۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۶
کد خبر: ۴۷۰۵۵۵
کارشناس مسائل سیاسی:

محاکمه سران فتنه سبب رسوایی بسیاری از افراد دخیل در فتنه می شود

کارشناس مسائل سیاسی گفت: بدانیم اگر محاکمه ای برای فتنه گران صورت گیرد، نه تنها آن دو نفر بلکه افراد زیادی رسوا می شوند از این رو نباید از رأفت انقلاب و درایت رهبری در جهت پاک کردن اصل خیانت فتنه گران سوء استفاده کنند.
دکتر منصور الهی کارشناس امور سیاسی و امور رسانه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، منصور الهی کارشناس امور سیاسی و امور رسانه شب گذشته در ویژه برنامه حماسه 9 دی در مسجد امام حسین خیابان مهدیه کرمان گفت: اسلام به عنوان یک دین جامع و ناب، از سوی رسول اکرم (ص) در اختیار ما قرار گرفته است اما متاسفانه همواره در مسیر حرکت اسلام، تفاله هایی از ابتدای تاریخ اسلام تا امروز به وجود آمده است که همیشه در مسیر اسلام مانع و سد درست کرده اند.

وی بیان داشت: جریانی که فتنه 88 را راه اندازی و هدایت کرد همین تفاله هایی بودند که به اسلام انقلابی پایبند نبودند هرچند در مسیر انقلاب آمدند اما اعتقاد چندانی به آن نداشتند از این رو حتی در زمان حضور امام راحل (ره) نیز نسبت به آرمانهای امام و انقلاب معترض بودند اما زمینه ابراز آن را نداشتند.

الهی افزود: اینان اسلام آمریکایی و سکولار را سرلوحه امور خود قرار دادند به همین سبب در جریان فتنه نه تنها از متخلفین برائت نجستند بلکه آنان را ملت حق جو و خدا جو معرفی کردند.  

وی ادامه داد: اسلام سکولار که دین را از اجتماع جدا کرده و آن را مسأله ای شخصی معرفی می کند متحجر، مرده و بی تحرک است از این رو پیروانش معتقدند نباید به کشورهایی همچون فلسطین، سوریه، عراق، یمن و لبنان کاری داشت در حالی که طبق فرمایش حضرت رسول (ص) کسی که فریاد کمک خواهی مسلمانی را بشنود و یاری اش نکند مسلمان نیست.

این کارشناس امور رسانه تشریح کرد: شخصی سازی دین، عدم توجه به ناهنجاری ها و سکوت دربرابر خدشه دار کردن ارزشهای اسلام و انقلاب در جامعه بسیار خطر ساز است بنابراین مهمترین مسأله اسلام، مسأله اجتماعی است به همین دلیل نسبت به اجرای امر به معروف و نهی از منکر توصیه شده ایم.

وی خاطرنشان کرد: آنچه از شواهد و قرائن مشخص است جدا بودن بحث انتخابات از اصل فتنه 88 است چراکه اعلام تقلب در انتخابات تنها ابزاری برای آغاز علنی کردن فتنه 88 در ایران بود اما اصل این فتنه برای تغییر رفتار در نظام جمهوری اسلامی بود که از مدتها پیش توسط دشمنان طراحی شده بود.

این کارشناس امور سیاسی اظهار داشت: با وجود همه این دسیسه ها و هزینه ها، ملتی که مروّج اسلام ناب انقلابی بودند در روز 9 دی حماسه ای آفریدند که سبب به حاشیه کشیده شدن دشمن و دسیسه هایش شد آنچنانکه با حضور پرشورشان در صحنه، نشان دادند که اسلام آنان، سازش کار و تسلیم پذیر نیست و برای رسیدن به خواسته های شخصی افراد، ارزش ها و آرمانهایش را کنار نمی گذارد زیرا مسلمان انقلابی ایمانی قوی دارد و از قدرتهای پوشالی نمی هراسد.

وی با اشاره به نقش مؤثر تدابیر رهبر معظم انقلاب در دفع فتنه ها عنوان داشت: هوشیاری، هدایت، مدیریت مدبرانه و انقلابی رهبر معظم انقلاب با همراهی مردم سبب شد که فتنه جویان و فتنه گران از صحنه کنار رفته و ناکام بمانند اما باید توجه داشت که مسأله به اینجا ختم نمی شود بلکه استمرار حضور مردم در صحنه جهت حفظ آرمانهای انقلاب و نظام و حمایت از گفتمان انقلاب مصداق امر به معروف و نهی از منکر و بسیار ضروری است.

الهی تصریح کرد: امروز دشمنان آشکار ما آمریکا، اسرائیل و انگلیس است اما دشمنان داخلی که راه را برای دشمنان خارجی هموار می کنند، نفوذی هایی هستند که تصور می کنند دشمن خارجی خیر خواه آنان است و سعی می کنند با حاکمیت ایرانی ای که تفکر آمریکایی دارد دشمن را در مسیر هدفش یاری کنند.

وی با اشاره به سخن برخی افراد که معتقدند باید فتنه گران را رها کرده و این جریان را فراموش کرد، گفت: سران فتنه خائن به کشور و انقلاب هستند و جنایت کردند تا اصل نظام جمهوری اسلامی را خدشه دار کنند و اگر تدبیر رهبری و همراهی مردم نبود امروز ما در شرایط سوریه بودیم چرا که دشمن برای حمایت از فتنه گران تا 40 کیلومتری مرز ایران آمده بود و آماده ورود و بستر سازی جهت براندازی نظام بود.

این کارشناس سیاسی اشاره کرد: بدانیم اگر محاکمه ای برای فتنه گران صورت گیرد، نه تنها آن دو نفر بلکه افراد زیادی رسوا می شوند از این رو نباید از رأفت انقلاب و درایت رهبری در جهت پاک کردن اصل خیانت فتنه گران سوء استفاده کنند.

وی در پایان تاکید کرد: باید توجه کنیم که بستر سازی برای انقلاب امام عصر (عج) نیازمند هوشیاری و بصیرتی است که ما را از هرگونه حزب و حزب بازی جدا کند و در مسیر ولایت فقیه حرکت دهد تا در سایه هدایت ولی فقیه، پرچم اسلام را به دست مهدی صاحب الزمان (عج) برسانیم./9703/202/ب3

ارسال نظرات