۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۲
کد خبر: ۴۷۰۴۸۸
امام جمعه بجنورد:

بصیرت چراغ برون‌رفت از غبار فتنه‌ها است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه بصیرت مردم و هدایتهای رهبری حماسه نهم دی را خلق کرد، گفت: بصیرت دینی و سیاسی چراغ برون‌رفت از غبار فتنه‌ها است.
حجت الاسلام یعقوبی - دیدار با مسؤولان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، عصر امروز در دیدار با شماری از مدیران آموزش و پرورش استان، از حوادث سهمگین فتنه 88 به‌عنوان بزنگاهی تاریخی و سرنوشت‌ساز یاد کرد که عده‌ای گرفتار آن شده و بسیاری از مردم هم با موفقیت از آن عبور کردند.

وی با اشاره به اینکه دین مبین اسلام تأکید فراوانی بر بصیرت دارد، افزود: در احادیث گهربار اولیای دین و ائمه اطهار (ع) بر بصیرت و شناخت فتنه‌ها تأکید زیادی شده و راههای برون‌رفت و گذر به سلامت از غبار فتنه آمده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با یادآوری ولایتمداری و بصیرت مثال‌زدنی مردم استان باب الرضا - گنجینه معرفتها در حوادث سال 88، اظهار داشت: مردم این خطه حتی زودتر از بسیاری از نقاط کشور، یعنی یک روز جلوتر احساس تکلیف کردند و در هشتم و نهم دی‌ماه بساط فتنه و فتنه گران را به زباله‌دان تاریخ افکندند.

وی با اشاره به اینکه یکی از معانی فتنه شورش و به هم زدن نظام اجتماعی و اختلال است، اضافه کرد: فتنه‌های اجتماعی تر و خشک را با هم می‌سوزاند و به همه صدمه می‌زند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه باید از فتنه‌های اجتماعی مخرب به خداوند پناه ببریم، ادامه داد: در سال 88 این نوع فتنه در کشور ما به وجود آمد و عده‌ای به سمت تحریف انقلاب و ضربه زدن به نظام اسلامی حرکت کردند.

وی با اشاره به اینکه بنا به فرموده امام علی (ع) ریشه این فتنه‌ها هوای نفس و احکام بدعت‌گونه است، افزود: منیت حد و حدود نداشته و اگر کسی گرفتار آن شود خود و جامعه را بیچاره می‌کند.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی اظهار کرد: انبیای الهی برای آموختن بندگی و دوری انسانها از طاغوت مبعوث شدند؛ زیرا طغیان‌گری و شکستن حدود الهی ریشه همه مشکلات است.

وی ادامه داد: قدرت‌طلبی، دنیاطلبی و خودخواهی ویژگی انسانهای گرفتار منیت بوده و اگر ریشه فتنه سال 88 را بررسی کنیم به این موارد می‌رسیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه تقلب رمز فتنه 88 بود، تصریح کرد: تقلب در جمهوری اسلامی آن هم به میزان 13 میلیون رأی به هیچ عنوان امکان ندارد اما با وجود این سران فتنه به طی شدن مسیر قانونی برای بررسی این موضوع هم قانع نبوده و خواستار ابطال انتخابات بودند.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در برابر این قوم لجوج نجابت به خرج دادند اما فتنه‌گران دست از فتنه‌گری برنداشته و با تمام توان در پی برافکندن نظام اسلامی بودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه فتنه‌گران در سال 88 مزدوران بی‌مزدی بودند که برای اهداف دشمن فعالیت می‌کردند، ادامه داد: در سال 88 برخی شیفته دشمنان و بدخواهان نظام شده و برای سرنگونی انقلاب به میدان آمدند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی، اظهار کرد: سران فتنه بعد از گذشت چندین سال هنوز یک کلمه مبنی بر پشیمانی و عذرخواهی بیان نکرده‌اند؛ ازاین‌رو حصر برای آنها رأفت نظام اسلامی است؛ در حالی که جرم آنها بسیار بزرگ‌تر و بیشتر است./9314/202/ب3

ارسال نظرات