطرات و آسیب های ناشی از توطئه های دشمن، رسالت مهمي است كه بر عهده همه نخبگان، روحانيان و تأثيرگذاران است و بايد در شرايط فعلي آگاهي رساني در جامعه را در دستور كار خود قرار دهند.

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به مسأله نفوذ و خطرات ناشی از آن اشاره کرد و با بیان این که دشمن در 38 سال اخیر همواره به دنبال نفوذ در کشورمان بوده است، گفت: تقویت مبانی اصیل انقلاب در جامعه رمز پیروزی در برابر دشمنان و جلوگیری از نفوذ است.

وی با تأکید براین که امروز باید به انقلابی گری و انقلاب ماند ن توجه ویژه شود، تصریح کرد: بايد بدانيم در بين نفوذهاي مختلف دشمن، نفوذ فرهنگی، زمینه ساز نفوذ در دیگر بخش های جامعه است كه بايد با مراقبت از اين حوزه با بصيرت بيشتر در حوزه هاي مختلف وارد شد./1317/302/ب2

ارسال نظرات