۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۴۷۰۵۵۰
مدیر حوزه علمیه مازندران:

بصیرت دینی و انقلابی مردم ریشه در نهضت سیدالشهدا دارد

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که بصیرت دینی و انقلابی مردم ریشه در نهضت سیدالشهدا(ع) دارد، گفت: ملت همیشه در صحنه و ولایت مدار ایران اسلامی با خلق حماسه نهم دی آتش فتنه را در کشورمان خاموش کردند.
مدیر حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران در جمع مبلغان طرح هجرت شهرستان قائم شهر که در مرکز تربیت مدرس این شهرستان برگزار شد، از مبلغان دینی به عنوان پرچم داران هدایت در جامعه یاد کرد و گفت: روحانیت مشعل داران راه و حق و حقیقت در جامعه اسلامی هستند.

وی با بیان این که مبلغان دینی مروجان احکام و معارف الهی برای مردم جامعه هستند، افزود: روحانیت به عنوان پیام رسانان دین و مکتب اهل بیت(ع) به مردم مؤمن و مسلمان رسالت سنگینی در جامعه اسلامی دارند.

مدیر حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت فرا رسیدن نهم دی، این روز تاریخی را یکی از حماسه های بزرگ انقلاب سلامی برشمرد و گفت: حماسه نهم دی نماد بصیرت، خردورزی، دینمداری و عشق مردم به مکتب اهل بیت(ع) و انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری افزود: اگر بخواهیم در حدوث و بقای انقلاب یک تحلیل اساسی داشته باشیم همان طور که امام راحل فرمودند؛ نهضت ما تابع و شعاعی از نهضت سیدالشهدا است و این در مرحله حدوث برای همه ثابت است و نیاز به تفسیر و تحلیل ندارد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران ادامه داد: در مقام بقا نیز یکی از نمونه های بارز آن هشت سال جنگ تحمیلی است، چون رمز ایستادگی در برابر دشمنان الگو گیری از نهضت حسینی و ایستادگی یاران سیدالشهدا در برابر دشمنان اسلام بود.

وی با بیان این که عشق به امام حسین(ع) در نهم دی سال 88 گل کرد، گفت: ملت بزرگ ایران اسلامی وقتی دیدند فتنه گران و آشوب طلبان مقدسات منتسب به سیدالشهدا را مورد اهانت قرار دادند بدون هماهنگی، تبلیغات قبلی و بدون سرمایه گذاری ویژه به خیابان ها آمدند و آتش فتنه را خاموش کردند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که بصیرت دینی و انقلابی مردم ریشه در نهضت سیدالشهدا(ع) دارد، خاطرنشان کرد: ملت همیشه در صحنه و ولایت مدار ایران اسلامی با خلق حماسه نهم دی آتش فتنه را در کشورمان خاموش کردند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری روشنگری و آگاهی بخشی را مهم ترین رسالت روحانیت در جامعه دانست و تصریح کرد: مبلغان دینی باید در بحث بیدارگری و روشنگری پیشگام همه گروه های جامعه باشند.

وی با بیان این که مقام معظم رهبری بارها در خصوص فتنه 88 صحبت کردند و این ها می تواند راهنمای مبلغان باشند، خاطرنشان کرد: بحث فتنه 88 را نباید به حافظه تاریخ بسپاریم و این حادثه که همانند 15 خرداد، 17 شهریور و 22 بهمن است باید حفظ شود.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که ملت ایران خالق حماسه های بسیار زیادی در عرصه انقلاب بودند، تصریح کرد: حضور در صحنه ملت ایران در 38 سال گذشته مهم ترین رمز پیروزی و اقتدار نظام اسلامی است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گسترش روز افزون رسانه و فضای مجازی در جامعه بر ضرورت بهره گیری از فضای مجازی از سوی مبلغان به منظور تبلیغ دین در جامعه تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که روحانیت رسالت سنگینی در جامعه عهده دار است، خاطرنشان کرد: اگر آسیبی به فرهنگ و دیانت مردم وارد شود، نخستین سؤوال مورد توجه روحانیت است و به همین دلیل روحانیت باید مراقب هجمه های دشمنان باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری تشنه معارف دینی است، تصریح کرد: مبلغان به عنوان پرچم داران تبلیغ دین باید معارف ناب الهی را به شیوه ای صحیح در جامعه ترویج کند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که روحانیت امروز باید جلودار حرکت رسانه پاک باشد، خاطرنشان کرد: این قشر اثرگذار جامعه دینی باید رسانه پاک را در جامعه تبلیغ کنند و از طریق رسانه پاک آموزه های دین را برای مردم تبیین کنند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری در ادامه سخنان خود با اشاره به این که رفتار و اعمال مبلغان دینی از سوی مردم رصد می شود، تصریح کرد: به همین دلیل مبلغان دینی باید از کارها و سخنانی که شائبه اختلاف بین روحانیت در آن وجود دارد به شدت پرهیز کنند و نباید این اختلافات به صحن مساجد، منابر و جامعه کشانده شود.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که هر گونه اختلاف میان روحانیت تنها به سود دشمنان اسلام و انقلاب خواهد بود، خاطرنشان کرد: امروز دشمن همه توان خود را به منظور ایجاد فاصله میان مردم و حکومت به کار گرفته است که باید هوشیار باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن دو انتخابات مهم ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، بر ضرورت هوشیاری مبلغان دینی در موضع گیری های سیاسی در انتخابات آتی تأکید کرد و گفت: مبلغان دینی نباید در انتخابات خود را درگیر اشخاص کنند بلکه باید معیار، الگو و ملاک های انتخاب اصلح را برای مردم بیان کنند.

مدیر حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود همچنین بر ضرورت تقویت بنیه علمی مبلغان دینی تأکید کرد و با بیان این که منابر، سخنرانی ها و تحلیل های مبلغان باید کاملاً علمی و خردمندانه باشد، افزود: به همین دلیل باید مبلغان دینی نسبت به تقویت بنیه علمی خود با مطالعات مستمر اقدام کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران، سیره علمی و عملی علما، بزرگان دینی و انبیاء الهی را بهترین الگو برای مبلغان دینی برشمرد و خاطرنشان کرد: مبلغان باید کتاب های خاطرات و سیره عملی این بزرگان دین را مطالعه و الگوی خود قرار دهند./950/202/ب3

 

ارسال نظرات