۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۴۷۰۳۸۱
مسؤول نمايندگي ولی‌فقیه در سپاه صاحب‌الزمان استان اصفهان:

عامل شکست دشمن در فتنه 88، هدف قرار دادن باورهای دینی مردم بود

حجت‌الاسلام غفاری پور در مراسم گرامیداشت حماسه 9 دی با اشاره به ابعاد فتنه 88 و تأکیدات رهبر معظم انقلاب در بصیرت افزایی، گفت: هدف اصلی فتنه گران برچیده شدن سفره نظام بود و زمانی مردم در آن پیچیدگی اوضاع بعد از انتخابات متوجه هدف شوم دشمن شدند که باورهای دینی مردم مورد هدف قرار گرفت.
حجت الاسلام رضا غفاری پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت‌الاسلام رضا غفاری پور، مسؤول نمايندگي ولی‌فقیه در سپاه صاحب‌الزمان استان اصفهان، ظهر امروز در مراسم گرامیداشت حماسه 9 دی که همراه با اقامه نماز وحدت در مسجد جامع نجف‌آباد برگزار شد، گفت: 9 دی روز بصیرت و میثاق با ولایت است که برای همیشه در تاریخ ثبت شد.

وی با بیان روایتی از پیامبر اکرم(ص) که عاقل‌ترین بندگان کسانی هستند که اطاعت از امر الهی و بصیرت داشته باشند، افزود: دستورات و تأکیدات دین مبین اسلام بر دشمن‌شناسی، شناخت سلاح دشمن و مجهز شدن به سلاح جز دستورات دینی ما است و کسی که اهل بصیرت باشد، دشمن خدا را هیچ‌گاه دست‌کم نمی‌گیرد.

حجت‌الاسلام غفاری پور با بیان آیه «أَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ ... تُرهِبونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ» تصریح کرد: مسلمان باید طبق این آیه شریفه همیشه خود را در برابر دشمن آماده نگه دارد نه برای صرفاً جنگ بلکه برای ترسی که در دل دشمنان برای عدم حضور ایجاد کند تا حتی فکر حمله را نکنند.

وی در ادامه بیان داشت: آمادگی در برابر دشمن یک بخشش امکانات، سلاح، آمادگی‌های رزمی است و بخش دیگرش آمادگی فکری و اندیشه‌ای است که باعث آمادگی بصیرتی می‌شود اگر سلاح بدون بصیرت داشته باشیم، در برابر دشمن شکست خواهیم خورد.

نماينده ولی‌فقیه در سپاه صاحب‌الزمان استان اصفهان، در ادامه به برخی از اتفاقات فتنه 88 اشاره کرد و افزود: مصداق فتنه 88، همانند جنگ احزاب است که سلیقه‌ها و جناح‌های مختلف بر علیه پیامبر گردآمدند و در جریان فتنه 88 نیز منافقین، بهائیت، نهضت آزادی، جبهه ملی و حتی عبدالمالک ریگی با وجود تفکرات متضادی که باهم داشتند، کنار هم آمدند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: هدف اصلی فتنه گران برچیده شدن سفره نظام بود و زمانی مردم در آن پیچیدگی اوضاع بعد از انتخابات متوجه هدف شوم دشمن شدند، که شعارها عوض شد و شعار مرگ بر اصل ولایت‌فقیه، اهانت به باورهای دینی به خصوص سیدالشهدا و در این زمان مردم متوجه اصل فتنه شدند.

بصیرت افزایی باید همراه با تحلیل سیاسی باشد

حجت‌الاسلام غفاری پور با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب درباره بصیرت افزایی و انقلابی ماندن افزود: رهبر معظم انقلاب در بیانی فرمودند، در زندگی حضرت علی مطالعه کردم و فهمیدم در دوران حکومت حضرت علی و در جریان جنگ جمل، آن چیزی که باعث شد بعضی در مقابل علی بایستند، نداشتن تحلیل سیاسی بود و بصیرت بدون تحلیل سیاسی نمی‌تواند راهگشا باشد.

وی درباره خسارت‌های وارده در جریان فتنه 88 نیز بیان کرد: تشویش اذهان عمومی به ایجاد شکاف با نظام، امیدوار کردن دشمنان نظام، خسارت‌های مالی به اموال عمومی، تخریب چهره نظام و مراکز قانونی، بازی با حیثیت نظام در خارج، بی‌ثبات سازی، مهمترین خسارت‌هایی است که در جریان فتنه 88 متوجه این نظام و این ملت شد.

نماينده ولی‌فقیه در سپاه صاحب‌الزمان استان اصفهان، درباره تأکید رهبر معظم انقلاب درباره انقلابی ماندن نیز گفت: امروز دو دیدگاه در سطح کشور وجود دارد و به فرموده رهبری دیگر جریان‌ها و جناح‌های سیاسی رنگ باخته اند، و آن دو دیدگاه یکی مردم‌سالاری دینی است که با فقه آل محمد و پایبند بودن به دستورات اسلام ناب می‌توان حکومت و جامعه را اداره کرد که همان راه امام و انقلاب است.

وی در ادامه تصریح کرد: دیدگاه دوم، مردم‌سالاری سکولار است که همان جدایی دین از سیاست است که این گروه معتقدند عبادات آنان عملی فردی است و هیچ ربطی به اجتماع ندارد و سکولار بودن یعنی دخالت ندادن دین در تمام امور یک نظام و یک جامعه است که امروز شاهد چنین دیدگاهی در سطح جامعه هستیم.

حجت‌الاسلام غفاری پور به برخی از سخنان امام خمینی در این رابطه اشاره کرد و گفت: حضرت مردم به کرات در سخنان و در صحیفه نور به عدم ارتباط با دشمن اشاره کردند چنان که رهبری می‌فرماید کسانی که به دنبال ارتباط با غرب هستند و خودشان را یار امام می‌دانند، این‌گونه نیست./202/1306/ب1

ارسال نظرات