۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۴۷۰۴۵۸
استاد حوزه علمیه مازندران:

خلق حماسه نهم دی، حاصل روشنگری های رهبر معظم انقلاب بود

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که روشنگری‌های امام گونه رهبر معظم انقلاب اسلامی به گونه‌ای بود تا حماسه نهم دی ماه خلق شد، گفت: اين حماسه برای ملت بزرگ ایران یک موهبت الهي است و بايد شاكر اين نعمت باشيم.
حماسه 9 دی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، حجت الاسلام سید علی اصغر سخایی، استاد حوزه علمیه مازندران بعد از ظهر امروز در ویژه برنامه نهم دی در مسجد اعظم محمود آباد گفت: حماسه عظیم نهم دی، روزی است که مردم ایران نشان دادند دشمنان خود و انقلاب را به خوبی می‌شناسند و هرگز فریب حیله‌ها و نیرنگ‌های آنان را نمی‌خورند.

وی تصریح کرد: در این روز مردم ایران نشان دادند که با بصیرت هستند و در میان گرد و غباری که فتنه گران به پا کردند هرگز، نه راه را گم می‌کنند و نه دست از راهبر واقعی که همان ولایت فقیه است، برمی‌دارند.

حجت الاسلام سخایی تصریح کرد: مردم مسلمان و انقلابی ایران نشان دادند که این جمله امام راحل را که فرمودند «پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت تان آسیب نرسد» به خوبی در عمل به آن معتقد و پایبند هستند.

استاد حوزه علمیه محمودآباد در ادامه سخنان خود با بیان این که نهم دی جشن بلوغ فکری و شخصیتی نظام اسلامی بود، گفت: این روز، عرق شرم امت را در طول تاریخ به خاطر بی‌بصیرتی در ماجرای سقیفه پاک کرد.

حجت الاسلام سخایی خاطرنشان کرد: فتنه‌گران با هتاکی به امام راحل در ۱۶ آذر قلب ملت ایران را به درد آورد اما وقتی کار به جسارت به خیمه اباعبدالله(ع) و هتاکی به روز مقدس عاشورا کشید، دیگر صبر ملت لبریز شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمنان نظام اسلامی همه قدرت خود را جهت عناد با اصل نظام بکار گرفتند و به ساحت امام حسين (ع) اهانت كردند، افزود: جبهه نفاق در شعارهایشان به اصل ولایت فقیه نیز جسارت کردند، چون ولايت فقيه است كه اگر پشتيبان آن نباشيم نظام آسيب مي‌بيند.

حجت الاسلام سخایی با بیان این که روشنگری‌های امام گونه رهبر معظم انقلاب اسلامی به گونه‌ای بود تا حماسه نهم دی ماه خلق شد، ادامه داد: اين حماسه برای ملت بزرگ ایران یک موهبت الهي است و بايد شاكر اين نعمت باشيم.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که ملت ولایت مدار و هوشیار ایران اسلامی در نهم دي شعور و بصيرت خود را نشان دادند، تصریح کرد: این مردم که 38 سال است در همه عرصه ها و صحنه حضوری بی نظیر دارند در آن راهپیمایی تاریخی نشان دادند كه پاي اين نظام ولايی ایستاده اند و گوش به فرمان علمدار اين جبهه هستند.

وی با بیان این که حرکت عظيم و هوشمندانه ملت ايران در نهم دي، حماسه‌اي بزرگ و تاريخي خلق کرد که در تاريخ ايران اسلامي ماندگار خواهد بود، گفت: نهم دي حماسه ولايتمداري مردم ايران بود و مردم کشورمان با آن حضور خود ايمان و اقتدار خود را متجلی کردند.

استاد حوزه علمیه مازندران از نهم دي به عنوان استراتژي عميق انقلاب اسلامي و فهم و باور عميق ملت ايران در پاسداري از ارزش‌هاي اسلام و آرمان‌هاي بلند انقلاب اسلامي ياد كرد و افزود: نهم دي ريشه در انقلاب با عظمت عاشورا دارد چرا كه ملت ايران عاشورايي‌گونه در برابر يزيديان زمان ايستادند و با يك خيز عظيم آگاهانه و حماسي در جهت احياي ارزش‌ها و فرهنگ عاشورايي صلابت و اقتدار خود را نشان دادند.

حجت الاسلام سخایی با بیان این که ماهيت و هويت فتنه‌گران در حماسه نهم دی برملا شد و با اثبات حقانيت انقلاب اسلامي، اين انقلاب واکسينه شد، افزود: انسجام مردم با نظام مهم ترين عامل پيروزي بر فتنه 88 و خلق حماسه نهم دي بود که باید همواره پویا و ماندگار بماند.

وی با بیان این که نهم دي به عنوان حماسه اي که ريشه در بصيرت ديني و حقيقت خواهي مردم ايران داشت در تاريخ ماندگار شد، خاطرنشان کرد: ملت بزرگ ایران در نهم دی به افکار و عقاید خود رنگ حماسي بخشيدند و توانستند به عنوان مردمي متعهد، سيلي محکمي به فتنه‌گران، آشوب طلبان و استکبار جهاني بزنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که پیام حماسه نهم دي، بصيرت، بينايي و زمان شناسي بود، ادامه داد: حماسه نهم دي ماه به ما يادآور شد که بايد در همه مراحل زندگی فردی و اجتماعی باید بصیرت داشته باشیم.

حجت الاسلام سخایی ادامه داد: در تاريخ انقلاب اسلامي، مردم مسلمان و ولايتمدار ايران اسلامي همواره نشان داده‌اند که هرگاه پاي دفاع از اسلام ، ولايت فقيه و کيان ملي پيش آيد، با تمام وجود در مقابل هر هجمه‌اي خواهند ايستاد.

وی با بیان این که اوج جسارت و هتاکی فتنه گران در روز عاشورا گوياي اين بود که آنها معتقد به ارزش ها و مظاهر اسلامي از جمله امام حسين(ع) و عاشورا نبودند، بیان داشت: اين هتک حرمت به عاشورا و عزاداران حسيني، ملت ايران را عصبانی و چشمان آنان را گريان کرد و نهم  دي‌ماه واکنش به اين حرکت و اعلام حمايت از ولايت و شخص مقام معظم رهبري بود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که نقش و درايت بي بديل رهبر معظم انقلاب برای تنوير افکار عمومي جامعه از عوامل سرنوشت ساز در مهار جريان فتنه بود، ادامه داد: ملت هوشیار و ولایت مدار ایران نیز با قاطعيت و بصيرت فرامين ايشان را با دل و جان قبول کرده و با خلق راهپيمايي حماسي نهم دي بار ديگر دشمنان را مأیوس کردند./950/202/ب3

ارسال نظرات