۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۴۷۰۳۶۱
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه:

روحانیت سنگربان خط مقدم انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام حاجی صادقی گفت: روحانیت و حوزه های علمیه به عنوان سنگربانان خط مقدم انقلاب اسلامی وظیفه تبیین، دفاع و اجرای دین خدا را بر عهده دارند.
حجت الاسلام حاجی صادقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام حاجی صادقی، جانشین مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز در همایش روحانیان، ائمه جمعه و امامان جماعت مساجد آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که فتنه 88 هدفی جز براندازی انقلاب اسلامی ایران نداشت، اظهار داشت: طبق مطالعات و بررسی‌هایی بعمل آمده؛ طراحي فتنه ۸۸ نقصی نداشته و به صورت کامل و دقیق برنامه ریزی شده بود.

وی با بیان این‌که حماسه 9 دي آتش استکبار را به خاکستر تبدیل کرد، خاطرنشان کرد: حضور بابصیرت مردم در حماسه 9 دی حاصل سه دهه برنامه‌ریزی دشمنان انقلاب اسلامی را از بین برد؛ در حقیقت این حماسه تاریخی روز میثاق امت با ولایت و تجدید بیعت با آرمان های امام و شهدا بوده است.

حجت الاسلام حاجی صادقی با تأکید بر این‌که چهار سال پیش از وقوع فتنه ۸۸ "مک‌کین" به عنوان سناتور آمریکایی مطرح کرده بود که جمهوری اسلامی را با جنبش سبز منهدم می کنیم، گفت: دشمنان نظام قدرت ملت و ولایت را محاسبه نکرده بودند؛ حماسه 9 دی نشان داد که بصیرت ملت از برخی نخبگان و خواص بالاتر بوده است.

جانشین مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح رسالت روحانیت در ارتقای سطح بصیرتی و آگاهی مردم نسبت به احکام الهی و مبانی دینی پرداخت و اظهار داشت: روحانیت و حوزه های علمیه به عنوان سنگربانان خط مقدم انقلاب اسلامی وظیفه تبیین، دفاع و اجرای دین خدا را بر عهده دارند.

وی ادامه داد: استکبار فهمیده با وجود انقلاب مرگش تدریجی است؛ برای همین دلیل، به سراغ خارج کردن ولایت از چرخه انقلاب و کم انگیزه کردن مردم است؛ هوشیاری روحانیون در شناخت موقعیت ها و مواضع دشمنان نظام امری اجتناب ناپذیر است که بایستی نگاهی جدی به این عرصه داشته باشیم.

حجت الاسلام حاجی صادقی راه مقابله با استکبار را تقویت عناصر انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: انقلاب شاخص های ابرقدرت بودن را از استکبار گرفته است، به همین استکبار تلاش دارد، عناصر ماندگاری انقلاب به عنوان رگ های حیاتی نظام را قطع کند، در چنین شرایطی یکی از رسالت‌های مهم حوزه و روحانیت؛ ولایت محوری و تبیین کارآمدی اصلی ولایت فقیه است.

با اشاره به توطئه نفوذ دشمنان و تغییر تفکرات انقلابی مردم یادآور شد: نیازمند بازخوانی مکتب امام هستیم، امروز روحانیت بایستی به رسالتی که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بدان تأکید داشته است؛ عمل کند، باید در منابر و مجالس اسلام را زنده نگه داشت و از عملکرد خاطیان انتقاد کرد.

جانشین مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه با بیان این‌که بسیاری از مشکلات موجود کشور به خاطر عمل نکردن به شریعت است، گفت: بایستی به سمت تربیت نیروهای مؤمن، متعهد و انقلابی برای مدیریت در بدنه نظام حرکت کرد، این رسالت خطیر بر عهده حوزه های علمیه و روحانیت است./935/202/ب3

 

ارسال نظرات