۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۴۷۰۳۵۷
امام جمعه موقت بجنورد:

سران فتنه یاغی و محارب هستند

امام جمعه موقت بجنورد گفت: سران فتنه در وهله نخست ياغي و محارب بودند؛ زیرا محارب كسي است كه در جامعه رعب و وحشت ايجاد كند و در فتنه 88 هم این‌گونه حوادث به‌وفور روی داد.
حجت الاسلام نوری - امام جمعه موقت بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رضا نوری، امام جمعه موقت بجنورد، امروز در نشست بصيرتي سياسي «تجلي حضور» که به مناسبت گراميداشت حماسه نهم دی‌ماه، روز ملی بصيرت و ميثاق امت با ولايت با حضور اساتید و طلاب در مدرسه الزهرا (س) بجنورد با برگزار شد، اظهار کرد: باید ما كل اتفاقاتي كه در سال 88 تا یوم‌الله نهم دي روی داد را مرور کرده و از آن درس بگیریم.

وی افزود: از مجموع اتفاقاتي كه افتاده، می‌توان اين ویژگی‌ها را براي فتنه گران گفت که در وهله نخست ياغي و محارب بودند؛ زیرا محارب كسي است كه در جامعه رعب و وحشت ايجاد كند و در فتنه 88 هم این‌گونه حوادث به‌وفور بود.

حجت‌الاسلام نوری ادامه داد: فتنه‌گران حدود 20 بسيجي را شهيد كردند، گروه زيادي را مجروح ساختند، بسياري از اموال عمومي را از بين برده و ترس و وحشت در جامعه ايجاد کردند که همه اينها نشان می‌دهد فتنه‌گران محارب بودند.

وی با بیان اینکه سران فتنه هم هیچ‌وقت دست از حمايت آنها برنداشتند و این معنای دقیق فتنه و اغتشاش است، خاطرنشان کرد: يكي از سران فتنه حدود 17 بيانيه براي حمايت از آشوب صادر کرد.

حجت‌الاسلام نوری با اشاره به اینکه ضديت با ولايت فقيه دومین ویژگی فتنه‌گران بود، اظهار کرد: انتخابات در روز 22 خرداد برگزار شد و رهبر معظم انقلاب در 29 خرداد خطبه خواندند و فرمودند اگر اعتراضي داريد از مسير قانوني وارد شويد؛ اما سران فتنه در 31 خرداد بيانيه دادند كه به خيابانها بريزيد و حقتان را بگيريد و قبول كنيد كه تقلب شده است.

وی تصریح کرد: فتنه گران به نظام نسبت خيانت و وحشيگري دادند؛ يعني همان صفتي كه به رژيم شاه نسبت می‌دادیم را به نظام اسلامی دادند و به حدود نيم ميليون نفر كه در انتخابات پاي صندوق رأي بودند، نسبت خيانت دادند.

حجت‌الاسلام نوری با اشاره به اینکه توهين به مقدسات دیگر ویژگی فتنه‌گران بود، افزود: در روز قدس جمعي در حال شعار و پای‌کوبی، روزه‌خواری علني کرده و سران فتنه از آنها حمايت كردند، روز 16 آذر تصاوير رهبري و امام را پاره كردند و در روز عاشورا با آتش زدن وسايل عمومي و موكبهاي امام حسين (ع) هتك حرمت كردند و در حالی که انتظار بود سران فتنه از آنها تبري بجویند؛ اما با دادن بیانیه‌های مختلف زمينه افزایش اغتشاشات را فراهم می‌کردند.

وی ادامه داد: يكي از سران فتنه روز بعد از عاشورا بيانيه داد که همه ملتها و جهانيان شاهد بودند در ميان طوفاني از تهديدها، تبليغات، تكفيرها و اهانتها، عزاداران امام حسين (ع) در اين روز مقدس حسين حسين گويان به‌صورت مسالمت‌آمیز و بدون شعارهاي تند روانه ميدانها و مسيرهايي شدند كه خود انتخاب كردند.

حجت‌الاسلام نوری اضافه کرد: در این بیانیه تأکید شده بود تا مشكل ما حل نشود مردم به اين تظاهرات ادامه خواهند داد و گفته شده بود كساني را از روي پل‌ها به زمين می‌اندازند، از روي بلندی‌ها به پايين پرت می‌کنند، با تیراندازی‌ها به خاك و خون می‌کشند و آنها را زير ماشينها له می‌کنند.

امام جمعه موقت بجنورد تصریح کرد: باید اقشار مختلف مردم با این جسارتها و لجاجتهای فتنه‌گران آشنا شده و از سوی دیگر ابعاد مختلف حماسه نهم دی که باطل‌کننده فتنه بود هم برای آنها تشریح و تبیین شود.

گفتنی است، در این نشست به طلاب خواهر شرکت‌کننده در همايش اربعين هدایایی از سوی مدیریت حوزه علمیه خراسان شمالی به رسم یادبود اهدا شد./9314/202/ب3

ارسال نظرات